Toon posts:

Pinnetje kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

mijn computer had steeds een boot failure. Toen ik mijn harde schijf bekeek zag ik dat er 1 pinnetje een beetje gemold was. Ik begrijp het neit echt aangezien hij altijd in mijn kabel heeft gezeten, maarja. Ik hoop dat dit de fout is. Ik heb namelijk naar mijn weten geen gekke klik gehoord en hij spind nog wel. Hij is dus niet mechanisch kapot denk ik.
Ik heb een beetje rondgespit op het forum, maar ik ben daar niet echt de beste manier tegengekomen om dit te repareren. Het is waarschijnlijk het pinnetje van Data HOst 14 of 16.
Hier nog 2 jpgs ter illustratie.
http://home.wanadoo.nl/fjnrykee/hdd/hdd1.jpg
http://home.wanadoo.nl/fjnrykee/hdd/hdd2.jpg
kan dit denk je de oorzaak zijn?

alvast bedankt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 20:14 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
1. Het is te viksen.
2. Met een punttang

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

misschien kun je voorzichtig proberen om dat ene pinnetje recht te buigen. k denk dat die dan weer voldoende contact zou moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
denk je dat dit de oorzaak is?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

The_Greater schreef op 16 februari 2004 @ 20:14:
1. Het is te viksen.
2. Met een punttang
Idd, maar doe het wel voorzichtig.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

als dat ene pinnetje geen contact meer maakt lijkt het me niet logisch dat de schijf het nog 100% doet. dat pinnetje moet toch ergens voor zijn. k zou het gewoon proberen als k jou was. wat heb je te verliezen?

Verwijderd

Topicstarter
40 gb aan info? :P

Verwijderd

tja, maar nu kun je er toch ook niet aan? k zou proberen het zelf te repareren denk k. je moet wel uitkijken dat je die andere pinnen niet beschadigd en dat je het verbogen pinnetje niet breekt of eruit trekt.

Verwijderd

hmmm, tja reserve kopietje is niet snel te maken nee, dus ls je niets doet blijft die boot failure en heb je toch niets aan de info.................

gewoon ff buigen met een punttangetje en waarschijnlijk zal ie het wel weer doen

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor jullie posts. Kzal vanav wel ff kijken. ;)
Pagina: 1