[XP] MSN Messenger 6.1 Blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 08:54
Hoi,

Ik heb de search al gebruikt, maar het lost mijn probleem niet op. Via het register kun je met de preventrun optie MSN blokkeren. Dat heb ik gedaan. Voor de Windows Messenger (dat is 4.7 geloof ik) werkt het, die krijg ik nu niet meer gestart. Ook versie 5 van MSN kan niet meer gestart worden.

Maar mijn probleem is, dat MSN Messenger 6.1 (dat is dus niet de Windows Messenger, maar de MSN Messenger) wel gewoon gedraaid kan worden. Ondankt de prevent run's die in het register staan. Normaler wijze zouden we dit gaan blokkeren via de ISA server in het bedrijf, maar die geeft heel veel problemen op dit moment met een stuk andere software.

Weet iemand of je voor Versie 6.1 een nieuw soort sleutel met PreventRun moet maken

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
dat kun je met de group policy's blokkeren...

start, uitvoeren gpedit.msc -> ok

gebruikersconfiguratie
beheerssjablonen
windows-onderdelen
windows messenger..

[ Voor 40% gewijzigd door bertje op 16-02-2004 14:31 ]

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 11:38
Raikkonen_WC schreef op 16 februari 2004 @ 14:27:
Hoi,

Ik heb de search al gebruikt, maar het lost mijn probleem niet op. Via het register kun je met de preventrun optie MSN blokkeren. Dat heb ik gedaan. Voor de Windows Messenger (dat is 4.7 geloof ik) werkt het, die krijg ik nu niet meer gestart. Ook versie 5 van MSN kan niet meer gestart worden.

Maar mijn probleem is, dat MSN Messenger 6.1 (dat is dus niet de Windows Messenger, maar de MSN Messenger) wel gewoon gedraaid kan worden. Ondankt de prevent run's die in het register staan. Normaler wijze zouden we dit gaan blokkeren via de ISA server in het bedrijf, maar die geeft heel veel problemen op dit moment met een stuk andere software.

Weet iemand of je voor Versie 6.1 een nieuw soort sleutel met PreventRun moet maken
Ben ik ook zeer benieuwd naar. Alleen dan moet het voor 1 gebruikersaccount gelden. Iets in de richting van dat ik zelf wel op msn kan maar mijn zusje niet :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Raikkonen_WC
Bartman schreef op 16 februari 2004 @ 14:31:
[...]
dat kun je met de group policy's blokkeren...

start, uitvoeren gpedit.msc -> ok

gebruikersconfiguratie
beheerssjablonen
windows-onderdelen
windows messenger..
Dit is weer hetzelfde effect als ik al aangaf. Ook dit werkt alleen voor de WINDOWS MESSENGER en de oudere MSN Messenger, maar versie 6.1 blokkeerd hij niet.

Dat is trouwens iets wat ik zelf ook heel raar vind. Dit moet normaal een standaard oplossing zijn voor alle MSN en Windows Messengers. Waarom werkt dat bij 6.1 niet meer? (Heb trouwens 6.0 niet getest, maar jah, mensen downloaden nou eenmaal altijd de laatste versie van MSN hier.)

[ Voor 64% gewijzigd door Raikkonen_WC op 16-02-2004 14:38 ]

• Geelmans
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 17:27
Ik gebruik MSN disable en werkt perfect, je kan zelfs de msn hiermee van je system deinstaleren.

dit is het eerste progje wat ik draai als ik windows geinst. heb. :P

ps mocht je hem willen hebben wil ik hem wel mailen, is erg klein progje (30Kb) O-)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Is het niet mogelijk om in je firewall poort 1863 dicht te smijten? :)

• Raikkonen_WC
geelmans schreef op 16 februari 2004 @ 14:44:
Ik gebruik MSN disable en werkt perfect, je kan zelfs de msn hiermee van je system deinstaleren.

dit is het eerste progje wat ik draai als ik windows geinst. heb. :P

ps mocht je hem willen hebben wil ik hem wel mailen, is erg klein progje (30Kb) O-)
Hoe werkt dit programma dan? Die verwijderd MSN alleen maar neem ik aan? Of gooit die echt een blok erop dat het ook niet meer geinstalleerd kan worden of gedraaid kan worden? Als dat namelijk het geval is, dan mag je hem wel e-mailen.
G33rt schreef op 16 februari 2004 @ 14:45:
Is het niet mogelijk om in je firewall poort 1863 dicht te smijten? :)
MSN is dan jammer genoeg zo slim om dan via het normale internetverkeer connectie te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Raikkonen_WC op 16-02-2004 14:52 ]

• Appie Heijn
Raikkonen_WC schreef op 16 februari 2004 @ 14:49:
[...]

Hoe werkt dit programma dan? Die verwijderd MSN alleen maar neem ik aan? Of gooit die echt een blok erop dat het ook niet meer geinstalleerd kan worden of gedraaid kan worden? Als dat namelijk het geval is, dan mag je hem wel e-mailen.

[...]

