[RedHat] Webmin werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik was bezig mijn server in te richten met RedHat 9, en alles werkte. Ik was bezig om gebruikers shares te maken toen webmin (1.130-1) besloot op te houden met werken.
Wat ik nu probeer, ik krijg geen verbinding meer met webmin. Alle andere services werken nog gewoon, maar ik krijg geen verbinding meer met webmin, ook niet lokaal op de server zelf....

btw, ik heb heb al geprobeerd om webmin opnieuw te installeren, zonder succes, ook als ik forceer lukt 't niet...

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 16-02-2004 19:44 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik kan me niet voorstellen dat webmin (of apache) geen logs genereerd, als je daar noue ven in zou kunnen kijken, daar valt vast meer uit te halen dan wat je in deze posting vermeld ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Als je netstat -atn doet, luisterd webmin dan nog wel op poort 10000? Zo niet conteroleer dan eens of webmin wel (goed) gestart is.
En staat er iets zinnigs in je logs? Zou ook fijn zijn om te weten.
Zoals moto-moi die ff stiekum voor mij post ook al zegt :p

Verder zou ik meer info moeten hebben om nog iets zinnigs te kunnen zeggen.

[ Voor 50% gewijzigd door Mac_Cain13 op 16-02-2004 20:06 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
log bestanden zijn weg, omdat ik webmin opnieuw heb geinstalleerd...

het probleem heb ik inmiddels weten terug te brengen tot het niet willen starten. Ik kan alleen geen log bestanden vinden... waar staan die??

daarnaast vind ik het vreemd dat webmin ophoudt met werken terwijl ik met de gebruikers accounts van samba bezig ben... ik heb geen gebruikers veranderd, alleen samba toestemmingen voor bepaalde shares...

ps. ik wil graag extra info geven, het probleem is alleen, dat ik dat niet heb. Webmin werkte goed tot ik instellingen opsloeg. Vanaf dat moment is webmin onbereikbaar...
Poort 10000 staat niet open, wat alleen maar bevestigd dat webmin niet is gestart en ook niet start als ik dat handmatig doe (/etc/webmin/.start)

[ Voor 28% gewijzigd door deepbass909 op 16-02-2004 20:15 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Mac_Cain13
Geeft webmin echt geen error tijdens het starten :?

* Mac_Cain13 vind het altijd vreselijk als je wel info wilt geven, maar het niet hebt.
Ik kan alleen ff niet meer bedenken wat het zou kunnen zijn als je echt geen error voor me hebt.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
ik krijg geen error op de command line, maar ik heb inmiddels wel een fout melding gevonden
code:
1
2
[16/Feb/....] miniserv.pl started
No dbm on this machine at /usr/libexec/webmin/miniserv.pl line 442.

ik weet alleen dus niet wat ik met deze fout moet...

• Mac_Cain13
Ik heb het script miniserv.pl eens doorgekeken en het lijkt erop dat ze met dbm de database die de sessies bewaard enz bedoellen. Blijkbaar is deze beschadigt of helemaal verdwenen. Ik zou Webmin proberen op nieuw te installeren zodat deze database opnieuw word aangemaakt.

In je TS zet je dat je al geprobeerd hebt opnieuw te installeren en zegt dat het ook met force optie niet wil. Wat wil dan niet? Gaat de install fout (zegt ie dat webmin al geinstalleerd is?) of krijg je je probleem gewoon weer terug?

[ Voor 1% gewijzigd door Mac_Cain13 op 17-02-2004 09:54 . Reden: Typo ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het probleem blijft bestaan. Ik heb gisteravond alle bestanden die ik kon vinden van webmin weggehaald, na een uninstall van webmin zelf, geen effect.

Ik heb uit wanhoop vandaag RedHat er maar opnieuw opgezet.... nu werkt het weer

Pagina: 1