Toon posts:

[5.1 Sweex audiokaart werkt niet :(]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vanochtend een Creative Inspire P580 en een Sweex 5.1 Audiokaart gekocht, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. De audiokaart dan, de creative werkt wel!!
In BIOS kan ik niets vinden en in windowsXP home weet ik niet hoe ik hem kan aansluiten.

Iemand ideeën?

Ik heb WindowsXP Home en ben nogal sip omdat ik me echt verheugd had om de hele dag naar m'n systeempje te luisteren O-)

B.v.d!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat heb je allemaal al geprobeert, en wat precies werkt niet? Wat zijn de foutmeldingen? We zijn niet helderziend, dus wat meer info is gewenst!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft sowiso geen geluid, wat ik ook doe er komt gewoon niks uit.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Om mezelf maar eens te quoten:
deepspace schreef op 16 februari 2004 @ 16:23:
Wat heb je allemaal al geprobeert, en wat precies werkt niet? Wat zijn de foutmeldingen? We zijn niet helderziend, dus wat meer info is gewenst!
Aan zeggen dat ie het niet doet hebben we niks... info graag. Wat heb je precies gedaan? had je van te voren al een soundkaart erin? heb je die netjes gedeinstalleerd? info, info, info...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles aangesloten qua creative boxjes, en daarna een nieuwe audiokaart erin gestopt. De sweex 5.1 kaart dus! Niet eerst de on-board gedeinstalleerd omdat ik niet weet hoe ik dat doen moet, dus gewoon drivers geinstalleert daarna ge-reboot en nu doen ze het nog steeds niet. Meer info?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heeft XP de kaart ook gedetecteerd, kijk ff in je apparaatbeheer (of hoe dat ook heet)? Probeer nieuwe drivers van het i-net, ander PCI slot..

• Anubis801
  • Laatst online: 28-12-2025
En daar zit waarschijnlijk het probleem. On board geluid in de bios uitzetten. Kijk de handleiding van je moederbord. Alle drivers de-installeren en dan windows opnieuw opstarten en als dat goed gaat, moet windows de nieuwe geluidskaart detecteren en zal je vragen om de locatie van de drivers op te geven.
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:30:
... Niet eerst de on-board gedeinstalleerd omdat ik niet weet hoe ik dat doen moet, ...

[ Voor 4% gewijzigd door Anubis801 op 16-02-2004 16:42 ]

=/\= System Status =/\=

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06
Config scherm-->Audio apparaten --> Audio

Standaardapparaat voor afspelen en opnemen veranderen. Sweex 5.1 selecteren dus. Dit werkte bij mij van onboard naar terractec optisch uit.

[ Voor 55% gewijzigd door Verdicampo op 16-02-2004 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anubis801 schreef op 16 februari 2004 @ 16:39:
En daar zit waarschijnlijk het probleem. On board geluid in de bios uitzetten. Kijk de handleiding van je moederbord. Alle drivers de-installeren en dan windows opnieuw opstarten en als dat goed gaat, moet windows de nieuwe geluidskaart detecteren en zal je vragen om de locatie van de drivers op te geven.

[...]
Ik heb geen handleiding van me moederbord, het is compaq :(
Ik kan wel PRQ van 3 naar 5 of 12 zetten verder zie ik geen onboard opties :S

Wat moet ik doen!?
Config scherm-->Audio apparaten --> Audio

Standaardapparaat voor afspelen en opnemen veranderen. Sweex 5.1 selecteren dus. Dit werkte bij mij van onboard naar terractec optisch uit.
Dit is niet in windowsXP maar ik snap wel wat je bedoelt, als ik dat wil veranderen staan er geen andere opties.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*

