[latptop] compaq presario 1600 xxxx

Pagina: 1
Acties:

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 15:11

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
sinds kort heb ik een compaq 1600 (typenummer weet ik verder dus niet..).. het is een celeron 533, met 64 meg geheugen en win98. (meer specs on request natuurlijk available denk ik)

ik heb wat lopen zoeken over dit model via de search, en ik las dit:
sphere2 schreef op 02 juli 2003 @ 15:39:
Een mooi voorbeeld hiervan is bijv. het geheugen. Je kan er een 256MB reepje induwen, maar compaq doet alsof de wereld ophoudt bij 128MB. (uit diezelfde M&SG)
Tussen twee haakjes staat het model presario dat ik heb keurig in de openingspost ;)
omdat het topic wat oud was (Laptop Compaq Presario 1600 CPU vervangen), heb ik maar niet daar in lopen posten, dus maar een nieuw topic..

oftewel: huh wat waar waarom? hoe check ik of er 256 meg in kan? volgens het upgrade boekje moet er 100mhz in, maar 'betrouwbare bronnen(tm)" vertellen mij dat die 533 natuurlijk op 66 draait, dus dat dat genoeg is...

nu ga ik er dus nieuw geheugen in duwen, maar ik geef liever 33 pleuri uit aan 256, dan 36 aan 128 (tjah, ik bedenk die prijzen niet)..

iemand?

verder vreog ik me af of
er ook mensen ervaring hebben met die rompaq's
iemand weet of je iets leuks kunt doen met dat modem (dat kan er dus uit -> kan er ook iets interessanters in dan?) het is geen pcmcia, maar een klein slot onderop, lijkt een beetje op dat sodimm slot ernaast (maar is niet hetzelfde)

als laatste is volgens compaq het moederbord kapot. enige symptoom is dat het hoekje met de o, de p etc richting de enter van het toetsenbord het niet meer doet...extern tb doet het prima...

pff, well, das wel weer genoeg geblaat

even wat disclaimers:
- ja, ik had het modelnummer achter 1600 moeten zettten, maar dat weet ik dus niet..als iemand weet waar het staat/hoe ik erachter kom, dan zet ik het erachter
- jaja, compaq is kut, dat weten we, maar ik wil er wel mee kunnen werken..
- ik vond wel een oud dtopic, maar het leek me te oud, daarom nieuw topic over de presario 1600

sig

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Zoals al eerder in het topic gezegd is, houdt bij sommige machines idd de wereld op bij 128MB. 256MB erin stoppen heeft dan geen zin.
Op sites waar ze geheugen verkopen, staat meestal vermeld hoeveel er maximaal in kan. Meer heeft dan geen zin.

Met die aansluiting van die modem kan je verder weinig.

Senile! Senile Oekaki

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
[b][message=20019015,noline]
Op sites waar ze geheugen verkopen, staat meestal vermeld hoeveel er maximaal in kan. Meer heeft dan geen zin.
op sites waar ze geheugen verkopen staat vermeld hoeveel er in mijn dubieuze laptop kan? dan lijkt me een beetje stug...

maar de specs zeggen dus duidelijk 128meg erbij=max, en men zegt dat dat soms niet klopt..maar goed, als een site al vermeld wat erbij kan, tikken ze die specs over..toch?

ik vroeg me juist af hoe ik kon zien of ik meer aankon, zonder van random compaqspecs afhankelijk te zijn, want die kloppen dus kennleijk niet altijd

sig

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
hmm, dus maar gewoon proberen? geen andere methode? (jaja, dit is een wat vroege schop, maar ik wil deze week nog geheugen erin :)

sig