Toon posts:

[WinXP] dubbele mappen na re-installatie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik XP prof opnieuw heb geïnstalleerd, en opnieuw 2 gebruikers heb aangemaakt, blijken deze gebruikers "dubbele" persoonlijke mappen te hebben met hun naam. Ook de mappen Local Service, deafault user en Network service staan (met toevoeging) dubbel ;( .HD is NTFS, dus formatteren ging niet :( . Hoe krijg ik die oude mappen nu weg? lukt ook al niet als Administrator, Thx 8)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je ze helemaal niet verwijderen ? Het is normaal dat je deze sets dubbel hebt na een herinstall over de oude heen.

Probeer eens via 'Advanced' bij de NTFS-permissies eigenaar te worden ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ben je niet juist de nieuwe aan het proberen te verwijderen? :+

Dat die dubbele bestaan is inderdaad best normaal: toen je voor het stellen van een vraag hier op GoT of bijv. via Google ging kijken, zal je dat ook we vaker tegen zijn gekomen denk ik zo.

Anyhow, welkom op GoT :)

Omdat je nieuw bent: lees FAQ topicstart en specifiek voor deze uithoek van GoT WOS Policy even door ajb, dan pas ik ondertussen je topictitel iets aan per dat WOS policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Dit is logisch: Windows zag bij het aanmaken dat er al een profieldirectory was met die naam, die hij niet zomaar mocht overschrijven, dus hij heeft een nieuwe aangemaakt. Heten die niet per default Gebruikersnaam.Computernaam in plaats van gewoon Gebruikersnaam?
Om de oude profielen weg te krijgen moet je ingelogd zijn als Administrator (of een ander lid van de groep Administrators). Rechtsklikken op de map die weg moet, Eigenschappen, Beveiliging (aangenomen dat je Eenvoudig delen van bestanden uit hebt staan bij Beeld / Mapopties), Geavanceerd, Eigenaar, Administrator aanklikken en aanvinken dat deze de nieuwe eigenaar wordt. Toepassen op deze map en alle submappen, en dan kun je als het goed is de rechten op de map aanpassen. Zet deze op Volledig beheer (weer op deze map en alle inhoud toepassen) en nu kun je hem als het goed is verwijderen.
Als je de profielmappen ook wilt hernoemen naar de oorspronkelijke naam wordt het wat lastiger... ergens bij Eigenschappen van Deze computer (knopje Gebruikers?) heb je de mogelijkheid om profielen heen en weer te kopiëren tussen gebruikers. Hiermee kun je waarschijnlijk wel een nieuw profiel maken en de instellingen uit het oude nieuwe profiel kopiëren.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Verwijderd

Topicstarter
Thx Wilderness, dat was de tip _/-\o_