Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
ik wil deze headset aanschaffen voor het kijken van films en natuurlijk gamen:

http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM-RS6F.htm

ik heb een panasonic dvd-s75 dvd-speler maar verder geen amplifier of receiver en nu vroeg ik me af of ik deze headset gewoon direct op mijn dvd-speler aan kan sluiten.. bij de specs van me dvd-speler staat dit: 5.1 ch. Surround Audio Out

zie deze link voor meer info over mijn dvd-speler:

http://www.panasonic.nl/default.asp?M=233|79|35&N=back&FS=_lwe_loaders/productsdetails.asp?prod=689

ik ben echt een hi-fi noob ):

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 19:58
In het Veronica Magazine behandelden ze die Zalman. Ze waren er wel goed over te spreken. Ik dacht dat je hem gewoon aan onversterkte uitgangen moest gooien. Kijk wel even of je DVD-speler dit heeft, want de meeste hebben gewoon één digitale uitgang en dan gaat het niet passen. Je moet nemelijk wel minstens drie uitgangen hebben voor: voor l+r, achter l+r en center. En die minijacks pinnetjes waarover ze het hebben, kun je dan inwisselen voor cinch-stekkers (tulp). Kijk anders even bij AV voor wat je niet weet: Audio, Video & HiFi Forum

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een enorm leuk ding dit,
ik heb hem ook gekocht speciaal voor een lan, maar ik kan je 1 ding zeggen ; super ding.
prijs/kwaliteits verhouding is zeker oké
Er zijn trouwens veel leuke reviews over deze hoofdtelefoon.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
Hier is een onwijs lang topic over te vinden. Ik heb alles gelezen en dat ding ook eens getest. Hier mijn keiharde mening. Laat anderen lullen tot ze er bij neer vallen. Het is gewoon afhankelijk van jouw oren. 5.1 is te merken. Als je dat niet merkt behoor je tot de 15-25% van mensen bij wie de oren net anders werken ;) .
Het geluid is helemaal niet zo bagger als de meeste audiofielen je willen doen geloven. Maar goed, dat zijn mensen die zeggen dat goed geluid alleen uit een installatie van meer dan 5000,- kan komen O-) .
Het komt er gewoon op neer dat je zelf naar de kwaliteit moet luisteren. Ik vind het niet slecht klinken en dan ben ik mijn eigen Sennheiser HD580 gewend. Je koopt zoiets omdat 5.1 surround je wel gaaf lijkt. Ik vind het wel gaaf. Zoals ik al zei, als je geen verschil merkt tussen een stereo model en dit ding... Nou laat ik maar ophouden :+

Wat betreft jouw DVD speler. Die kan het aan. De site vermeldt overduidelijk DTS decoder... Waar je op moet letten zijn de aansluitingen. Want die kan ik niet terug binden op de site. 5.1 out zegt niets over de pluggen en aantallen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren