Toon posts:

Epox 8rda+ rev 1.1, alle stroom en temp sens geven niks door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam thuis uit school zette me pc aan ga rustig zitten kijk naar het post screen en zie opeens allemaal rode getallen en dingen.Ik kijk wat beter en wat blijkt de alle voltlijne worden niet meer aangegeven en temperaturen ook niet.Ik reboot, hopend dat het weggaat, maar nee hoor, dus ik besluit bios te clearen ook geen resultaat.
Het rare is dat fanspeed sensoren wel gewoon werken en alles doorsturen.
Nu is mijn vraag weet iemand mss waar dit aan ligt, dat ie geen info mee doorgeeft en ik kan het maar slecht geloven dat de sensoren plotseling dood zijn ik deed niks anders dan hem aanzetten.
Ik heb al gezocht in het grote 8rda+ topic alles doorspit ben het niet tegengekomen (mss heb ik er wel overheen gekeken is mega groot topic), heb ook verder de search gebruitk maar ik kon niets dergelijks vinden, ook nog wat gegoogled, ook niks.
Kan iemand me helpen?, zoniet breng ik hem gewoon terug naar Alternate.

Sys specs:
Amd Athlon XP Barton 2500+ (@11x210=2310 mhz= 3200+)
Epox 8rda+ rev 1.1
256 mb pc 2700
Gf3 ti 200

Verwijderd

Kijk de monitor aansluiting ff na ( dus kabel ), en kijk ook of je Videokaart goed in het AGP gleufje zit.

Verplaats eventueel je Mem in een andere slot.

Maar boot ie wel? ( Windos opstarten )

Ik had ook zoeits meegemaakt op m'n 8RDA+, kwam door overclocken.

Beste oplossing, die EPOX wegdoen en neem daarvoor in de plaats een ABIT NF7-S V2.0.

FW

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc boot wel gewoon op maar hij geeft geen temps meer door en de voltlijne ook niet, dit is in bios en in windows

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Klok alles eens terug naar stock speeds...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd maar et helpt helemaal geen ene reet alles doet behalve die temps en voltlijne das het enige

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Flash de bios eens naar de laatste versie?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
ook gedaan helpt allemaal niks, maarja als ik het niet kan oplossen kan ik hem gewoon terugbrengen, maar ik wil het liever zelf oplossen want anders ben ik me pc kwijt voor een dag of 2,3 dus vandaar

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb zelf ook veel problemen gehad met dit mobo,
mijn advies : ruil hem om voor een ander mobo.

Deze epox borden willen na een hele poos goedlopen, vaak raar gaan doen, De mijne had ineens problemen met de ide controller, zomaar ineens..... en ik van mensen om me heen begrepen dat het wel vaker voorkwam met dit mobo.

dus gratis advies : ruil hem.

Verwijderd

Topicstarter
Is het verstandig als ik hem ruil voor een ABIT NF7? die 79 euro kost? Hij is hetzelfde als de NF7-S maar heeft alleen geen firewire en S-ATA maar S-ATA schijven heb ik niet.
Maar ik zit alleen met het feit dat ik niet zker weet oftie wel helemaal hetzelfde is als de NF7-S, en dat er dus meer verschilt, want anders ruil ik hem om en krijg nog 6 euro terug.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 00:08:
Is het verstandig als ik hem ruil voor een ABIT NF7? die 79 euro kost? Hij is hetzelfde als de NF7-S maar heeft alleen geen firewire en S-ATA maar S-ATA schijven heb ik niet.
Maar ik zit alleen met het feit dat ik niet zker weet oftie wel helemaal hetzelfde is als de NF7-S, en dat er dus meer verschilt, want anders ruil ik hem om en krijg nog 6 euro terug.
Het is zeer zeker verstandig als j'm gat inruilen tegen de NF7-S V2.0
Ik zou iig niet de NF7 Nemen, dus de BASIC versie!, anders heb je weer probs in de toekomst, probs alleen te maken met overclocken.

Als ik jou was zou ik zeker gaan voor de NF7-S V2.0 ( dus de NF7-S 'Versie 2.0')
Deze overtreft de 8RDA+ in alle opzicht. Een voorbeeld, zo uit de doos met een XP1700+ thorougbred ging ik al op 200FSB! :*)

Om eerlijk te zijn, ik raak haast mijn 8RDA+ MoBotje niet eens meer aan.

FW.

Verwijderd

Topicstarter
maar die borden zijn toch hetzelfde op de S-ATA na dus ik snap niet wat dat met OC'en te maken heeft en hoe weet ik het of het een versie 2 is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 14:05:
maar die borden zijn toch hetzelfde op de S-ATA na dus ik snap niet wat dat met OC'en te maken heeft en hoe weet ik het of het een versie 2 is?
Neem hier eens een kijkje.

Het grote Abit NF7 S Topic

of neem ook eens kijkje op:

[rml][ Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 3)[/rml]

Dus zoals je ziet is er degelijk vescil.

Als je voor een NF7-S gaat is er maar één versie dacht ik. En dat is V2.0.

Lees maar op die topics..

FW.

Verwijderd

Topicstarter
gooi hier maar een slotje op hoor als jullie willen, iedereen bedankt voor de reacties
Pagina: 1