Ik heb 2 weken geleden een splinternieuwe Philips 28PW8818 breedbeeld televisie gekocht. Gisteravond deed de afstandsbediening niets meer en toen heb ik mijn tv uit en weer aangezet. Sindsdien heb ik een heel raar vervormd beeld en zijn een heleboel opties in het menu verdwenen of veranderd. Bij digital scan kon ik eerst bijvoorbeeld uit Digital Scan, 100 hz of Natural Motion kiezen en nu opeens alleen uit on of off. Alle beeldmodi zijn ook weg, ik kan nu alleen nog maar kiezen uit 4:3 of de totaal onbekende optie vertical squeeze. Het beeld ziet er dus niet meer uit en de boel lijkt volledig in de war. Ik ga morgen uiteraard meteen in de ochtend de technische dienst van de winkel waar ik hem gekocht heb bellen, maar ik was benieuwd of iemand van jullie enig idee heeft of dit met een soort reset is op te lossen, misschien via het service menu?
Verwijderd
Misschien heb je het al gedaan: maar even van de spanning af, paar minuten laten staan en er weer op ?
Handleiding al gelezen? Misschien is er een of andere optie aan- of uitgezet waardoor je nu niet meer de geavanceerde opties kunt kiezen ofzo?
Werkt de AB eigenlijk al weer?
Werkt de AB eigenlijk al weer?
Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden
Ik heb de stekker eruit gehad, maakt niks uit. Afstandsbediening werkt weer dat wel. Ik heb ook met de Philips customer line gebeld en die zijn van mening dat de tv opgehaald moet worden en voor reparatie naar een Philips center moet, ben ik dus niet blij mee.
Verwijderd
even vraagje , waar heb je hem gekocht ? want bij sommige weken heb je een 2 weken omruilgarantie. Dus als je tv kapot is gegaan binnen die 2 weken gaan ze je zo een nieuwe geven en die andere terugsturen naar de fabrikant .....
Je hebt ALTIJD omruilgarantie. En ZEKER voor een product waarvan de verwachte levensduur toch aanzienlijk langer is dan 2 weken.Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:02:
even vraagje , waar heb je hem gekocht ? want bij sommige weken heb je een 2 weken omruilgarantie. Dus als je tv kapot is gegaan binnen die 2 weken gaan ze je zo een nieuwe geven en die andere terugsturen naar de fabrikant .....
Je hebt NIETS, maar dan ook helemaal NIETS met de fabrikant te maken. Je hebt een overeenkomst met de winkelier gesloten, en niet met de fabrikant.
Bij de fabrikant zou je eventueel terechtkunnen als de winkel over de kop is, of op een andere manier niet meer bestaat. Maar dat is hier niet aan de orde.
Ik zou als ik de topicstarter was even de handleiding lezen of er misschien een bepaalde feature aan of uitgezet is. En anders even teruggaan naar de winkel, vragen of ze het daar weten. En als uiterste actie de TV omruilen...bij de winkel.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Nee, het gaat niet om een verkeerd ingestelde future. Moderne televisies zitten vol met software en het besturingsprogramma van de tv is gewoon volkomen ontregeld, zo erg dat je dat zelf nooit meer in orde krijgt. Morgen komt er een monteur de boel bekijken. Als hij het niet kan oplossen, dan eis ik een splinternieuwe!!
Open ff het fabrieksmenu, daar is een bepaalde toetsencombo voor, misschien kun je daar wat resetten..
Verwijderd
sommige mensen lezen niet eens wat een ander geschreven heeft maar dat terzijde , ik had em gewoon om laten ruilen voor een nieuwe.
De monteur is vanmorgen geweest en die heeft even in het service menu gekeken en die vertelde me dat er een chip in de tv kapot is. De tv wordt nu spoedig omgeruild voor een splinternieuwe. Ik heb zelf in het service menu alle instellingen gewijzigd naar de instellingen zoals ik die van een of andere internetsite heb geplukt en dan is ie een stuk beter maar nog lang niet goed.
Pagina: 1