[XP]Mplayer2.exe als default en niet wmplayer.exe *

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik háát het dat Windows Media Player 9 (wmplayer.exe - WMP9) zich niet meer van alle movie-bstanden laat distantiëren... Ik heb graag de Windows Media Player 6.4 (mplayer2.exe - WMP6.4) en niet die versie 9.

Het probleem dat ik WMP6.4 niet aan m'n mediabestanden krijg gebonden heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat WMP6.4 en WMP9 dezelfde file association table gebruiken...

Heb echt vanalles geprobeerd, hernoemen/deleten WMP9, copieren van WMP6.4 in andere map, handmatig file associations toewijzen etc etc ...

Maar de oplossing die nu op m'n XP SP1 werkt is: in "add/remove programs", het vinkje weghalen van de optie "allow access to this program" bij Windows Media Player. Als je nu "open with" doet op 'n mediabestand, kan je WMP9 noch WMP6.4 kiezen (zitten in dezelfde folder in program files). Maar als je daar handmatig mplayer2.exe typt, opent je windows vanaf nu wél WMP6.4

Opgelost, zonder extra software ... ;)

Mensen, AJB, iedereen hier weet dat er 1000 andere players bestaan die waarschijnlijk in de persoonlijke opninie van de mensen beter zijn enzo. Deze thread gaat over WMP9 en 6.4. Over niets anders. Gelieve daar rekening mee te houden als je iets post. Als je je persoonlijke voorkeur aan de man wil brengen, dan open je maar een andere post. Bedankt!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:24

momania

iPhone 30! Bam!

OS aan de titel toegevoegd, volgende keer zelf even aan denken aub.
Zie Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Rename ze naar elkaar :)

Net getest, werkt voor mij bij mp3tjes :)
Doe het wel snel, want Windows maakt automatisch een nieuwe file aan :?
Vaag, maar het werkt dus wel :)

[ Voor 76% gewijzigd door dxta op 16-02-2004 20:15 ]

Omelette du fromage!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Gewoon het progje inuse gebruiken ? (Staat ook in search zie link)
http://www.microsoft.com/...ools/existing/inuse-o.asp

Uitleg: Hier mee kan je mplayer vervangen door mplayer2 zonder dat de mplayer door windows (xp) wordt teruggeplaatst, hoef je dus verder niks meer te wijziggen aan file assosations etc.

[ Voor 102% gewijzigd door djexplo op 16-02-2004 20:20 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'