Voor de mensen die interesse hebben. Ik heb de Ionut's rescue-flop aangepast. Nu is er ondersteuning voor raid 0,1,5 . alleen de sil3112a en de hpt37x-controllers zijn in de kernel gecompileerd, voor de rest geen raid-controllers! Er zit geen poespas bij.
root-flop zal je van http://www.physik.tu-cottbus.de/~george/debian-xfs/#netinst
moeten halen. Men kan nu dus gelijk raid opzetten. de tools hieronder staan op root-flop
* xfsprogs-bf (mkfs.xfs)
* reiserfsprogs (mkreiserfs)
* raidtools2 (mkraid, mkpv, raidstart etc.)
* lvm10 (I have removed some utilities such as *rename to fit on a normal 1440k floppy)
ondersteuning dus:
-hpt37x en sil3112a controller
-raid 0,1 en 5
-ext2,ext3 en reiserfs
-nforce2 NIC (experimental)
-Via rhine NIC
-Nforce2 -chipset
-soundstorm (experimental)
-VIA-chipset
-alleen AMD K7 cpu, GEEN INTEL OR WHATEVER!!!!
Ik ben nog niet heel ver met installeren op sill3112a controller, maar SATA hd's worden herkend als /dev/hda en /dev/hde. waarom? beats me!
Heb je interesse, heb deze op een ftp-server gegooid: ftp.wan2xes.nl
DENK ERAAN JE DOET DIT GEHEEL OP EIGEN RISICO. IK HEB HET NOG NIET GEPROBEERD, NOG GEEN TIJD VOOR GEHAD. Wilde dit toch alvast met jullie delen.
Lijkt me sterk dat er iets echt kapot zou kunnen gaan, maar mezelf toch ff indekken!
Misschien is het iets om die cd op de site van Ionut om te toveren naar 2.6.2-kernel met bijna alle mogelijke controllers voor ide en scsi, filesystems, NICS, etc. Ik zou niet weten hoe ik de cd zou moeten extracten, dus hulp zou handig zijn.
root-flop zal je van http://www.physik.tu-cottbus.de/~george/debian-xfs/#netinst
moeten halen. Men kan nu dus gelijk raid opzetten. de tools hieronder staan op root-flop
* xfsprogs-bf (mkfs.xfs)
* reiserfsprogs (mkreiserfs)
* raidtools2 (mkraid, mkpv, raidstart etc.)
* lvm10 (I have removed some utilities such as *rename to fit on a normal 1440k floppy)
ondersteuning dus:
-hpt37x en sil3112a controller
-raid 0,1 en 5
-ext2,ext3 en reiserfs
-nforce2 NIC (experimental)
-Via rhine NIC
-Nforce2 -chipset
-soundstorm (experimental)
-VIA-chipset
-alleen AMD K7 cpu, GEEN INTEL OR WHATEVER!!!!
Ik ben nog niet heel ver met installeren op sill3112a controller, maar SATA hd's worden herkend als /dev/hda en /dev/hde. waarom? beats me!
Heb je interesse, heb deze op een ftp-server gegooid: ftp.wan2xes.nl
DENK ERAAN JE DOET DIT GEHEEL OP EIGEN RISICO. IK HEB HET NOG NIET GEPROBEERD, NOG GEEN TIJD VOOR GEHAD. Wilde dit toch alvast met jullie delen.
Lijkt me sterk dat er iets echt kapot zou kunnen gaan, maar mezelf toch ff indekken!
Misschien is het iets om die cd op de site van Ionut om te toveren naar 2.6.2-kernel met bijna alle mogelijke controllers voor ide en scsi, filesystems, NICS, etc. Ik zou niet weten hoe ik de cd zou moeten extracten, dus hulp zou handig zijn.