Toon posts:

Front speakers werken niet [Soundstorm]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier thuis een pc staan, met daarop aangesloten een Terratec Subsession HomeArena 5.1

Nu heb ik all speakers volgens de handleiding aangesloten op de subwoofer, en dit zit allemaal goed. Vervolgens gaan er van de subwoofer 3 kabels richting de pc, deze zijn:

-Front Left/Right
-Surround Left/Right
-Center/Subwoofer

Deze zitten als volgt op me geluidskaart:

-Front L/F = Line-out
-Surround L/F = Line-in
-Center/SW = Mic
dit is wat er bij instelling vermeld staat, hoe het aangesloten moet worden
(nieuwe nforceII drivers, speakerwizard audiostorm)

Vervolgens bij de test komt zowel het geluid van front left/right en center door de center speaker. Surround L/R en subwoofer doen het ook perfect, alleen me front L/R doet dus niks. Nu heb ik dus een btje zitten kloten met de kabels anders aansluiten op me geluidskaart, maar dit heeft weinig effect, Surround doet het niet, 2 Speakers werken als centerspeaker, etc.

Specs.
- AMD 2800
-Asus a7n8x Deluxe
- Win. XP Prof.
- 512 MB Ram

ps. front L/R komt alleen door de center speaker, als create center channel aanstaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Foutje.

moest me bericht editen :z

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 21:45 ]

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Euh...

Euh volgens mij zijn de speakers ietwat verkeerd aangesloten, want je beschikt over een Asus A7N8X Deluxe dus dat zou betekenen dat je dit krijgt te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/x86-based/GoT/a7n8x_ports.jpg

Zoals we hier zien de volgende kleuren.

Oranje
Paars
Groen
Roze
Blauw

Je hoeft niet gebruik te maken van de Line-in en Mic. omdat deze nog over 2 outs beschikt. Oranje en Paars dus.

Groen --> Front L/R
Paars --> Center/Sub
Oranje --> Rear L/R

De laatste twee kan misschien worden omgedraaid, hangt wel af van je Speaker set, als je dan vervolgens naar de Nvidia Soundpanel gaat, dan ga je naar de speakers instellingen.

Vervolgens alleen de volgende dingen aan vinken:

Analoog
Create Center Panel
Center Channel 3D Pan
Create LFE Channel

en mocht je nu geen Center/Sub hebben bij de testsound, dan ff naar de Nvidia site en het kleine progje NVSWap downloaden, en dan op de onderste knop drukken als je het programma start.

;)

ps. met mijn logitech z640 heb ik het volgende:
groen - groen
zwart - paars
oranje - oranje

en dan met de instellingen van hierboven (misschien heb je hier nog wat aan)

[ Voor 19% gewijzigd door rlkz op 23-10-2004 16:58 . Reden: oops ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
ThE DarK SpiRiT schreef op 16 februari 2004 @ 22:01:

Je hoeft niet gebruik te maken van de Line-in en Mic. omdat deze nog over 2 outs beschikt. Oranje en Paars dus.

Groen --> Front L/R
Paars --> Center/Sub
Oranje --> Rear L/R
Ik ben kleurenblind :'( en die aansluitingen lijken verdacht veel op elkaar voor me,
Kan je me vertellen waar die groen paars oranje zit?
zijn het de 2 boven de spdif en middelste van die onderste 3

• rlkz
  • Niet online
ff aangepast ... tsjek hierboven

[ Voor 3% gewijzigd door rlkz op 16-02-2004 22:19 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
ThE DarK SpiRiT schreef op 16 februari 2004 @ 22:15:
ff aangepast ... tsjek hierboven
Ik heb de speakers aangesloten zoals jij hebt beschreven, maar nu doet alleen mijn Rear Right het, de rest komt totaal geen geluid uit :X

FF aanpassen, tijdens test tone klopt er btw ook niks van de volgorde...
geluid komt uit center sub en rear right

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 22:31 ]

• rlkz
  • Niet online
Maak je nog steeds gebruik van de Wizard ? Zo ja..niet meer doen, dit kan namelijk nogal wat probleempjes veroorzaken.

En verder welke driver versie gebruik je van nForce2 ?

2.45 of hoger is aangeraden

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
ThE DarK SpiRiT schreef op 16 februari 2004 @ 22:36:
Maak je nog steeds gebruik van de Wizard ? Zo ja..niet meer doen, dit kan namelijk nogal wat probleempjes veroorzaken.

En verder welke driver versie gebruik je van nForce2 ?

