Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Hoi Mensen,

ik heb totaal geen verstand van pda's, maar ik zou voor mijn hobby als piano stemmer/knutselaar graag een pda erbij zetten met microfoon om hem zo te stemmen.

Het probleem is denk ik alleen de software. Er zijn al programma's zoals minituner (http://vacworld.bzlogi.hu/minituner/) voor windows, maar dat werkt natuurlijk niet op zo'n pda. Is er nog een manier om dit toch voor elkaar te krijgen? Programmeerpakketten voor pda's? Sowieso zie ik door de bomen het bos niet omdat er zoveel verschillende OS-en zijn, Processoren. En ik heb ook geen zin om me er in te verdiepen voor zoiets simpels.

ik hoop dat iemand me wat hulp kan geven.

[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 16-02-2004 19:27 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

probleem is inderdaad de software....
ik zou eens goed op google gaan zoeken of er zoiets bestaat, zo niet, dan kun je contact opnemen met een programmeur (evt. via dit forum) en vragen of hij niet voor 50 euro iets voor je in elkaar kan zetten....

ik heb geen verstand van pianostemmen, maar is het noodzakelijk dat je een pianotoon uit de PDA krijgt te horen? zo ja, dan moet je proberen een 2e handse Tungsten T te vinden (max. 200 euro), want die kan wél midi geluiden produceren

[ Voor 38% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 19:33 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik denk dat je dan echt beter een gitaarstemmertje van 30 EUR of minder kunt kopen, niet?

Voor zowel PalmOS (mijn voorkeur) als Windows Mobile is er een programma genaamd "PerfectPitch". Is in principe een gitaarstemmer, en werkt denk ik het best bij eenvoudige tonen met zo min mogelijk boventonen. Weet dus niet hoe goed hij op een piano werkt.

Je kunt goed een Palm Tungsten|T voor 150 EUR tweedehands kopen, dat is de goedkoopste Palm op het moment waar PerfectPitch op draait.

Maar ik denk toch dat een gitaarstemmer het best is. Wil je het toch op een Palm uitproberen (OS5, voicememo microfoon noodzakelijk):

http://www.pilotzone.com/pocket/preview/286595.html

[ Voor 20% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 20:11 ]

Alors.

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Nou in principe is het niet nodig dat ik de toon hoor, ik wilde het gewoon compleet digitaal gaan doen dan. Midi is op zich wel leuk, het probleem is echter dat als een piano vanwege ouderdom of lang niet stemmen niet exact op een bepaalde toonhoogte te krijgen is, het nut van een midigenerator ook verloren gaat.

Hoe zit het met Linux PDA's? Want daar kan ik waarschijnlijk wel wat voor in elkaar zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 17-02-2004 10:54 ]

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

voor het programmeren voor (windows) Pocket PC is er (voor zover ik weet) eigenlijk maar 1 oplossing en dat is embedded visual c++. Dit is gewoon de downloaden vanaf de microsoft site. Ik vind het idee van Stereotomy om een gitaartuner te gebruiken ook best aardig, dat is geen optie?

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ja misschien wel, alleen al ik het dan wel bij een piano stemmertje moeten houden aangezien de meeste gitaarstemmertjes die ik ken slecht geschikt zijn voor de 6 snaren. En niet voor de 88 tonen die een piano moet maken.

De echte reden dat ik minituner wilde gebruiken was omdat dit programma vele malen preciezer is dan een stemapparaatje. In ieder geval vele malen beter dan de stemapparaten onder de 300 euro!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De meeste stemapparaatjes zijn geschikt om alle tonen over een aardig aantal octaven te pakken. Of het volledige pianobereik een beetje fatsoenlijk gedaan wordt weet ik niet. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Rum

Rum

Als je zelf even op zoek gaat naar een PDA met een mic. Dan kun je vervolgens van Enable Software het pakketje TunerCE proberen en kopen (30 dollar). Met dit pakketje kun je zowel tunen m.b.v. presets (bijv. gitaar), maar ook custom. Lijkt mij dus precies wat jij zoekt!

Dit vond ik overigens als 2e hit bij het zoeken op google (zoekterm: pda audio tuning)!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Rum schreef op 17 februari 2004 @ 11:10:
voor het programmeren voor (windows) Pocket PC is er (voor zover ik weet) eigenlijk maar 1 oplossing en dat is embedded visual c++. ...
Euhm, in Windows Mobile zit standaard de Compact .NET Framework, en voor PPC2002 issie te downloaden. Dus hoezo alleen embedded visual c++?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Hillie schreef op 17 februari 2004 @ 14:12:
De meeste stemapparaatjes zijn geschikt om alle tonen over een aardig aantal octaven te pakken. Of het volledige pianobereik een beetje fatsoenlijk gedaan wordt weet ik niet. :)
Dit gaat niet werken. Een piano moet eigenlijk elk octaaf een fractie anders gestemd staan. De (automatisch dus ook) duurdere pianostem-apparaten doen dit automatisch voor je.

