[MySQL] mysql_(p)connect

Pagina: 1
Acties:

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Ik heb op verschillende plaatsen gezocht, maar zou toch graag van iemand horen die het in de praktijk heeft meegemaakt.

Mijn database server heeft ongeveer 140 queries/sec. te verwerken, dit ligt op pieken wel iets hoger, maar dan wordt hij dus ook merkbaar trager. Op dit moment gebruik ik mysql_pconnect, maar is het beter om mysql_connect te gebruiken? Het aantal connecties ligt op pieken tegen de 1000 aan, dat is ook het max wat op de server is ingesteld.

edit:
Eigenlijk had ik misschien beter [PHP] in de titel kunnen zetten of [MySQL/PHP]

[ Voor 10% gewijzigd door getty op 16-02-2004 20:51 ]

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 00:22
van php.net, misschien wordt je daar al wat wijzer van:
mysql_pconnect() doet bijna hetzelfde als mysql_connect(), met twee grote verschillen.

Ten eerste, wanneer je verbinding maakt, zal de functie eerst proberen een (persistente) link te openen die al open staat met dezelfde host, username en password. Als er een gevonden wordt zal een identifier ervoor worden teruggegeven, in plaats van een nieuwe verbinding te openen.

Ten tweede, de verbinding met de SQL server zal niet worden gesloten wanneer de executie van het script klaar is. In plaats daarvan zal de link open blijven voor toekomstig gebruik (mysql_close() zal geen links sluiten die werden gemaakt door mysql_pconnect())
Zelf heb ik nooit pconnect gebruikt, maar het lijkt me in sommige opzichten wel handiger/beter/sneller als die verbinding gewoon open blijft staan, ipv steeds openen en sluiten.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
SWINX schreef op 16 februari 2004 @ 21:20:
van php.net, misschien wordt je daar al wat wijzer van:
Deze heb ik natuurlijk gelezen, maar daaruit kan ik niet echt halen wat in de praktijk het beste/snelste is. Ik heb altijd gedacht dat dat mysql_pconnect was, maar daar begin ik aan te twijfelen.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

pool connects zijn volgens mij altijd sneller, en spaart resources, aangezien er niet elke keer een connectie gemaakt hoeft te worden, maar even simpel, waarom probeer je het niet uit met een test programmatje? zie je zo welke meer requests/sec op levert. is enkel 1 letter vervangen.