Als ik een DVD in mijn DVD-Rom speler stop komt Windows XP netjes met een lijstje van dingen die ik kan doen. Hoe kan ik dit lijstje aanpassen met enkele andere acties?
Je wilt dus een entry toevoegen aan het 'automatisch afspelen' lijstje zoals dat bij de eigenschappen van je drive staat?
Klopt, dat wil ik doen.G33rt schreef op 16 februari 2004 @ 15:35:
Je wilt dus een entry toevoegen aan het 'automatisch afspelen' lijstje zoals dat bij de eigenschappen van je drive staat?
In dat rijdje passen er maar een paar. Zodra je een programma toevoegd dat ook iets kan met je DVD/CD, dan wordt er één verwijderd.
Even een Kick
Ik heb een soortgelijk probleem;
Ik gebruikte voorheen Windvd4 als afspeelprog. voor mn dvd's maar ben sinds kort overgestapt op Windvd6.
Helemaal niks aan de hand, alles werkt perfect en Windvd4 ge-uninstalled.
Normaal stond Windvd4 altijd als 1ste keuze bij het automatisch afspelen scherm, erg handig want je knalt op enter en hij loopt.
Ik had wel verwacht dat daar nu Windvd6 zou staan, maar die staat er niet.
Is dit op 1 of andere manier toe te voegen?
Ik dank u alvast hartelijk
het gaat om onderstaand venster;
Ik heb een soortgelijk probleem;
Ik gebruikte voorheen Windvd4 als afspeelprog. voor mn dvd's maar ben sinds kort overgestapt op Windvd6.
Helemaal niks aan de hand, alles werkt perfect en Windvd4 ge-uninstalled.
Normaal stond Windvd4 altijd als 1ste keuze bij het automatisch afspelen scherm, erg handig want je knalt op enter en hij loopt.
Ik had wel verwacht dat daar nu Windvd6 zou staan, maar die staat er niet.
Is dit op 1 of andere manier toe te voegen?
Ik dank u alvast hartelijk
het gaat om onderstaand venster;
Titeledit op verzoek, en conform de Windows Operating Systems - Policy:
Automatische actie uitvoeren toevoegen in Windows XP > [XP] automatisch afspelen cd/dvd, programma toevoegen*
Je kan dit met bijvoorbeeld AutoRun Wizard 2.01, eerste hit op google met de ongetwijfeld erg "logische" termen 'define cd autorun xp'
Automatische actie uitvoeren toevoegen in Windows XP > [XP] automatisch afspelen cd/dvd, programma toevoegen*
Je kan dit met bijvoorbeeld AutoRun Wizard 2.01, eerste hit op google met de ongetwijfeld erg "logische" termen 'define cd autorun xp'
[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 11-05-2005 20:34 ]
Verwijderd
Die programmas staan hier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ AutoplayHandlers\Handlers
en dat wordt mooi uitgelegd op deze link:
http://msdn.microsoft.com.../11/autoplay/default.aspx
Of het verstandig is om te proberen dit zelf toe te voegen weet ik niet, maar je zou kunnen proberen om windvd4 weer te installeren en dan te kijken wat dat op deze locatie toevoegd.
De oplossing van Sanfranjake is natuurlijk veel makkelijker
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ AutoplayHandlers\Handlers
en dat wordt mooi uitgelegd op deze link:
http://msdn.microsoft.com.../11/autoplay/default.aspx
Of het verstandig is om te proberen dit zelf toe te voegen weet ik niet, maar je zou kunnen proberen om windvd4 weer te installeren en dan te kijken wat dat op deze locatie toevoegd.
De oplossing van Sanfranjake is natuurlijk veel makkelijker
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 20:36 ]
bedankt voor de snelle reacties, en dat nog wel door 2 moderators
Ik ga die info even doornemen, en mocht ik er niet uitkomen dan horen jullie het nog.
Ik ga die info even doornemen, en mocht ik er niet uitkomen dan horen jullie het nog.
Ik denk dat dit een typisch geval is dat microsoft iets weer is heeft dichtgetimmerd.

Je kan wel bekijken wat er word weergeven in het scherm, maar je kan het niet veranderen
Mischien dat het ergens in het register kan, maar ik kan het niet vinden.
Je kan wel bekijken wat er word weergeven in het scherm, maar je kan het niet veranderen
Mischien dat het ergens in het register kan, maar ik kan het niet vinden.
Zie je "Selecteer de actie die u wilt uitvoeren:" staan? Als je dat eens aanvinkt, lukt het dan wel?
[edit] Ik bedoelde eigenlijk dat jessevl even dat vinkje moest omzetten, om niet alleen te kunnen kijken, maar ook iets te kunnen selecteren. Maar dat was idd de vraag niet.
[edit] Ik bedoelde eigenlijk dat jessevl even dat vinkje moest omzetten, om niet alleen te kunnen kijken, maar ook iets te kunnen selecteren. Maar dat was idd de vraag niet.
[ Voor 50% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-05-2005 20:55 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee daar heb je helaas niks aan, je kunt er niets toevoegenDrivinUCrazy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:47:
Zie je "Selecteer de actie die u wilt uitvoeren:" staan? Als je dat eens aanvinkt, lukt het dan wel?
@ jessevl
Jij hebt ook windvd6, en die van jou staat er wel tussen
zou je via 'regedit' op onderstaande lokatie eens kunnen kijken hoe windvd erin staat;
(het moet in een mapje met intervideo of dergelijks staan)
Pagina: 1