Hoi,
Ik weet niet of ik het hier goed post of dat dit onder netwerken valt.. maar ik zet hem hier maar neer aangezien het grotendeels over linux gaat.
Opzet:
- 1 Server PIII met daarop SuSe 8.2 ( DHCP, TFTP installed )
- 1 Workstation, P75 zonder HD
In het werkstation zit een Bootable NIC ( Eepro100 Intel NIC )
de verbinding ligt er zonder enkele problemen, DCHP en TFTP draaien;
Nu is het steeds wederkerende probleem dat het workstation deze melding geeft:
DCHP MAC ADDR: ***********
PXE-EA1: No PXE server found, using standard boot file.
IP ADDR: 192.168.0.1
PXE-E32: TFTP open timeout.
PXE-M0F: Exiting LANDesk Service Agent
Ik wordt hier onderhand gek, scheel en insane van deze melding..
de opzet van dit verhaal is gebasseerd op het LTSP verhaal ( www.ltsp.org )
op deze site vind je 4 benodigde files ( een kerel + core en een x_core + x_fonts )
deze installeer je op de linux server en je geeft het volgende commando in de Konsole: ltsp_initialize
Blablabla, je krijgt een hoop opties te zien, geen errors gemeld en hij initialiseerd zich naar behoren.
We maken ons zeker dat TFTP en DCHP aanstaan, we versturen een aantal pakketjes heen en weer van en naar het werkstation ( wel met HD op dat moment ) en zonder HD in het werkstation krijgt het werkstation zoals je ziet netjes een IP toegewezen van DHCP.
Verder vind je op internet talloze sites, fora en maillinglisten waarop allerlei informatie te vinden is over dit nog vrij onstabiele project. Het verrotte is dat ze overal weer op een andere manier, hetzij een andere distro te werk gaan. Op sommige sites wordt ik verwezen naar rom-o-matic.org om daar speciaal voor mijn netwerkkaart een .zpxe bootable image te downloaden en deze in de map pxelinux.cfg te pleuren -> geen resultaat. Constant passen we de DHCP.conf aan na weer iets nieuws gevonden te hebben op het internet en dergelijke.
We vonden ook een site waarin verteld werd over PXE, die zeggen weer dat je een file moet aanmaken naar de HEXadecimale cijfers van het IP dat je aan het werkstation geeft. ( dit betreft een configfile ) vervolgens moet je in deze configfile het 1 en ander aan verwijzingen zetten. -> geen resultaat
Daarna vonden we nog een voorbeeld van een DHCP.conf aan de hand van substrings.. hier een voorbeeld van onze dhcp.conf:
==========================================================
Default-lease-time 216000;
Max-lease-time 21600;
Ddns-update-style none;
Option subnet-mask 255.255.255.0;
Option broadcast-address 192.168.0.255;
Option domain-name-server 192.168.0.254;
Option domain name "domein.nl";
Option root-path "192.168.0.254:/opt/ltsp/i386";
Shared-network WORKSTATIONS {
Subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 {
}
}
group {
use-host-decl-names on;
option log-servers 192.168.0.254;
host ws001 {
hardware Ethernet 00:90:27:0d:67:85;
fixed-address 192.168.0.1;
if substring (option vendor-class-identifier, 0, 9) = "PXEClient" { filename "/eb-5[1].2.2-eepro100zpxe"; }
else if substring (option vendor-class-identifier, 0, 9) = "Etherboot" { filename "/lts/vmlinuz-2.4.24-ltsp-1";
option vendor-encapsulated-options 3c:09:45:74:68:65:72:62:6f:74:ff; } } }
Volgens deze conf. file moet er zodra er geen PXE server gevonden wordt, of een default image worden geladen, ( die ook op de goede plek staat ) of er moet worden over gegaan op Etherboot, hoe hij dat zou moeten doen ( hij doet dat dus geen van beide ) zou ik echt niet weten
Ik hoop echt ontzettend dat hier iemand is met meer ervaring of kennis op dit gebied, want we zijn hier nu al een dikke 2 weken mee bezig, en dit is gewoon niet leuk meer!