Een gitaartuner voor een piano gebruiken is ECHT uit den boze.

Overigens vind ik dit ook wel leuk om te weten, aangezien mijn vader een pianostembedrijf heeft (rara hoe kom ik aan mijn info ;)) en nu met een duur apparaat werkt van Philips wat nog weleens stuk gaat.

Permanent wintericon!

• Rum

Rum

Blue2k schreef op 17 februari 2004 @ 15:39:
[...]

Euhm, in Windows Mobile zit standaard de Compact .NET Framework, en voor PPC2002 issie te downloaden. Dus hoezo alleen embedded visual c++?
Ik gaf ook al aan dat ik niet anders wist dan embedded visual c++. Ik ben niet zo thuis in .NET, maar een collega van mij heeft t nodige uitgezocht en kwam toch weer op embedded visual c++ uit. Maar dat kan ook zijn geweest omdat hij tegen een bepaalde CF-module aan moest programmeren.

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Rum schreef op 17 februari 2004 @ 15:22:
Als je zelf even op zoek gaat naar een PDA met een mic. Dan kun je vervolgens van Enable Software het pakketje TunerCE proberen en kopen (30 dollar). Met dit pakketje kun je zowel tunen m.b.v. presets (bijv. gitaar), maar ook custom. Lijkt mij dus precies wat jij zoekt!

Dit vond ik overigens als 2e hit bij het zoeken op google (zoekterm: pda audio tuning)!
Ja en dit staat erbij:

Contains preset tunings for guitar, bass, banjo, violin, viola, cello, flute, piccolo, oboe, English horn, clarinet, bassoon, saxophone, trumpet, French horn, trombone and tuba.

Geen piano, dus lijkt me niet haalbaar.

Ik had trouwens nog met piano tuner erbij gezocht en dan kreeg ik die niet.

En inderdaad professionele stemapparatuur is superduur. 300 euro is eigenlijk nog best goedkoop als ik het allemaal mag geloven.

Mijn ervaring met minituner is echter zeer goed. Maar aangezien dat nergens op draait, zal het denk ik dan toch maar slepen met een laptop worden. Maar met een PDA zou ik wel 2 vliegen in 1 klap hebben geslagen. Zowel stemmen als agenda etcetera.

Verwijderd

REDFISH schreef op 17 februari 2004 @ 16:10:
[...]

Ja en dit staat erbij:

Contains preset tunings for guitar, bass, banjo, violin, viola, cello, flute, piccolo, oboe, English horn, clarinet, bassoon, saxophone, trumpet, French horn, trombone and tuba.

En inderdaad professionele stemapparatuur is superduur. 300 euro is eigenlijk nog best goedkoop als ik het allemaal mag geloven.

Mijn ervaring met minituner is echter zeer goed. Maar aangezien dat nergens op draait, zal het denk ik dan toch maar slepen met een laptop worden. Maar met een PDA zou ik wel 2 vliegen in 1 klap hebben geslagen. Zowel stemmen als agenda etcetera.
Ik denk dat als je toch die lappie gaat rondslepen je daar ook wel op kan gaan agenda'en dan ;) :P

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

[...]

Ja en dit staat erbij:

Klopt, ik heb het even getest, en het werkt verbazend goed voor gitaar iig. Veel opties enzo, best handig. Ik ga het er ook zeker op laten staan voor bij mijn orkest/bandje :D (wel veel last van omgevingsgeluid trouwens, maar dat komt denkik door het type mic in de PDA)

Maar als zoiets er is voor gitaar, fluit en weet ik het, dan MOET het er voor piano toch ook zijn zou je zeggen.

* Wokkels gaat ook zoeken

Permanent wintericon!

• Rum

Rum

[...]

Ja en dit staat erbij:

dit staat iets eerder op de pagina:

Tune to preset standard instrument tunings, or experiment by entering your own custom frequencies.

CUSTOM... dus piano lijkt me wel haalbaar! Je kunt op frequentie stemmen, dus dat moet dan weer geen probleem zijn lijkt mij! Ben je meteen van het probleem dat Wokkels schets af dat elk octaaf een fractie anders gestemd dient te worden!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Rum schreef op 17 februari 2004 @ 16:18:
[...]

dit staat iets eerder op de pagina:

Tune to preset standard instrument tunings, or experiment by entering your own custom frequencies.

