Toon posts:

Foutmelding met PHP openen op een SuSE Linux-server

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een SuSE linux server, en daar probeer ik nu al een tijd een PHP-forum op te zetten.
Als ik alle bestanden kopieer, en dan naar het web-adres ga, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: Failed opening '/120/home/callum/public_html/index.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php') in Unknown on line 0

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt voor de reacties

P.S. Ik weet niet precies waar dit topic thuis hoort, dus ik plaats hem maar hier

P.S.2. Als ik het forum op een andere server zet (geen Linux), dan werkt het wel

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Bestaat /120/home/callum/public_html/index.php wel?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 17:53:
Ik heb een SuSE linux server, en daar probeer ik nu al een tijd een PHP-forum op te zetten.
Als ik alle bestanden kopieer, en dan naar het web-adres ga, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: Failed opening '/120/home/callum/public_html/index.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php') in Unknown on line 0

Kan iemand mij hiermee helpen?
De webserver heeft geen rechten om het betreffende bestand te lezen.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:39

decramy

root@birdie:~#

idd, `cat /120/home/callum/public_html/index.php`...
kijk wat er uit komt...

en anders moet je misschien httpd.conf wijzigen
omdat het in /home zit, roep jij je page waarschijnlijk aan met blabla.nl/~callum/index.php. Dan moet je even zoeken naar `<IfModule mod_userdir.c>`...
edit:
is het een webserver waar je FTP/SSH/Telnet XS hebt? zo ja, gewoon `cd /120/home/callum/public_html/` en `ls -a` doen...

[ Voor 20% gewijzigd door decramy op 16-02-2004 20:32 ]

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

Topicstarter
RickJansen schreef op 16 februari 2004 @ 19:48:
Bestaat /120/home/callum/public_html/index.php wel?
Dat klopt allemaal, ik kan wel alle bestanden in de directory zien, maar PHP niet starten.

Als ik nou een .EXE bestand naar die folder toe kopieer, en dan naar die HTTP ga, dan kan ik dat bestand niet opslaan :?

Ik denk toch dat het probleem bij een bestandje op die server ligt.

Alvast bedankt voor de reacties :)
Als iemand nog wat weet, dan hoor ik die graag :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Gewoon een rechtenprobleem als je 't mij vraagt. Hoe staan de rechten van index.php ingesteld?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 08:07:
Dat klopt allemaal, ik kan wel alle bestanden in de directory zien, maar PHP niet starten.

Als ik nou een .EXE bestand naar die folder toe kopieer, en dan naar die HTTP ga, dan kan ik dat bestand niet opslaan :?
Tweede keer : De webserver (die onder een aparte user draait) heeft geen rechten om de betreffende bestanden te lezen. Gewoonweg een kwestie van rechten aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
igmar schreef op 17 februari 2004 @ 11:08:
[...]

Tweede keer : De webserver (die onder een aparte user draait) heeft geen rechten om de betreffende bestanden te lezen. Gewoonweg een kwestie van rechten aanpassen.
Ok, bedankt. Ik zal eens gaan kijken :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dit topic gaat dicht. Basic rechten-troubleshooting is iets wat in elk linux-handboek te vinden is. Het bestand bestaat niet, of de webserver kan het niet openen (zie boven). Of PHP staat op safemode en mag het bestand niet lezen.

Anyway, dit zijn dingen die zeker zelf op te lossen zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.