[JBuilderX] JVM Applet probleem

Pagina: 1
Acties:

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 11:42
Ik heb hier net JBuilderX geinstalleerd en ik krijg er meteen problemen mee
Ik was bezig met een leuke applet alleen toen ik hem wou runnen gaf de Java Virtual Machine de foutmelding "Could not find the main class. Program wil exit". Ik was hier uiteraard niet zo blij mee maar ik kon de oorzaak niet vinden.
Hierna probeerde ik gewoon een lege applet na het createn direct te runnen maar toen kreeg ik meteen dezelfde foutmelding. Hij doet dit niet met applications, alleen met applets. Wie weet hoe ik dit oplos?

• hornage
*schopje*
Helemaal niemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Als ik het run en compile via de prompt met javac en java -cp . doet ie het wel als het een applet is. Waarom niet via JBuilderX?

[ Voor 12% gewijzigd door hornage op 16-02-2004 20:55 ]

• hornage
*nog een subtiel schopje*
Ik heb de hele java sdk los gedownload en geinstalleerd maar nog steeds weinig resultaat. Ook gewoon met javac en java -cp dingen compilen en runnen werkt niet. Hoe los ik dit op mensen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een beetje meer info is niet verkeerd (Je kunt wel blijven kicken, maar als iemand op basis van de sumiere TS geen zinnig iets kan zeggen dan zal dat na een week ook niet zo zijn)

Mijn vermoeden echter is dat je je applet als een applicatie aanroept. De foutmelding zou dan echter niet over een main class praten, maar een missende main methode.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik weet nog van een oude JBuilder dat je dan eerst een HTML-pagina'tje moest maken waar je de applet in plaatst. Vervolgens kon je de HTML-pagina dan weer intern openen met de applet en al. Ik weet alleen niet of dit met JBuilderX ook zo werkt.
(k gebruik zelf Eclipse en NetBeans)