Toon posts:

sil3112a hpt37x +kernel-2.6.2 Debian rescue-flop gemaakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die interesse hebben. Ik heb de Ionut's rescue-flop aangepast. Nu is er ondersteuning voor raid 0,1,5 . alleen de sil3112a en de hpt37x-controllers zijn in de kernel gecompileerd, voor de rest geen raid-controllers! Er zit geen poespas bij.

root-flop zal je van http://www.physik.tu-cottbus.de/~george/debian-xfs/#netinst
moeten halen. Men kan nu dus gelijk raid opzetten. de tools hieronder staan op root-flop

* xfsprogs-bf (mkfs.xfs)
* reiserfsprogs (mkreiserfs)
* raidtools2 (mkraid, mkpv, raidstart etc.)
* lvm10 (I have removed some utilities such as *rename to fit on a normal 1440k floppy)

ondersteuning dus:

-hpt37x en sil3112a controller
-raid 0,1 en 5
-ext2,ext3 en reiserfs
-nforce2 NIC (experimental)
-Via rhine NIC
-Nforce2 -chipset
-soundstorm (experimental)
-VIA-chipset
-alleen AMD K7 cpu, GEEN INTEL OR WHATEVER!!!!

Ik ben nog niet heel ver met installeren op sill3112a controller, maar SATA hd's worden herkend als /dev/hda en /dev/hde. waarom? beats me!

Heb je interesse, heb deze op een ftp-server gegooid: ftp.wan2xes.nl

DENK ERAAN JE DOET DIT GEHEEL OP EIGEN RISICO. IK HEB HET NOG NIET GEPROBEERD, NOG GEEN TIJD VOOR GEHAD. Wilde dit toch alvast met jullie delen.

Lijkt me sterk dat er iets echt kapot zou kunnen gaan, maar mezelf toch ff indekken! ;)

Misschien is het iets om die cd op de site van Ionut om te toveren naar 2.6.2-kernel met bijna alle mogelijke controllers voor ide en scsi, filesystems, NICS, etc. Ik zou niet weten hoe ik de cd zou moeten extracten, dus hulp zou handig zijn.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Op welk moederbord zit die sil3112a controller?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Topicstarter
Abit NF7-S v2.0

Verwijderd

Topicstarter
De aangepaste flop werlkt zonder problemen voor mijn Abit AT7-max2 met via KT400-chipset, VIA Rhine NIC en hpt374 ide-controller.

Ik kon gelijk van alles hd's md-devices maken en verder gaan met de gewone installatie.Dit zou dus ook voor een nforce2 mobo moeten werken, ga ik later nog uitproberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 18:24 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:36

houthakker

Poehé

Zit ook op de Asus A7N8X-E Deluxe

Specs

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Woei zo'n bord heb ik ook! Zelf heb ik nog niet zo'n flop gemaakt want:

Het schijnt allee dat linux je schijven als 2 hdd's gaat vinden, om daarna van die 2 een raid te maken... Nu bedoel ik hiermee: Het sata bios doet dit al voor mij, zo kan windows ook booten van die schijven.. kan ik linux & windows tegelijk draaien op zo'n schijf? Ik hoorde veel van niet...

[ Voor 20% gewijzigd door pierre-oord op 17-02-2004 20:57 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Linux is in dat opzicht slimmer als Windows. Ik weet niet of je de SATA md's samen met windows kan draaien. Ik heb dat ook ff geprobeerd met mijn setup. cfdisk kon niets met de indelingen van de schijven, dit zal wel te wijten zijn doordat Windows gebruikt maakt van de bios van de SATA-controller. Ik geef je weinig kans, maar misschien weet iemand anders hier een duidelijk antwoord op.

Wanneer ik wat meer tijd heb, ga ik helemaal over op Debian Linux/GNU. Lekker alle win32-stuff onder WINE laten lopen. Heeft hier iemand ervaring mee? Het belangrijkst is dat ik photoshop7, Dreamweaver MX 2004, Flash 2004 en misschien wat MS Office onder WINE kan laten draaien!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 23:30:
Linux is in dat opzicht slimmer als Windows.
Is dat zo?
Ik weet niet of je de SATA md's samen met windows kan draaien.
Nee, dat kan niet: Md is software raid.
De transparantie die je wil heb je alleen met hardware/bios raid. Bios (=Firmware) raid gaat niet in Linux 2.6.
In kernel 2.4 had je nog ataraid, maar dat hebben ze eruit gegooid.

De si3112a is met ataraid (kernel 2.4 dus) aan de praat te krijgen, bij het ene mobo (A7n8x deluxe), met een kernel patch, bij het andere zonder.
Ik heb dat ook ff geprobeerd met mijn setup. cfdisk kon niets met de indelingen van de schijven, dit zal wel te wijten zijn doordat Windows gebruikt maakt van de bios van de SATA-controller.
Bingo, en juist dat bios heeft als ENIGE VOORDEEL boven software raid, dat er transparantie van je raid0 array is in verschillende bestruringssytemen.

Dit vereist specifieke drivers voor het os (ja behalve Dos dan) en die zijn er nog niet voor Linux 2.6. (en komen er ook misschien wel nooit)
Ik geef je weinig kans, maar misschien weet iemand anders hier een duidelijk antwoord op.
Bij deze ;)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-01 06:54

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Is deze nog ergens te downloaden en zal die ook werken op een abit kt7-raid met onbaord hpt370 raid controller ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik raad je aan om de debian testing installer te gebruiken, al die non-standard bootfloppies om exotische hardware te ondersteunen houdt een keer op, de debian lui hebben eindelijk een goede modulaire installer gemaakt met een enorme bak aan supported hardware.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik raad je aan om de debian testing installer te gebruiken, al die non-standard bootfloppies om exotische hardware te ondersteunen houdt een keer op, de debian lui hebben eindelijk een goede modulaire installer gemaakt met een enorme bak aan supported hardware.
True, maar je blijft altijd het probleem houden dat er nieuwere hardware uitkomt na de release van de installer.
Die testing installer is heel leuk, maar hij mist wel een heel belangrijke feature: de driver floppy.
Ik heb hier een fijne RAID controller, waarvan de fabrikant de sourcecode beschikbaar heeft gesteld.
Ook zijn er driver disks voor Redhat/ Fedora, Suse, Mandrake etc etc, maar dus NIET voor debian.
Je zou een driver disk voor Debian/woody kunnen maken, maar die mogelijkheid is er niet bij Sarge.
Dus was ik ook genoodzaakt om zelf installer/ISO's te hacken:

http://www.tienhuis.nl/areca
Pagina: 1