Systeem blijft compleet hangen met DVDs/CDs

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb sinds kort een raar probleem, nl. mijn pc blijft elke keer hangen (echt hangen kan niks meer doen) als ik een DVD/CD invoer bij welke DVD speler ik ook heb (ik heb de Pioneer DVR-106/A06 en een SCSI Pioneer S-305).

Ik heb de Eventviewer ook al eens nagekeken en die zegt het volgende: Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom2 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Wat moet ik hier nou van denken? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt sinds 2 weken nu :/

Mijn vraag is: Is het nou de HD waar het wisselbestand op staat of is het de DVD/CD speler?

• Lennieboy83
Slapen jullie een beetje :P :Z

Maaja...ik heb zojuist memtest86 laten lopen vanaf dat ik heb gepost, hij heeft tot nu toe niks gevonden, ik heb ook iedere HD die ik heb (SCSI sectie) op media geverifieerd, NIKS gevonden, dus ik mag aannemen dat het aan de media ligt of de speler en/of brander :?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hang even een andere schijf eraan met een schone Windows, dan weet je wat beter of het hard- of software is.

offtopic:
Heb je haast ofzo? Kicken binnen 4 uur... ;)

Verwijderd

Hmm. Wissel bestand is een file die windows gebruikt om (extra) geheugen te simuleren. Regelmatig ververst windows die file en blijkbaar is tijdens een van deze akties een onregelmatigheid ontdekt in jouw drives.

Gezien jouw specs van je systeem (ik neem aan dat die nog recent zijn) en dat je e.e.a. zelf verbouwd, denk ik dat je niet een new kid in the block bent. Jouw informatie is echter wel heel erg aan de zuinige kant, vertel eens meer wat je al zelf hebt onderzocht en post dat er eens bij.

Het is vreemd om te horen dat jouw beide drives plotseling niet goed meer werken. Hierdoor zou ik niet direkt denken aan defecte drives, eerder aan een slechtzittend kontakt van je connectors/aansturing. Om e.e.a. te vereenvoudigen zou ik beginnen met slechts 1 drive tegelijk in orde proberen te krijgen.

Mss ten overvloede, heb je al geprobeerd om je drivers opnieuw te installeren van je drives?
Heb je alle kabels naagelopen op beschadigingen/scheve verbindingen op je kabel/connector?

Edit @ 23:45........ik ga nu pitten. Ik lees de reply morgen wel..
:Z

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 23:45 ]

• Lennieboy83
Ik ben eens verder gaan zoeken op GoT onder wisselbestand, en ben erachter gekomen dat de indexing-service een probleem kan zijn, en die heb ik dus uitgeschakeld, ik ben op dit moment ook weer aan het testen.

En idd ik ben geen n00b ofzo dus dat zit wel snor ;) maar ik vind dit gewoon een vaag probleem, misschien is mn startpost een beetje kortaf, maar dat komt door mn stress op dat moment :)
Er zijn voorderest niet echt veel topics waar dit onderwerp te pas komt.

Wat ik wel over mn systeem moet zeggen is dat hij echt super stabiel is en nooit geen crashes, maar pas sinds 2 weken door een lullige DVD/CD rom speler :X

edit:
Nou het probleem is nog steeds niet verholpen, de pc blijft nog steeds hangen op beide spelers, het lijkt alleen of de spelers het doen na een cold-boot en daarna niet meer, echt vreemd.

edit:
2
Ik heb zojuist DCOM service weer aangezet, maar de indexing service uitgelaten hij hangt nu niet, maar ik wacht nog even af.

[ Voor 22% gewijzigd door Lennieboy83 op 17-02-2004 19:18 ]