Toon posts:

Dual channel

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of dual channel werkt bij mij, ik heb 2 dezelfde 512 ddr strookjes erin zitten. Maakt het uit of je hem in slot 1 en 2 doet, of moet je 1 en 3. Mijn mobo is A7N8X deluxe, en een amd xp 3000. Met aida haal ik voor read een score van 2300, en schrijf 879. Volgesmij veel te laag. Uit de FAQ kan ik helaas niet helemaal wijs worden. Ik zou het zonde vinden als het niet dual werkt, want dan heb je dat ook weer voor nix.

mobo A7N8X deluxe
2 keer 512 ddr van corsair.
OS xp home
RADEON 9800 PRO
120 GIG hhd

tnx

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Uit het manual van je bordje (p. 14, bovenste helft):
To enhance system performance, utilize dual-channel feature when installing additional DIMMs. You may install the DIMMs in the following sequence: Sockets 1 and 3 or Sockets 2 and 3 or Sockets 1, 2 and 3.
edit:
Je kan natuurlijk ook zelf e.e.a. uitprberen, is best interessant. Probeer verschillende combinaties/plaatsingen van streepjes en meet hoe ze presteren.

[ Voor 25% gewijzigd door koraks op 16-02-2004 17:55 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt in je post scherm zien of je mem in dual channel draait. je moet je mem in bankje 1/3 of 2/3 zetten.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
Noork schreef op 16 februari 2004 @ 17:54:
Je kunt in je post scherm zien of je mem in dual channel draait. je moet je mem in bankje 1/3 of 2/3 zetten.
dit wordt echter pas weergegeven in je post vanaf bios 1005 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer steeds mn bios te ipdate maar ik vat echt niet hoe dat werkt. Maar waar is je post scherm? :P vast een newb vraag.

Bvd

Verwijderd

Topicstarter
Maar eerst is kijken ,of ik ze wel in goeie slot heb gezet :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:02:
Ik probeer steeds mn bios te ipdate maar ik vat echt niet hoe dat werkt. Maar waar is je post scherm? :P vast een newb vraag.

Bvd
datgene wat je zowat als 1e ziet tijdens het opstarten :)

btw, gebruik het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje als je iets aan je vorige post wilt toevoegen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Crash op 16-02-2004 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
omg heb ze in 1 en 2 zitten volgesmij :) denk dat dat het probleem is. ga het nu veranderen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:59

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:04:
omg heb ze in 1 en 2 zitten volgesmij :) denk dat dat het probleem is. ga het nu veranderen.
Lees volgende keer je handleiding eens, kan zulke dingen prima voorkomen :)

Over je lage score (2300 valt best mee hoor) zet je mem ipv in SPD in sync of 100% met fsb, of stel anders wat strakkere memtimings in. Hoe je dat allemaal doet, kan je in de PMG faq bovenaan dit subforum lezen :)

LinkedIn
Instagram

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Staat gewoon in de manual hoe je de DIMM's moet plaatsten. En wat betreft de benchresults, zie: PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit . De score zal nooit een keer zo hoog worden omdat de FSB de beperkende factor is. Is wel eens vaker langsgekomen hoor ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.