[GHOST] terugzet probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een paar maand geledendus een image gemaakt van mijn (NTFS)C-Partitie, waar Windows XP prof. op stond, en deze opgeslagen op (FAT32) D-Partitie.

Nou ben ik vandaag bezig geweest om een boot-disk te maken op een cdrom, met behulp van de boot-disk mogelijkheid van Nero. Waar ik met behulp van het ingebouwde "caldera" dos en ghost.exe een bootdisk heb gemaakt.

Tot zover gaat alles goed, de disk boot gewoon, ik kan ghost.exe opstarten, maar dan kom ik in het standaard menu van Norton Ghost.

Ik zal hier effe aangeven hoe de menu structuur is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
*Local
   *Partition
      *To disk
      *To Partition
      *From Image
   *Disk
      *To Disk
      *To Partition
      *From Image

Om mijn image, die op D staat terug te zetten, kies ik voor Partition - From Image.

Hierna moet je kiezen voor destination drives en source drives etc, hier wordt ik ook niet veel wijzer van.

Dan begint hij met overschrijven, en na het rebooten boot hij dus niet.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

Kan iemand mij vertellen hoe het(stap voor stap) wel moet?

[ Voor 3% gewijzigd door Bertus op 16-02-2004 16:52 ]

Heeft ook een computer!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hierna moet je kiezen voor destination drives en source drives etc, hier wordt ik ook niet veel wijzer van.
vertaal 'destination' eens, daar moet ie dus heen. de source partitie is waar ie oorspronkelijk vanaf kwam (vaak zijn dat dus dezelfde).

Je kies dus From Image > To Partion om het image op die partitie te schrijven. Hetzelfde kan ook voor een hele disk (als er maar een partitie is zijn partitie en disk dus equivalent).

Wat bedoel je met 'doet het niet'? wat gebeurt er?

Werkt het wel met de standaard ghost-recovery-floppies? (die kun je maken aan het einde van elke image wizard en onder 'utilities') :)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
klopt, maar ik heb geen diskette drive etc, maar ik ga dit morgen effe proberen, tnx iig

Heeft ook een computer!