CUSTOM... dus piano lijkt me wel haalbaar! Je kunt op frequentie stemmen, dus dat moet dan weer geen probleem zijn lijkt mij! Ben je meteen van het probleem dat Wokkels schets af dat elk octaaf een fractie anders gestemd dient te worden!
Ik heb het programmatje geprobeerd, en dan moet je dus voor elke noot die je wilt doen een andere frequentie invoeren. Dan moet je wel "toevallig" al die frequenties dus even uit je hoofd weten...niet echt handig :P

edit: je kan het namelijk niet opslaan

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkels op 17-02-2004 17:08 ]

Permanent wintericon!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je hebt toch een PDA? Lijstje als memo opslaan en elke keer even snel copy/pasten. Zie het probleem niet. :)

Alors.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Stereotomy schreef op 17 februari 2004 @ 17:10:
Je hebt toch een PDA? Lijstje als memo opslaan en elke keer even snel copy/pasten. Zie het probleem niet. :)
Nee dat gaat echt niet :)

Als je een piano aan het stemmen bent dan moet je met één druk op de knop naar de volgende noot kunnen schakelen, anders duurt het allemaal veeeeel te lang.... :Y)

Permanent wintericon!

Verwijderd

ik denk dat je voor dat geld beter een goeie microfoon kan kopen, met een stembakje..

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ok stel nu dat ik het zelf zou willen/kunnen/Gaan programmeren, welke pda raden jullie mij dan aan? Er hoeft alleen maar een mic in te kunnen. Ingebouwd werkt waarschijnlijk niet goed.

En voor welk os kun je developer software downloaden?
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:14:
[...]

Ik denk dat als je toch die lappie gaat rondslepen je daar ook wel op kan gaan agenda'en dan ;) :P
Hehe ja who knows. Is misschien wel de simpelste oplossing, maar wel ook meteen lomp. Alleen een hele pc kast meenemen is nog lomper.

[ Voor 43% gewijzigd door REDFISH op 17-02-2004 18:42 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

REDFISH schreef op 17 februari 2004 @ 18:41:
Ok stel nu dat ik het zelf zou willen/kunnen/Gaan programmeren, welke pda raden jullie mij dan aan? Er hoeft alleen maar een mic in te kunnen. Ingebouwd werkt waarschijnlijk niet goed.

En voor welk os kun je developer software downloaden?
Alle.

Trouwens ik heb nog twee progsels gevonden die misschien doen wat jij wilt:
http://www.psionplace.com...-08-14-psion-series5.html
http://www.psionplace.com...-04-28-psion-series5.html

Ze zijn te gebruiken op Symbian 5/EPOC32 apparaten zoals de Psion 5/5mx/Revo/7/Netbook, Ericsson MC218.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Hmm een emulator voor pda's zou handig zijn, kon ik het uittesten op me pc. De link naar de eerste is trouwens dood, dus die kan ik sowieso niet uitproberen. In ieder geval bedankt. Ik ga eens in de aanbod site kijken wat te koop is voor <100. Ok er staat een psion revo plus wat is een fatsoendelijke prijs daarvoor? Iets van 4 jaar oud.

[ Voor 19% gewijzigd door REDFISH op 17-02-2004 21:46 ]

• Sammy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-10 19:44
Pianostemmers die ik tot nu toe bezig heb gezien, hadden allemaal (tot nu toe 3 verschillende gezien) een PDA met stemsoftware. Welke software dat is weet ik helaas niet, het waren wel in alle gevallen PocketPCs en geen Palm's. Mocht je het echt heel graag willen uitzoeken: één van die stemmers is vaste stemmer bij het Fulco Theater in IJsselstein. Ik weet geen naam, maar als je het theater belt en naar hun stemmer vraagt dan zit je gegarandeerd goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Sammy op 17-02-2004 22:01 . Reden: ff wat duidelijker, hoef je niet heel Utrecht af te bellen :-) ]

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ah zie je nog niet eens zo'n gek idee he. Weer een speurtochtje om uit te zoeken. Effe alle stemmers uit de omgeving opzoeken.

Hehe dat zijn er wel een paar uit omgeving utrecht :)

Hallo, heeft u pas geleden hier en daar gestemd? Nee. Ok dan weet ik genoeg, hoi.

[ Voor 38% gewijzigd door REDFISH op 17-02-2004 21:51 ]

Pagina: 1