Alvast hartelijk bedankt!
Ik weet niet of ik het hier goed post of dat dit onder netwerken valt.. maar ik zet hem hier maar neer aangezien het grotendeels over linux gaat.
Opzet:
- 1 Server PIII met daarop SuSe 8.2 ( DHCP, TFTP installed )
- 1 Workstation, P75 zonder HD
In het werkstation zit een Bootable NIC ( Eepro100 Intel NIC )
de verbinding ligt er zonder enkele problemen, DCHP en TFTP draaien;
Nu is het steeds wederkerende probleem dat het workstation deze melding geeft:
DCHP MAC ADDR: ***********
PXE-EA1: No PXE server found, using standard boot file.
IP ADDR: 192.168.0.1
PXE-M0F: Exiting LANDesk Service Agent
Ik wordt hier onderhand gek, scheel en insane van deze melding..
de opzet van dit verhaal is gebasseerd op het LTSP verhaal ( www.ltsp.org )
op deze site vind je 4 benodigde files ( een kerel + core en een x_core + x_fonts )
deze installeer je op de linux server en je geeft het volgende commando in de Konsole: ltsp_initialize
Blablabla, je krijgt een hoop opties te zien, geen errors gemeld en hij initialiseerd zich naar behoren.
We maken ons zeker dat TFTP en DCHP aanstaan, we versturen een aantal pakketjes heen en weer van en naar het werkstation ( wel met HD op dat moment ) en zonder HD in het werkstation krijgt het werkstation zoals je ziet netjes een IP toegewezen van DHCP.
Verder vind je op internet talloze sites, fora en maillinglisten waarop allerlei informatie te vinden is over dit nog vrij onstabiele project. Het verrotte is dat ze overal weer op een andere manier, hetzij een andere distro te werk gaan. Op sommige sites wordt ik verwezen naar rom-o-matic.org om daar speciaal voor mijn netwerkkaart een .zpxe bootable image te downloaden en deze in de map pxelinux.cfg te pleuren -> geen resultaat. Constant passen we de DHCP.conf aan na weer iets nieuws gevonden te hebben op het internet en dergelijke.
We vonden ook een site waarin verteld werd over PXE, die zeggen weer dat je een file moet aanmaken naar de HEXadecimale cijfers van het IP dat je aan het werkstation geeft. ( dit betreft een configfile ) vervolgens moet je in deze configfile het 1 en ander aan verwijzingen zetten. -> geen resultaat
Daarna vonden we nog een voorbeeld van een DHCP.conf aan de hand van substrings.. hier een voorbeeld van onze dhcp.conf:
Default-lease-time 216000;
Max-lease-time 21600;
Ddns-update-style none;
Option subnet-mask 255.255.255.0;
Option broadcast-address 192.168.0.255;
Option domain-name-server 192.168.0.254;
Option domain name "domein.nl";
Option root-path "192.168.0.254:/opt/ltsp/i386";
Shared-network WORKSTATIONS {
Subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 {
}
}
group {
use-host-decl-names on;
option log-servers 192.168.0.254;
host ws001 {
hardware Ethernet 00:90:27:0d:67:85;
fixed-address 192.168.0.1;
if substring (option vendor-class-identifier, 0, 9) = "PXEClient" { filename "/eb-5[1].2.2-eepro100zpxe"; }
else if substring (option vendor-class-identifier, 0, 9) = "Etherboot" { filename "/lts/vmlinuz-2.4.24-ltsp-1";
option vendor-encapsulated-options 3c:09:45:74:68:65:72:62:6f:74:ff; } } }
Volgens deze conf. file moet er zodra er geen PXE server gevonden wordt, of een default image worden geladen, ( die ook op de goede plek staat ) of er moet worden over gegaan op Etherboot, hoe hij dat zou moeten doen ( hij doet dat dus geen van beide ) zou ik echt niet weten
Ik hoop echt ontzettend dat hier iemand is met meer ervaring of kennis op dit gebied, want we zijn hier nu al een dikke 2 weken mee bezig, en dit is gewoon niet leuk meer!
Alvast hartelijk bedankt!