[Win95 -> Win2k] C&C Classic

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond Command and Conquer Classic (dus voor Windows 95) in de kast, en ik dacht, yes... wat te doen deze vakantie, dus ik CD in de gleuf... hij boot netjes, was ik al blij om, maar de installatie geeft dit aan:
Windows 5.0 is currently running. This version of Command & Conquer is a Windows 95 only product.
Kortom ik kan C&C dus niet installeren onder Windows 2000, maar wil het wel spelen, omdat C&C gewoon nog steeds de beste game is uit de gehele Command and Conquer serie.

Rare vond ik wel, onder Windows 98 doet ie het gewoon wel, ff namelijk getest, om me geheugen op te frissen.

Dus mijn vraag:
Hoe kan ik deze super goede game, toch aan de praat krijgen onder Windows 2000, zonder te hoeven overstappen naar Windows XP *mensen zeggen dat alles daar onder draait.... maar ik haat XP* en als je denkt dat hij onder XP ook niet zal draaien, daar ook graag oplossing voor, want een vriend die wil het ook graag weten :P

Alvast bedankt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 16:34 . Reden: *te vroeg op verstuur gedrukt* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een patch voor, die je ook nodig hebt voor Windows XP. De patch kan je hier halen.

Overigens had je dit ook makkelijk met de search kunnen vinden. De volgende keer even wat beter zoeken graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat in de readme:
Installation Instructions:

Please copy the thipx32.dll file into your Command and Conquer game directory (C:\Westwood\C&C). This will allow to play on Windows 2000/XP.

To uninstall, please delete the thipx32.dll file.

*Note* This patch will disable LAN play.

Thank you,

-Westwood Studios
Maar ik kan C&C niet eens installeren, krijg ik een berich *check TS-post*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ook dat is met de search te vinden :)

Je kan de hele CD gewoon naar je HD kopieeren of je kan met het programma Apcompat.exe (die staat op de Win2k CD) een soort van compatibilty mode aanzetten. In ieder geval, zo is het mij gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay de installatie werkt op die manier, netjes gereboot, toen die update (dat XP support .dll file) eroverheen...

Allemaal leuk en aardig, maar als ik hem opstart, heb ik alleen zwart beeld, verder niets.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

kijk eens wat er gebeurd nadat je de Compatabiliteits modus hebt veranderd naar windows 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, heb de Compatiblity Modus voor de installatie op 95 gezet, hij installeerd zonder problemen, als ik de Comp. Modus dan op 95 bij het inladen van het file, dan krijg ik zwart beeld, en verder niets... en kan ik alleen op ESC drukken om af te sluiten.

Mss, tog tijd om een VMWare te installeren... maar eerst kijken of ik het onder Windows2000 aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
vmware werkt niet met spelletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owh... kijk...

Maarja...

Als ik de AP.Comp. op Win95 zet, kan ik installeren, XP Patch erover heen, maar als ik dan de .exe van de game wil AP.Comp-en (mooi nederlands is het niet) dan krijg ik of een .dll error, of een error line zoals 00000x0a ofzo, en speelt ie dus niet, zonder AP.Comp op de .exe van de game, krijg ik zwart beeld, en speelt ie niet
Pagina: 1