MSN is dan jammer genoeg zo slim om dan via het normale internetverkeer connectie te maken.
En ook al hield de vuurmuur hem tegen dan nog kon je met http tunnel er door heen komen. Nice voor @ skool :D

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe doe je dat tunnelen dan? Klinkt wel interessant.

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 01:00

Neowam

[Booting...]

• Appie Heijn
dbzdragon schreef op 16 februari 2004 @ 15:05:
Hoe doe je dat tunnelen dan? Klinkt wel interessant.
Wij(hele ict afdeling) gebruikten httptunnel op school. Als 1 pc het draait kunnen alle andere pc via die pc connecten

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En ook al hield de vuurmuur hem tegen dan nog kon je met http tunnel er door heen komen.
Dat is al een te hoge drempel voor de meeste mensen hoor. Als je hem zou blokkeren geven de meesten het al snel op :)

• Appie Heijn
G33rt schreef op 16 februari 2004 @ 15:11:
[...]

Dat is al een te hoge drempel voor de meeste mensen hoor. Als je hem zou blokkeren geven de meesten het al snel op :)
Heb je gelijk in. Maar zodra er 1 ict'er uit de klas over de dam is dan volgen er meer :)

• gertjan!
  • Niet online
met de firewall kun je ook nog het ip van messenger.msn.nl blokkeren, maar ook als je maakt dat je messenger niet meer kunt uitvoeren kun je nog altijd een web-based msn messenger gebruiken, zoals mijnmessenger.nl of piglet-im.com.

Dus volledig messenger blokkeren lukt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door gertjan! op 16-02-2004 15:39 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kun je niet die applicatie blokkeren voor 1 gebruiker. Je kunt ergens met Group Policy (gpedit.msc) applicaties opgeven die niet mogen worden gestart dacht ik.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Appie Heijn
Delphi schreef op 16 februari 2004 @ 15:47:
Kun je niet die applicatie blokkeren voor 1 gebruiker. Je kunt ergens met Group Policy (gpedit.msc) applicaties opgeven die niet mogen worden gestart dacht ik.
Hmz iemand die weet hoe het precies werkt? Zou mij zeer goed uitkomen. RTCW-ET spelen wanneer ik wil. Ipv dat breezah gelul van mun zusie :D

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb het zelf niet getest, maar hier kun je de optie vinden:
Start > Uitvoeren > gpedit.msc > Beleid voor lokale computer > Gebruikersconfiguratie > Beheersjablonen > Systeem > Opgegeven Windows-toepassingen niet uitvoeren. Voeg daar "msnmsgr.exe" toe.
Hiermee kunt u voorkomen dat Windows de programma's uitvoert die in dit beleid worden opgegeven.

Als u dit beleid inschakelt, kunnen gebruikers geen programma's uitvoeren die zich bevinden in de lijst met niet-toegestane toepassingen.

Dit beleid voorkomt alleen dat gebruikers programma's uitvoeren die worden gestart via het proces Windows Verkenner. Het beleid voorkomt niet dat gebruikers programma's, zoals Taakbeheer, uitvoeren die worden gestart via het systeemproces of via andere processen. Als u gebruikers toegang geeft tot de opdrachtprompt (Cmd.exe), voorkomt dit beleid ook niet dat programma's worden gestart via de opdrachtprompt, die niet mogen worden gestart via Windows Verkenner. Opmerking: Klik als u een lijst met niet-toegestane toepassingen wilt maken op Weergeven, daarna op Toevoegen en geef de uitvoerbare naam van het programma op (b.v. Winword.exe, Poledit.exe of Powerpnt.exe).
Misschien is het een idee om de rechten van C:\Program Files\MSN Messenger\ aan te passen zodat alleen jou account erbij kan.

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 16-02-2004 18:48 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Raikkonen_WC
Dank je wel. Deze laatste oplossing werkt gelukkig wel. Nu kan ik iig msn bij het gros uitschakelen. Zodra de ISA server weer loopt, kan ik hem hopelijk meteen daarvandaan blokkeren. Thnx allemaal!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Sorry voor de schop maar ik vondt dit toch een waardige toevoeging aan deze thread.
Voor iedereen die er nog steeds problemen mee heeft enzo.
ert-Jan de Boer
The solution is simple. Block all the IP ranges used by MSN Messenger. All
versions seem to use different IP ranges. But this should do the trick:
Allow: 65.54.244.42
Block: 65.52.0.0 - 65.55.255.255
Block: 207.68.0.0 / 255.255.0.0
Block: 207.46.0.0 / 255.255.0.0
This way MSN Messenger is blocked, but Hotmail still works! Now the
students can read their mail and the Messenger doesn't work.
I found that Hotmail and MSN Messenger both use the same initial server to
connect: login.msn.com. I couldn't block that one, because hotmail wouldn't
work anymore. A little bit more poking around found me a couple of IP
addresses. Looking up the whois information I found an entire range bought
by Microsoft. In this range they put their MSN servers. By allowing 1 IP
address (hotmail) and blocking the rest of the ranges it should work now.
If you have any questions you may contact Gert-Jan at
GJdeBoer@rocfriesepoort.nl <mailto:GJdeBoer@rocfriesepoort.nl>
Pagina: 1