Toon posts:

Beeld blijft zwart...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eey guys,

ik heb het volgende gekocht

MSI K7N2 Delta-L, nForce2 (Lan, Sound)
XP 2400+ boxed
2 x 256MB PC2100
de voeding is een TARGET 300WATT

Heb dit alles ingebouwd, alleen het beeld blijft zwart, de pc speaker geeft geen enkele bleepjes, heel apart.

De CPU heb ik getest op een ander board, deze is dus niet kapot, iemand anders nog suggesties? Of is het board gewoon dood ???? (de fans draaien wel)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:03:
De CPU heb ik getest op een ander board, deze is dus niet kapot, iemand anders nog suggesties?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
deze heb ik doorgespit,

maar het moederbord bleeped helemaal niet, ook niet als ik zonder geheugen start, is het mobo dan gaar?

Verwijderd

Wat is je grafische kaart?

Die Target voeding is volgens mij een redelijk goedkoop ding. Voldoet die wel voor die PC? Probeer eens een andere, als je daar aan kunt komen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een onboard grafische kaart in, ook al geprobeerd met een geforce 4 mx in het agp slot, alleen dan nog steeds geen beeld.

Alle fans enzo draaien wel goed, dus lijkt me die voeding toch ook wel goed, en is 300 watt, moet toch voldoende zijn lijkt me.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb ik ook gehad bij een nieuwe pc, je moet de grafische kaart er echt goed indrukken, anders werkt het natuurlijk niet. Je moet een soort klik horen.

Edit:

Volgens mij klopt de volgorde van de berichten niet helemaal.
Maar je kan natuurlijk moeilijk de onboard videokaart aandrukken, je kan hem wel aanzetten. Staat deze aan? Heb verder ook geen ervaring met dit soort dingen.

[ Voor 44% gewijzigd door Hooglander1 op 16-02-2004 16:21 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
De AGP kaart zei 'KLIK', alleen staat de onboard videokaart standaard aan geloof ik.

Maar het feit dat het mobo niet ging bleepen, is toch al niet goed?

Verwijderd

Kun je uberhaubt het bios in? Als dat kan kun je daar de onboard VGA uitzetten. Ik heb vd week zelfde bordje installed in 2 PC's en liep vlekkeloos. WinXP erop zetten en ff de drivers van MSI eroverheen knallen.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het mobo bleept als de videokaart het niet doet, duurde het een tijdje voordat het bleepen begon?

En je kan altijd in je Bios nakijken of onboard aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
de pc gaat helemaal niet naar de bios, het beeld springt niet aan.

volgends mij doet ie helemaal niets!

Verwijderd

Als je een AGP kaart gebruikt, moet je misschien de onboard grafische kaart uitzetten in het BIOS, of met een jumper. De meeste borden gebruiken ook de AGP poort voor hun onboard kaart, en dat conflicteert. Als de onboard kaart via de PCI bus loopt, kun je misschien wel met beide kaarten tegelijk draaien.

Verwijderd

haal je hd eens eruit en kijk of die dan wel start.

Verwijderd

Topicstarter
heb het geprobeerd met

alleen cpu
cpu en geheugen
cpu, geheugen, hd

NIETS...

alleen de fans draaien.

• sybian
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:38:

misschien een dome opmerking/vraag maar heb je monitor al getest?

Verwijderd

Topicstarter
heheh, jah daar kijk ik nu ook op...

is een pc voor m'n pa, maar ik krijg hem niet aan het lopen...

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:38:

Beetje dom van mij natuurlijk om te denken dat je in de bios kan kijken als het beeldscherm niet eens aanspringt. |:(

Net als Windows: Doet het beeldscherm het niet of slecht klik dan op start en ga naar configuratiescherm 8)7

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Probeer eens op te starten met 1 reep geheugen.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Dat je die Target voeding uberhaupt nog op die nieuwe spullen durft te doen. Menig wat van die voedinkies hun zekering zien doorslaan en de hele boel (alles aan de voeding) kapot zien maken. (behalve de floppy drive, die overleefde het meestal wel :+)

Zie o.a. Steekvlam uit voeding! Als ze gaan, gaan ze goed :/

Probeer iig die voeding te vervangen, daarna kan je nog kijken of je niet een verhoogbusje teveel onder je moederbord hebt geplaatst. Maar meeste vermoeden gaat naar de voeding.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:23
Toen ik m'n nieuwe nforce bordje kocht had ik hetzelfde, ook een 300 watt voeding, ding deed helemaal niks totdat ik even een 350 watt met extra 12v aansluiting van iemand geleend had.. Ik denk dat in dit geval je voeding tekort schiet, al kan het ook nog dat agp/onboard video gedoen zijn? Heb je het al eens geprobeerd met alleen onboard? Zonder agp kaart

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Clear CMOS al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Jah ook geprobeerd.
daarna kan je nog kijken of je niet een verhoogbusje teveel onder je moederbord hebt geplaatst
Wat bedoel je daar precies mee, zou dit een probleem zijn dan?

Ik zal vanavond even een andere voeding gebruiken.... (die van nu heeft ook een extra 12v aansluiting...

