Toon posts:

Tv-scherm gebruiken ipv beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is je pc aan te sluiten op een televisie/video zonder gebruik te maken van een beeldscherm. Ik zou graag alle handelingen willen zien die ik op mijn pc doe op mijn televisiescherm.
Heb ik een videokaart nodig met tv-out?
Hoe ga ik te werk, is het technisch mogelijk, zijn er nog mensen die zo'n toepassing hebben, welke videokaart raad je me aan (goedkope en eventueel duurdere), positieve en negatieve puntjes om zo te werk te gaan....

Velen zullen zich de vraag stellen over het waarom. Wel, ik heb thuis een pc (boven op zolder) en ik zou graag een klein netwerk aanleggen naar beneden naar een tweede pc ZONDER een beeldscherm aan te koppelen (wegens plaatsgebrek) aan die pc beneden. Ik wil alle handelingen zien op mijn tv zoals je op je beeldscherm boven zou zien (windows, mediaplayer,...)

mvg

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Ja dat kan. En je hebt idd een videokaart nodig met tv-out.
En dat staat allemaal hier: De grote tv-out FAQ :)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

een tv is eigenlijk veel te onscherp om 'm als monitor te gebruiken.

voor een filmpje te kijken is het perfect, maar de letters op je bureaublad zijn vrijwel onleesbaar.

"man is not truly one, but truly two,"

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
en lees dit bericht ook eens door voordat dit topic ook dicht gaat...
welkom op got btw, en die faq van megaleo heeft het antwoord op al je vragen

TheS4ndm4n#1919

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

mr_petit schreef op 16 februari 2004 @ 18:32:
een tv is eigenlijk veel te onscherp om 'm als monitor te gebruiken.

voor een filmpje te kijken is het perfect, maar de letters op je bureaublad zijn vrijwel onleesbaar.
niet perse
heb hier een g450 op RGB aangesloten en 800x600 is wel degelijk te lezen (op een sony 82cm)