Toon posts:

Na merge partities met PartitionMagic HDD weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond heb ik twee partities gemerged met PartitionMagic 7.0. Dit is gelukt, en ik heb nog even een game gespeeld die op die HDD staat. Daarna de PC uitgezet, de hele dag op kantoor geweest, ik wil net weer gamen, en mijn D:\ is gewoon... weg! :(

Nouja, ik Partition Magic (PM vanaf nu) even opstarten, natuurlijk. En hij staat er gewoon bij. Hij heeft alleen geen drive letter. Ok, dat kan gebeuren, 't is nieuw voor me maargoed. "Change Drive Letter" - gaat goed denk ik, totdat PM mij de error #10002 geeft. Google geeft ook niet veel meer informatie, helaas. Het lijkt erop dat deze error meerdere betekenissen heeft.

Dus, ik voer de optie "check for errors" uit op deze HDD. Ik krijg een error:
"Error 1555 Internal file number does not match position" :? Ehm, 'tuurlijk. Hier ging bij mij even het lichtje uit. Dus, nogmaals Google maar even aan de tand voelen... ok, gevonden! Een CHKDSK /F uitvoeren in Windows! |:( Alleen jammer dat mijn "kapotte" HDD geen driver letter heeft.......

Dus eigenlijk heb ik nu geen enkel idee meer om dit op te lossen, behalve dan.. een algehele format op alle twee de hard drives. Maar om nou al die dingen die ik afgelopen LAN party heb "bemachtigd" weg te donderen, nee dank je ;)

Heeft iemand nog ideeën voor me?

Verwijderd

OS???

Als het WinXP of Win2K is, probeer het eens met de ingebouwde disk-manager....wat zegt die als je een driveletter toekent??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, OS is inderdaad WinXP

Edit: die disk-manager, waar vind je die in de Nederlandse WinXP? :+
Nooit gebruikt dat ding... ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 19:19 ]

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Rechtsklikken op mijn computer, beheren, disk management.

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Vreemd zeg. Een poosje geleden (4-5 maand terug) heb ik PM ook gebruikt om 2 partities te mergen. Dit ging zonder een enkel probleem. Ook na het afsluiten en opnieuw opstarten werkte het perfect en het doet het op dit moment nog steeds goed.

Windows XP Professional UK OEM SP1 en Partition Magic Pro 7.0
Verder geen enge updates enzo geinstalleerd...

Misschien een glitch ergens tijdens het Mergen?

Ik zou me kunnen voorstellen dat de Nederlandse versie van Windows XP Pro dit misschien zou kunnen verklaren in combinatie met de Engelse versie van PM maar dit kan ik niet onderbouwen... Het blijft een gissing....

Al enig idee als je wat kunt doen met die DiskManager van XP?

Het enige wat ik zou kunnen aanraden is het te Undo-en, als je die mogelijkheid hebt tenminste....

Anders zou er wel eens niets anders op kunnen zitten dat een backup terug te zetten.... Je hebt er hopelijk toch wel eentje gemaakt hoop ik???

Anywayz... Suc6 en mocht het lukken, laat het ons mede tweakers dan ook even weten.

Moses

Verwijderd

Topicstarter
De Disk Manager struikelt er ook over:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobdb.com/got/hdd_error.gif

(Let niet op het gele, is om je niet in de war te brengen ;) )

En een backup.. tja, het was meer een soort van troep HDD waar ik alle ISO's op zette en geinstalleerde programma's, evenals Kazaa downloads, etc. Zoveel is niet verloren gegaan (de ISO's heb ik nog, de films had ik al gezien) maar de geinstalleerde programma's en wat prive werk (Photoshop, programmatuur, you name it) zijn ook weg :o

Ik ga nu een undo proberen, desnoods een format. Ik hoop niet dat de HDD zelf gewoon kapot is.
Pagina: 1