2.45 of hoger is aangeraden
ik heb 3.13 vandaag vers geinstalleerd.
en nee, geen wizzard

• rlkz
  • Niet online
Nu begint het wel heel vreemd te worden... :X

Alle mogelijke stappen die problemen veroorzaken zijn nu voorbij gekomen zover mijn ervaringen met deze geluidskaart/moederbord.

Misschien is het een optie om te kijken bij

http://www.nforcershq.com...25e4f57ace6c7924e64e3bfe2

of

http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=13

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
ThE DarK SpiRiT schreef op 16 februari 2004 @ 22:43:
Nu begint het wel heel vreemd te worden... :X

Alle mogelijke stappen die problemen veroorzaken zijn nu voorbij gekomen zover mijn ervaringen met deze geluidskaart/moederbord.

Misschien is het een optie om te kijken bij

http://www.nforcershq.com...25e4f57ace6c7924e64e3bfe2

of

http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=13
T'is idd een heel vreemd probleem :X
Ben er al de hele dag mee aan het kloten geweest, maar dan werken de front speakers weer wel, maar dan als rear etc. kheb dr inmiddels hoofpijn van dus kga pitte :z

Thnx voor je hulp :)

morgen een retry :)

Verwijderd

Topicstarter
*Schopje*

vandaag verder wezen kloten met op diverse manieren aansluiten, dit helpt totaal niet aangezien andere speakers dan weer niet werken.
Probleem is dus nog idem aan 1e post :(

Verwijderd

Topicstarter
*Schop*

heb op de bovengenoemde forums rondgekeken, maar hier heb ik geen oplossing kunnen vinden. Heeft iemand misschien een oplossing, of kan ik het beste een 5.1geluidskaart kopen en die gebruiken ipv. onboard soundstorm?

Verwijderd

Topicstarter
Me pc gaat vrijdag a.s. terug richting mycom, problemen met mobo+ram(instabiel)
misschien dat die problemen ervoor zorgen dat het met de speakers ook niet helemaal wil werken...

• rlkz
  • Niet online
Dat zou idd best eens kunnen dat die problemen ook problemen veroorzaakt met het geluid. Wie weet :?

Overigens is de Soundstorm een zeer goeie (onboard) geluidskaart, in sommige punten overtreft ie zelfs de Audigy 2. :9

Reviews tevinden op de eerder genoemde links

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
ThE DarK SpiRiT schreef op 26 februari 2004 @ 10:17:
Dat zou idd best eens kunnen dat die problemen ook problemen veroorzaakt met het geluid. Wie weet :?

Overigens is de Soundstorm een zeer goeie (onboard) geluidskaart, in sommige punten overtreft ie zelfs de Audigy 2. :9

Reviews tevinden op de eerder genoemde links
Volgende week heb ik als het goed is mijn pc terug, dus hopelijk is het probleem met het geluid iets wat samenhangt met de rest van de problemen :)

Dat soundstorm een zeer goede geluidskaart is weet ik, daarom heb ik destijds ook gekozen voor een mobo dat soundstorm had :)

mjah thnx, en volgende week horen jullie verder

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 18:59

4hp

Topic is nog niet zo heel erg oud :)

Is het al gelukt?

Ik had namelijk ook een probleempje met mijn Soundstorm. Heb zelf een 4.1 speakerset en geluid kwam alleen uit subwoofer en rear speakers. Front speakers deden helemaal niks. Ik dacht dat me mobo kapot was en wou al een nieuwe gaan halen...

Maar! Ik had een paar week eerder geprobeerd om die stekkertjes aan te sluiten zodat je ook voor in de computerkast een microfoon in kan pluggen, jeweetwel. Op de aansluiting op het mobo (FPAUDIO1 heet het ofzo) zitten standaard twee jumpertjes. Deze had ik er afgehaald, en de frontpanel er op aangesloten. Maar het werkte niet echt (niet goed aangesloten ofzo) en heb het er weer afgehaald. Jumpertjes was ik vergeten, en ik las op het forum van nForceHQ ook iets met jumpertjes. Naja ik die jumpertjes er weer op zetten en hoppakee de frontspeakers doen het weer... 8)7

Misschien dat het helpt :)

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik had het probleem ook toen ik een a7n8x deluxe had.
Ik heb dit opgelost door het programmatje nvswap van nvidia te gebruiken.

IdieAloth

Verwijderd

Topicstarter
terug van weggeweest, het werkt nogsteeds niet zoals hier boven staat beschreven. Nieuw mobo inmiddels and all :)

Kheb het nu aangesloten op roze, groen & blauw en kheb surround.
Daar ging het om.

wat mij betreft een slotje :)

thnx people!
Pagina: 1