Toon posts:

Gaat dit een warmte probleem opleveren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me eindelijk een nieuw systeem aanschaffen mijn pIII 600 256 intern wordt afgeschreven.

Nu sta ik dus voor de aanschaf van een nieuw systeem, en nee dit wordt geen vraag of dit een goed systeem is, voor mij voldoet hij (tips zijn trouwens altijd welkom)

Het wordt een P4 2.8 Ghz C stepping, dus 800 fsb en HT.
p4p800-vm Micro Atx mobo.
Corsair 512Mb PC3200
WD1200JB sata schijf. Dunne kabels handiger bij kleine kast
Pioneer DVR-106 dvd brander
Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 (is niet de snelste maar wel betaalbaar en 128bit databus)
En een 17" tft iiyama E430-b. (snel genoeg om te gamen)

Het systeem zal niet uitblinken in Games of Photoshop of videobewerking maar het is voor mij een goede mix om het toch allemaal goed te kunnen doen.

Maar nu komt het probleem ik wil dit in een Micro atx kastje stoppen maar krijg ik dadelijk geen warmteprobleem in de kast ?. En nee ik wil niet extra fans gaan gebruiken i.v.m. geluid. Ik heb namelijk geen idee hoe warm alles wordt.

Misschien kunnen jullie mij helpen

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
en wat voor een voeding ben je van plan om te gebruiken?
(wees neit bang voor casefans, papst en andere fatsoenlijke merken hoor je niet hoor)

Verwijderd

Topicstarter
Nou een 300w voeding zal denk ik wel voldoende zijn.

maar dus jij denkt dat 1 of 2 papst fans wel nodig zullen zijn voor het allemaal een beetje koel te houden.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
het kan best maar kijk niet raar als je case temp toch al tegen de 40 graden aan zit

het is niet NOODZAKELIJK die extra fans hoor ;)

als je een nieuwe pc koopt zitten er toch ook geen case fans in ? :)

[ Voor 21% gewijzigd door NomadTitan op 17-02-2004 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja het zal zeker nodig worden die case fans, aangzien ik van de p4 versie c ga afstappen ik neem toch de D, dus de prescott.

Ik heb wat benches bekeken en die prescott wordt toch wel interessant zeker met de 1 mb l2 cache. Ik neem aan dat dit wel gunstig uitpakt voor grafische toepassingen. Maar aangezien deze een langere pipeline heeft zal ik hem wel over moeten klocken naar 3.2 ghz maar ik voorzie geen problemen met de proc naar 3.2 te krijgen.

Maar aangezien de prescott iets warmer wordt dan de northwood zal ik dus 2 casefans bij gaan plaatsen. En ik zal denk ik voor de 300 of 350 watt voeding moeten gaan.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
zolng de case temp beneden de 40°C blijft, blijf je binnen de specificaties, en zou er dus geen probleem mogen zijn...
als je wil gaan overclocken, moetje natuurlijk je hardware wat meer koelte toewuiven...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> DOC

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46

Epsilon

offtopic: woonplaats goirle ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm... volgens mij heb ik met een 250w voeding wel voldoende.

De prescott 2.8 ghz verbruikt max 89w
Een moederbord met wat geintegreerde shit 25w (schatting)
Een ATI9600 256Mb kaart 35w (schatting)
Dvd recorder 19.9w max
sata schijf 12.8w max
2 80mm casefans 5w (schatting)

186.7w dus 250 moet zeker voldoende zijn

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 18:52:
....
Ik heb wat benches bekeken en die prescott wordt toch wel interessant zeker met de 1 mb l2 cache. Ik neem aan dat dit wel gunstig uitpakt voor grafische toepassingen. Maar aangezien deze een langere pipeline heeft zal ik hem wel over moeten klocken naar 3.2 ghz maar ik voorzie geen problemen met de proc naar 3.2 te krijgen.
...
Je stopt hem in een micro-atx case, met ook nog een redelijke high-end videokaart, en wil hem dan ook nog eens gaan overclocken :? Lijkt me absoluut niet handig, dan kan je je hardware binnen de kortste keren wel weggooien wegens oververhitting, of die 250w voeding. Die voeding zal nooit precies 250w kunnen leveren, voor een dergelijke setup zal je minimaal 300w of liever zelfs 350 a 360w nodig hebben voor zo'n Prescott.

In je PMG-topic: Prescott ervaringen heb ik al gemeld dat de Prescott totaal overbodig is op dit moment, maar het is jouw keuze natuurlijk, om voor een tragere proc die meer warmte afgeeft dan de Northwood te gaan :)

Ik zou het iig absoluut niet doen in een micro-atx case, dat is gewoon vragen om problemen. Zulke hardware moet gewoon goed gekoeld worden door gezonde airflow dmv grote of veel fans, en dat kan je in een kleine case gewoon niet kwijt. Het is al gezegd in dit topic dat je casetemp dan makkelijk 40 graden kan worden, en daar sluit ik me bij aan, het kan zelfs meer worden. En dan kan je wel vaarwel zeggen tegen je harde schijf, je moederbord, en uiteindelijk ook je proc :X

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1