Toon posts:

USB Aansturing van Led's e.d.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een stukje elektronica waarmee ik in staat ben om via de USB poort hardware aan te sturen, het gaat hierbij om ledjes, motortjes etc.
Waar het vooral om gaat is dat het goedkoop moet zijn maar wel goed te gebruiken is zonder teveel moeite.

Zelf solderen is geen probleem en het programmeren zal ook geen problemen opleveren. Mijn probleem is dat ik een n00b ben op gebied van elektronica.

Ik zoek dus iemand die mij of hiermee kan helpen of iemand die een bouwtekening met uitleg heeft waarmee ik zelf in staat ben dit te maken. (of informatie)

Bij voorbaat dank

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Wellicht is dit interessant? isniet via USB, maar via de COMpoort.

Gregor van Egdom Krekr

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
In de Elektuur stonden wel wat schema's maar dat is al een paar jaar geleden.

Op de site kan je wel nazoeken in welk nummer het was. Printjes en onderdelen zijn meestal nog wel te bestellen.

Het was een 1 chip USB oplossing waarmee je een aantal output poorten (input weet ik niet zeker) kon aansturen, inclusief drivers voor C++/VisualBasic.

Maar meer kan je vinden op www.elektuur.nl

/edit :
maar waarom geen printerpoort gebruiken? Goedkoper en simpeler kan het haast niet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door -=bas=- op 17-02-2004 10:31 ]

Senile! Senile Oekaki

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Het voordeel van een USB-oplossing is natuurlijk dat je het bijna overal heel gemakkelijk kan aansluiten. Sommige nieuwere laptops, hebben bijv. ook geen printerpoort meer.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Dat d8 ik dus ook. M'n nieuwe laptop heeft geen printerpoort en dus ben ik aangewezen op iets anders. USB lijkt me daarbij het beste omdat uitbreiding dan het beste gaat.

Mijn idee is om een arm te maken die omhoog/omlaag en links/rechts kan draaien door middel van motor's. Daarbij wil ik knopjes kunnen afvangen.

Dit wil ik dus zelf maken wat ik ook nog snap. Een simpel boardje tegen een lage prijs (dan praat ik over max. 25 euro per board aan onderdelen) waarmee ik per boardje ongeveer 8 Inputs/Outputs kan beheren (of alleen 8 inputs en een ander boardje met alleen maar 8 outputs).

8 mag natuurlijk ook meer zijn, minder lijkt me niet rendabel.

Ik kan dus solderen en programmeren kan ik ook goed, ik heb een klein beetje weet van elektronica dus helemaal een n00b op dat gebied ben ik ook niet helemaal. Als iemand ook maar een goed boek/site/... weet waarmee ik zelf kan kijken of ik iets kan maken dan ben ik al tevreden.