Toon posts:

Ati Sapphire 9600XT op AGP 8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om meteen met de deur in huis te vallen, hieronder het bekende lijstje ;)

- Probleem

Net windows opnieuw geinstalleerd en de nieuwe 4.2 Ati Drivers, alleen nu wil ik mn videokaart op 8x AGP zetten omdat hij nu op niks draait :?, dus ik netjes aangeklikt PC opnieuw opgestart, en kom ik tot de conclusie dat hij nog steeds op uit staat, wat ik ook doe, hij blijft daar maar op staan.

Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan komen, want ik heb mn doodgezocht en vindt het echt raar 8)7

- Systeem

CPU: Intel P4 2.80 GHZ HT 800FSB Box
Moederbord: Asus P4P800 Deluxe
Geheugen: 1024 MB DDR PC400/3200
HD: Maxtor Serial ATA 120 GB
Videokaart: Ati Sapphire 9600 Pro XT 256 MB

Alvast bedankt voor het helpen >:)

Gr,
Robbert

PS: Hopelijk heb ik het een beetje goed gedaan, ben nog niet echt bekend hier :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 18:40 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Na 58 postings zou je onderhand best kunnen weten dat een aanhef en een groet bij tweakers onder elkaar nooit hoeft. Wij groeten elkaar voortdurend en bedanken ook meestal niet trouwens. :)

Mag ik aannemen dat het e.e.a. in je BIOS goed staat ingesteld?

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 16-02-2004 18:41 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Heb je al eens in de BIOS gekeken of je daar de juiste instellingen hebt? Primary VGA op AGP ipv PCI, en eventueel of je daar de AGP op 8x kan instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:41:
Heb je al eens in de BIOS gekeken of je daar de juiste instellingen hebt? Primary VGA op AGP ipv PCI, en eventueel of je daar de AGP op 8x kan instellen?
Ja dat is juist het probleem, ik heb geen idee waar ik dat kan vinden, hebben jullie enig idee onder welk kopje ik dat kan vinden?

Misschien meer mensen hier met Asus P4P800?

(Geen groet meer :P)

Verwijderd

Elke BIOS is anders. Ik weet niet welke BIOS er juist in dat mobo zit, AMI, PHOENIX, AWARD? Ik zou zeggen ga gewoon eens kijken in de BIOS en ga alles eens af. Over het algemeen staat er niet zo verschrikkelijk veel in de bios, dus als je gewoon alles even afgaat zou je er max 15 minuten over mogen doen. Zou moeten lukken denk ik :)

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
even het boekje van je moederbord erbij en je weet alles

gewoon bij het opstarten van je pc (voordat je windows logo ziet iig)
del indrukken

Ja zou ik ook zeggen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meestal onder chipset/advanced/AGP Bridge configuration.

Hoe kwam je trouwens tot de ontdekking dat hij 'nergens' op draait? Welk proggie?

[ Voor 44% gewijzigd door Guardian Angel op 16-02-2004 18:51 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:47:
Elke BIOS is anders. Ik weet niet welke BIOS er juist in dat mobo zit, AMI, PHOENIX, AWARD? Ik zou zeggen ga gewoon eens kijken in de BIOS en ga alles eens af. Over het algemeen staat er niet zo verschrikkelijk veel in de bios, dus als je gewoon alles even afgaat zou je er max 15 minuten over mogen doen. Zou moeten lukken denk ik :)
Ik maak gebruik van AMIBIOS versie: 08.00.09 (laatst nog update gedaan), ja dat zoeken moet lukken als ik het wel kan vinden :9
wippo76 schreef op 16 februari 2004 @ 18:49:

gewoon bij het opstarten van je pc (voordat je windows logo ziet iig)
del indrukken
Zover was ik ook wel ;)
GuardianAngel schreef op 16 februari 2004 @ 18:50:

Hoe kwam je trouwens tot de ontdekking dat hij 'nergens' op draait? Welk proggie?
Staat bij Eigenschappen beeldscherm -> Instellingen -> Geavenceerd -> SMARTGART, en daar staat dan 'Uit' :(

Iemand nog idee?

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 13:45
je zegt net windows geinstalleerd, heb je de moederbord drivers al?(gart drivers)

Verwijderd

Topicstarter
Slitch schreef op 16 februari 2004 @ 19:48:
je zegt net windows geinstalleerd, heb je de moederbord drivers al?(gart drivers)
Cart drivers, wat bedoel je hiermee en waar kan ik deze vinden?

Op de CD van Asus staat niks over gart drivers volgens mij hoor :?
Pagina: 1