[Alg] Genereren programma's uit definities *

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 19:10
Ik heb wel eens wat gehoord over programma's die of uml schema's nemen of busines rules en aan de hand daarvan een compleet programma ophoesten.
Tenminste dit zouden ze moeten doen, geen programmeur meer nodig ;)

Wat is hier nou de stand van zaken van? Het klinkt wel erg leuk. Maken ze ook echt werkbare programma's? Van het soort waar gebruikers mee willen werken?
Of is het alleen nog maar Science Fiction?

Persoonlijk lijkt het me wel lastig om daar in een fout in terug te vinden cq op te lossen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Persoonlijk lijkt het me wel lastig om daar in een fout in terug te vinden cq op te lossen.
Ik weet niet of zulke programma's bestaan en hoe goed ze werken, maar bedenk wel dat je een hoger abstractieniveau hebt en daardoor juist sneller fouten kan vinden en oplossen. Van implementatiedetails heb je tenslotte geabstraheerd.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Je kunt verdomd veel genereren aan de hand van UML schemas e.d., maar voor business rules blijf je toch een developer nodig hebben: dat is juist wat het verschil tussen programma A en B maakt waardoor programma A wel geschikt is voor taak C :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Dit soort programma's kunnen al wel een heleboel code genereren die verder geen inhoud heeft maar je wel veel werk uit handen nemen. Denk bijvoorbeeld aan het definieren van classes met alle properties en methods enzo. Hoef je alleen de invulling nog maar te doen. :)