Creative SB Audigy 2 NX

Pagina: 1
Acties:

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,

De Audigy 2 Nx is een externe usb soundcard, met een eigen voedingsadapter. Ik heb diverse reviews doorgenomen (o.a. http://www.tomshardware.com/video/20031114/index.html), maar nergens wordt vermeld of deze soundcard ook werkt zonder dat de PC aanstaat! (i.e. Dat line out geluid wordt doorgegeven naar de speakers als de PC uitstaat).

Graag leg ik U deze vraag voor :P

Verwijderd

denk het niet, anders hadden ze dit niet uitgebracht ->

Creative Decoder DDTS-100 / Creative TD7700

• P.B.
  • Niet online
Het ding heeft anders wel een eigen voedingsadapter... :S

Verwijderd

probeer het gewoon uit hé. :), je kan nooit weten.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 18:33 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ik denk dattie het wil weten voordat hij hem koopt... :P

Verwijderd

lol, had ik nie op gelet. >:)

ik denk alleszinds niet dattem apart zou werken. Waarom anders die DTS ( of zoiets) uitbrengen??

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
wie kan er wat meer over deze externe soundblaster vertellen.

Ben ook opzoek naar een externe geluidskaart voor m`n laptoppie en zit te twijfelen tussen deze en de goedkopere mp3+

Ik wil er m`n creative boxen aan koppelen welke bestaan uit 4 kleine boxjes + een subwoofer.

Verder lijkt het me ook wel makkelijk om snel een cd of LP hiermee digitaal te maken op m`n laptop :P

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

IK heb ze onlangs besteld, deze kaart.... ik zocht ook een externe (verplaatsbaar) , maar met evengoede geluidskwaliteit als een externe...
Eerst heb ik gekeken bij Terratec, maar die waren te duur en niet in m'n shop te vinden...
Heb dan maar een Audigy 2 Nx besteld (moet hem nog altyd ontvangen :() IK heb veel reviews gelezen en men is er zeer positief over dus...
Ik wacht in spanning, en dan hang ik er m'n lekker Z680 aan :)

Niemand anders met deze kaart?

Verwijderd

Ik heb deze kaart dus sinds gisteren ..
Super geluid...maar toch soms wel zware problemen hoor

Mijn Ab reageert niet altyd + de knoppen van de kaart zelf ook niet altyd..

Ik heb de laatste driver geinstalleerd..sindsdien werkt ie nog minder

In de software van creative kan ik niet eens meer 5.1 instellen... ook het regelen van volume per kanaal gaat niet meer.. hij erkent enkel stereo...

Soms werkt men kaart gewoon niet meer, springt op MUTE en blijft zo staan...

Ik heb enorm veel vastlopers...ligt dat aan de kaart, RAM of CPU ?
Ik heb een 2.3GHz en 256MB ram

Iemand met gelijkaardige probs

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al een volledige format + reïnstall geprobeerd? Naar mijn ervaring zijn vooral audigy drivers daar erg gevoelig voor...

Verwijderd

Ik heb dus nu al 2 maand een Audigy 2 NX en ik heb al vanaf dag 1 een probleem met mijn kaart....de center valt plots uit. Ik hoor een klik (door de center) en daarna werkt hij niet meer....alles is 100% zeker juist ingesteld. Kaart is digitaal en analoog verbonden met een Logitech Z680 en het probleem ligt niet aan de speakers. Als ik een DVD speel (stel ik hem in op optical..passtrough... dan speelt alles perfect, ook door de center). Maar voor het algemene gebruik (muziek, inet,..) heb ik dat probleem (dan is ie analoog verbonden)...van de 2 maand dat ik hem heb heeft de center mss nog maar 5% gewerkt van wanneer hij zou moeten werken. Dit is dus ofwel een software probleem (onwaarschijnlijk, want ik heb pc al geformat en weer opnieuw alle nieuwe drivers erop gezet) ofwel een hardware probleem aan m'n kaart zelf. Dit is erg enerverend !!!!!
Dank U

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:13:
Ik heb dus nu al 2 maand een Audigy 2 NX en ik heb al vanaf dag 1 een probleem met mijn kaart....de center valt plots uit. Ik hoor een klik (door de center) en daarna werkt hij niet meer....alles is 100% zeker juist ingesteld. Kaart is digitaal en analoog verbonden met een Logitech Z680 en het probleem ligt niet aan de speakers. Als ik een DVD speel (stel ik hem in op optical..passtrough... dan speelt alles perfect, ook door de center). Maar voor het algemene gebruik (muziek, inet,..) heb ik dat probleem (dan is ie analoog verbonden)...van de 2 maand dat ik hem heb heeft de center mss nog maar 5% gewerkt van wanneer hij zou moeten werken. Dit is dus ofwel een software probleem (onwaarschijnlijk, want ik heb pc al geformat en weer opnieuw alle nieuwe drivers erop gezet) ofwel een hardware probleem aan m'n kaart zelf. Dit is erg enerverend !!!!!
Dank U
Alleszins goed om te weten, ik ben ook van plan om die soundcard aan te schaffen, maar zal nu toch voor een "normale" audigy gaan. Als ik ooit de test kan doen met de NX zal ik het niet laten, maar om hem zelf aan te schaffen...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alle driver updates geïnstalleerd? Kaart na een verse install erin gezet? KX drivers geprobeerd?

• P.B.
  • Niet online
Duncan schreef op 16 februari 2004 @ 16:17:
Hoi,

De Audigy 2 Nx is een externe usb soundcard, met een eigen voedingsadapter. Ik heb diverse reviews doorgenomen (o.a. http://www.tomshardware.com/video/20031114/index.html), maar nergens wordt vermeld of deze soundcard ook werkt zonder dat de PC aanstaat! (i.e. Dat line out geluid wordt doorgegeven naar de speakers als de PC uitstaat).

Graag leg ik U deze vraag voor :P
Mijn vraag is nog steeds niet beantwoord :o

Verwijderd

nee, je kan je nx niet laten werken zonder je pc...

Waa kan ik die Kx drivers halen?

Verwijderd

IK heb net gelezen op de site van KX dat de NX nog niet gesupport is :( .... Dit probleem hier suckt echt :s

Verwijderd

Ik heb net een Apple PB en heb er eens om te testen mijn NX aangehangen...
Hij wordt herkent als audio uitvoerapparaat bij systeemvoorkeuren. Hij geeft ook geluid af..
Maar als ik dat dan vergelijk met de standaardgeluidsuitvoerkwaliteit is die veel minder :s
Het geluid is doffer, niet zo helder.
Heeft hier iemand ook ervaringen mee? Ik heb nog niks van extra software geinstalleerd;
Wat zou ik extra moeten installeren?

Dank
Pagina: 1