CLEAR CMOS heb ik ook al gedaan, zonder resultaat

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 18:33 ]

Verwijderd

Nou je wilt je moederbord niet direct op je kast vast schroeven, dit gaat namelijk nogal kortsluiting maken. Om dit te verkomen plaatst men koperen verhoogbusjes onder het moederbord zodat deze een stukje boven de backplaat komt te zitten. Zit er 1 zo'n busje direct onder het bord waar geen schroefgaatje zit, dan maakt ie dus wel sluiting, en kan het zijn dat je bord dus niet 'echt' aangaat.

Sommige borden hebben hier bescherming voor en slaan vanzelf uit, andere blijven aan staan, maar generen geen beeld.

Meer uitleg: Hoe monteer ik een moederbord in me kast

Maar zie ook : FAQ: hoe bouw ik een pc

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik idd niet naar gekeken, ga ik morgen ook even doen.

Verwijderd

Ik had laatst ook zo'n probleempje.
Bij het aanzetten van de pc sprong de monitor 1 seconde aan, maar hierna meteen op standby.

Uiteindelijk besloot ik eens de processor eruit te halen en opnieuw te plaatsen. hierna deed ie het. _/-\o_

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

Ik zou gewoon eens alles uit de kast halen en op tafel proberen op te starten (mb,ram,onboard vga). liefts geen metalen tafel

Idiot outside.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
idd, bij mij idem-dito.

Kwam niks uit. alles zat goed (dacht ik)

Uiteindelijk processor eruit en erin gedaan en geheugen opnieuw erin.
Toen werkte alles wel!

Verwijderd

Topicstarter
dit ga ik nu doen... ik houd jullie opd e hoogte

Verwijderd

Ik had dit probleem ook weleens met m'n oude p2 333. Meestal hielp het als ik de stekker eruit haalde en een minuut later weer probeerde te booten. Achteraf bleek het mobo gewoon dood te zijn, het lijkt alsof dat hier ook het geval is...

Verwijderd

Topicstarter
Zoo hij doet het...

't kwam omdat mijn mobo contact maakte met de kast, daarom gaf hij geen beeld.

MAAR nu zit ik met het volgende probleem:

Ik heb
2 x 256MB PC2100

Alleen hij pakt ze niet alle twee, wanneer ik ze er beide in doe dan krijg ik allemaal rare kleuren op het beeldscherm met cijfers en letters. (kan het zijn dat het reepje kapot is?)

Verwijderd

Minimale configuratie om bliepjes te kunnen testen is moederbord + processor(cooler) + voeding + systeemspeaker. Test het liefst buiten de kast op een niet-geleidende ondergrond (om evt. kortsluiting met de kast uit te sluiten). Als je helemaal niets hoort dan is OF je processor kaduuk OF je moederbord (aangezien er geen problemen met de voeding waren). Je kunt natuurlijk de pech hebben dat 1 van de 2 al defect was bij aankoop maar wat wel vaker voorkomt is dat bij het plaatsen van de processor koeling de core van de processor beschadigd raakt (zelfs al doe je het nog zo voorzichtig, het is nogal kwetsbaar materiaal). Dus als je er niet uitkomt controleer dan de core van de processor eens op beschadigingen.

PS: ik ga er vanuit dat evt. moederbord jumpers goed ingesteld staan voor de gebruikte processor e.d.

edit:
never mind, je had net voor mij gepost :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:55:
Zoo hij doet het...

't kwam omdat mijn mobo contact maakte met de kast, daarom gaf hij geen beeld.
Wees maar blij dat je mainboard nog werkt.
MAAR nu zit ik met het volgende probleem:

Ik heb
2 x 256MB PC2100

Alleen hij pakt ze niet alle twee, wanneer ik ze er beide in doe dan krijg ik allemaal rare kleuren op het beeldscherm met cijfers en letters. (kan het zijn dat het reepje kapot is?)
Het kan zeker zijn dat je geheugenreepje kapot is. Het kan ook aan 1 van de geheugenbanken liggen; je kan niet weten wat die kortsluiting voor schade heeft aangericht. Test 1 reep in alle geheugenbanken, en test dan de andere. Als een geheugenbank kapot is, dan geeft hij fouten bij beide repen. Is er één reep kapot, dan geeft deze fouten in alle banken.

www.memtest.org

Verwijderd

Topicstarter
zal dit morgen testen, volgends mij heeft ie het alleen bij dat ene reepje...

PS.
hij maakte contact met zo'n koperen schroefje.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 17:20 ]

Verwijderd

Mobo batterij eruit, 15mins wachten batterij er weer in, en dan je pc echt helemaal opnieuw opbouwen op een tafel...

Ik heb een keer hetzelfde gehad, geen beeld, zelfs niet als ik geen ram\videokaart oid had, toen batterij eruit gehaald en weer erin gedaan en hij deed het weer! \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 17:10 ]

Verwijderd

Had soortgelijk probleem en een maat van mij ook. Bleek te liggen aan de aansluiting van de hard-disk led, power-switch en power led. Kun je namelijk op twee manieren aansluiten. Probeer die eens andersom (dus als het ware 180 graden draaien).

Lijkt knullig, maar bij mij draaide alles gewoon weer daarna.
Pagina: 1