A3 printer simulatie

Pagina: 1
Acties:

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 00:11
Ik wil graag A3'tjes uitprinten (voor Autocad). Helaas heb ik geen A3 printer en kan die voorlopig ook niet betalen.

Weet iemand een programma/driver die een A3-printer kan simuleren zodat: • ...Autocad denkt dat ik een A3 printer heb• Zodat ik kan printen en dat er twee A4'tjes uit de printer rollen

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
je kunt toch wel een printerdriver van een A3 printer installeren en die naar een file laten printen.
of acrobat distiller vertellen dat 'ie PDFjes met A3 formaat moet bakken :?

edit: die A3 printerdriver moet dan wel van een postscriptprinter zijn, zodat je die PS file met een ander tekenprogramma kunt printen.

[ Voor 30% gewijzigd door TD-er op 16-02-2004 17:50 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Of je gebruikt voor je pdf-jes de DIALUX PDF printer.
Je moet dan wel dat programma installeren, maar dan heb je ook wat :)

www.dial.de voor de download, het is gratis, so why don't give it a try?

• TD-er
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 19:35:

gratis en pdf-printen... :P
Maar ehh op die pagina kan ik dus niets vinden over een pdf-printer. :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

zoekt en gij zult vinden... ben jij nou een tweakert?

klik op "english" bovenaan, ga links naar Dialux software --> download now --> current version. ff installeren en je hebt ineens een dialux pdf printer erbij. Oh ja, wel ff naar bestand printen :). niet :( worden, je kijkt zelf niet goed ;)

• arnem_
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 19:35:

en @ TD-er[...]
In Autocad kan ik ze niet zomaar als PDF'je wegschrijven en ik kan ook wel een A3-printer-driver installeren (wat ik ook gedaan heb) maar daarmee heb ik de uitwerking nog niet op twee A4'tjes. Verder kun je natuurlijk zelf wel gaan plakken en knippen maar met Autocad moet je het natuurlijk zo precies mogelijk zien te krijgen.

Maar grootste probleem met Autocad thuis gebruiken is wel opgelost, met de optie "Display Locked" kom ik met mijn probleempje een heel eind. Verder ben ik nog wel benieuwd of iemand een andere oplossing weet.......

• TD-er
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 22:08:
zoekt en gij zult vinden... ben jij nou een tweakert?

klik op "english" bovenaan, ga links naar Dialux software --> download now --> current version. ff installeren en je hebt ineens een dialux pdf printer erbij. Oh ja, wel ff naar bestand printen :). niet :( worden, je kijkt zelf niet goed ;)
jamaar jamaar er staat nergens in de omschrijving dat wat je download ook werkelijk een pdf-printer is.
en de rode kleur van :( is een beetje misleidend ik bedoelde ook meer :/

@TS, ik meen dat ik laatst ook een A3-tje (PDF) heb geprint door in printpreview of pagesetup (weet niet meer precies) te selecteren of 'ie te grote pagina's 1:1 over meerdere pagina's moest verdelen, maar nu ik er over nadenk kan dat ook wel in de printerdriver van die Ricoh geweest zijn.... :/

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
Met fineprint kun je dat soort geintjes uithalen.

http://www.pdffactory.com/products/fineprint/index.html (nevermind het pdf gedeelte, dat kan ie ook)

Repareren doe je zo.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat een A3 printer buiten je budget ligt? Ik zat namelijk een paar maanden geleden met hetzelfde probleem. Ik ben toen opzoek gegaan naar een 2e hands A3 Z/W printer. Deze waren behoorlijk goedkoop. Uiteindelijk heb ik toch maar een Epson Stylus Photo 1200 A3 printer gekocht voor 74 euro. Een niet-fotoprinter zal aanzienlijk goedkoper zijn(heb er voor 25 euro gezien).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

http://www.aceposter.com/

hiermee kan je je prints zo groot maken als je wil. werkt erg goed!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 08:23

Maartenvs

For Sale

Kader er omheen van 29700x42000 (je tekent 1 op 1 neem ik aan)
plot -> plot area -> window
even window trekken 1e vel dus hoekpunt naar midden van kader.
Sla hem desnoods op zodat je het maar 1x hoeft te doen.
Printen
window andere helft
page setup saven
A3 is toch zo gedaan? A1 is idd veel werk maar a3 is 2 stappen.
Of zie ik hier t echte probleem niet?

edit:
display locked waar zit dat in cad en welke versie draai je?

[ Voor 19% gewijzigd door Maartenvs op 17-02-2004 01:30 ]

• arnem_
Maartenvs schreef op 17 februari 2004 @ 01:29:

edit:
display locked waar zit dat in cad en welke versie draai je?
2004 maar in v2002 zit het ook wel "Display Locked". Viewpoort selecteren (niet tweemaal aanklikken alleen selecteren en dan staat het in het menu onder de rechtermuisknop.

Kan nu wel aardig tekenen met Autocad maar het randgebeuren is nog een beetje vaag voor mij. IK heb verschillende maten paperspace A4 en A3 en we hebben geleerd om de bemating pas toe te voegen in de paperspace. Maar als je dat dan thuis doet werkt het niet op A3 formaat. Als je het dan ergens anders op A3 formaat uitprint moet je eerst alle bemating nogmaals toevoegen. Maar zie eigenlijk ook niet in waarom je de bemating niet in modelspace zou kunnen dus dan is het probleem eigenlijk ook wel opgelost.

AcePoster lijkt me een leuk programma maar werkt niet voor dit probleem(met Corel Draw kon je dat ook altijd wel voor elkaar krijgen)
Finprinter ga ik nog even proberen.

• arnem_
Finprinter ga ik nog even proberen.(edit -> Voor thuis is dit programma voor mijn probleem een mooie oplossing thnx! Het is niet helemaal wat ik bedoel maar werkt kan hier voorlpopig zeker mee verder!

[ Voor 71% gewijzigd door arnem_ op 17-02-2004 11:14 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
ik heb dit probleem ook gehad met autocad. heb gewoon een willekeurige a3 printer geinstaleerd in winxp, ging prima, autocad file opslaan en elders printen

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1