Verwijderd

mm de sweex is zowiezo niet echt een goede keuze als geluidskaart: gebruikt alleen maar extra bronnen. Je moet inderdaad je on-board uitzetten in het bios, of in ieder geval je sweex kaartje als primary/default instellen. Wat je ook kan doen, totdat je sweex werkt, is je nieuwe inspire aansluiten op je oude kaart, maar dan de kabels voor subwoofer/center en rear L/R uit de set laten, dan maakt hij van stereo zelf 5.1 geluid (of 6.1 wat je ook hebt... :D )

suc6

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 14:50
Ik heb met hetzelfde kaartje ook al problemen gehad bij mijn vriendin in haar pc.
Je moet in iedergeval zorgen dat die onboard zooi uitgeschakeld staat. Ergens in het bios moet de onboard audio aangegeven staan.
Daarbij moet je bij Sweex altijd de drivers installeren anders zal deze het nooit doen. Geloof dat je de nieuwste kunt vinden op www.sweex.nl .
Dan zou hij het moeten doen.
Ik heb thuis ook pasgeleden van mijn nieuwe pc de onboard zooi uitgezet en mijn oude live ingesteld. Was alleen ff vergeten dat ik het geluidsniveau nog niet omhoog had gezet.
Vond het al zo zacht.

Hoop voor je dat je em aan de praat krijgt en vooral niet vergeten de drivers te installen. Denk dat dat het probleem is.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-08 14:19

Shuriken

Life is all about priorities

Ik denk dat dit probleem niet zo zeer met sweex te maken maar meer met de gebruikte cmedia chipset.

http://support.microsoft....n-us;307037&Product=winxp

Ik heb er zelf ook een en geen enkel probleem gehad om em te installeren. Je moet alleen wel even weten wat je doet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

even in je bios ac 97 sound uitzetten lijkt me, en dan moet ie werken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:31:
Meestal zit er in de bios een hoofdstukje (om het zo maar te noemen) dat "integrated prehiperals" heet. (let niet op de spelling!)

Daar staan alle extra onboard dingen weergegeven. En dus ook de mogelijkheid om ze uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:31:
Heb ik uitgezet, nu heb ik helemaal geen geluid meer :)

Drivers opnieuw geprobeert te installeren > totale lockup

Kaart eruit en weer erin > totale lockup

Gaat lekker dus :(

• Arunia
Had je al eens geprobeerd op een clean install?
Zo nee, zou je dit ook nog eens kunnen proberen.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Vraagje, gebruik je sp1 voor windows vergeet het dan maar, ik heb het ook geprobeerd om aan de praat te krijgen maar geeft brakke foutmeldingen, die kaartjes zijn zowiezo el cheapo maar het lag aan drivers en dergelijke dus ik nieuwe downloaden van de site maar dat ging dus ook niet :(, op gewone xp zonder sp1 kreeg ik em wel prima aan de praat maar zorgde er voor dat hij bij het opstarten een seconde of 10 een zwart scherm weergaf en dat doet ie met me audigy nie meer :) Succes

alternativ

Verwijderd

Al iemand gedacht om proberen van PCI slot te veranderen?, en trouwens een onboard chip kan prima samenwerken met een pci kaartje hoor. Helemaal geen probleem. Drivers gezocht die misschien wel met SP1 werken misschien?

Verwijderd

Topicstarter
IK heb verder geen PCI sloten over helaas :(

IK ga em zo ff naar de winkel brengen, misschien weten die wat er mis is..

• Arunia
Ik heb met SP1 helemaal geen probleem met dit kaartje, ik had wel problemen met dit kaartje en een gaare oude combo netwerk kaart met coax en utp.
Het geluid haperde ontiegelijk wanneer het netwerk ging werken.
Heb het opgelost door een andere netwerkkaart. Voor de rest moet ie gewoon werken.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 12:41

BHQ

Waarom heb je dan geen Creative / fatsoenlijk merk kaartje erbij gehaald? Die sweex gebruikt alleen externe resources, als hierboven al gezegd

-edit don't mind deze reactie, zag niet dat het al meer dan 2 weken oud was....
Pagina: 1