[PHP] Access en Excel importeren/gebruiken *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
beste mensen,
Ik loop op dit moment stage bij het LUMC ( Leidsch Universitair Medisch Centrum)
ze hebben mij hier gevraagd of ik in php het volgende zou kunnen maken;
ze hebben alle pc's in acces db en in excel sheets staan, nu willen ze een intra-site waardoor iemand waarvan zijn pc kapot is zijn nummer in kan typen en gelijk te zien krijgt wat de status is en wat er allemaal kapot was enz enz. dit heeft opzich nog niet veel te maken met mijn vraag, maar is even voor de duidelijkheid.
om de informatie van de pc op te vragen moet uit een acces db wat geplukt worden, en dus ook uit excel sheets, het plukken van info uit acces db is mij al gelukt, maar uit excel is voor mij nog een raadsel. Kan iemand mij vertellen of dit alles mogelijk is?
vraag 2:
In een acces db hebben we een tabel met alle info, bestaat er de mogelijkheid om bijv. uit een db met een tabel met 100 rows 1 row eruit te plukken door een search engine? ( per row staat er een pc nummer en daar achter de info.)

alvast bedankt, als het niet duidelijk is graag even zeggen leg ik het uit, dit is zeer belangrijk voor mijn school en stage uitslag!

groetjes,
Willem Spaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Vraag 2: dat kan zeker, gewoon selecteren met select * WHERE colname == $pcid.
Vraag 1: dat moet op zich kunnen, ik heb er zelf alleen geen ervaring mee

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Misschien dat er opn internet wel Excel Readers te vinden zijn. Makkelijker is echter om die Excel-file te exporteren als CSV. Misschien dat je een macro kunt schrijven die bij het saven van de Excel file automatisch een CSV-kopie wegschrijft voor jou om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Voor zaken als Excel sheets en Word documenten in te lezen in PHP, heeft PHP COM support. Dit is het makkelijkst voor jou, alhoewel COM zelf niet zo gemakkelijk is (maar het moet zeker te doen zijn, als je dat niet kunt maken dan vraag ik me af of je wel de juiste stage/opleiding doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Vraag 2: dat kan zeker, gewoon selecteren met select * WHERE colname == $pcid.
hoe moeilijk is het om een search script te maken? en kan ik dat erin gebruiken?
Voor zaken als Excel sheets en Word documenten in te lezen in PHP, heeft PHP COM support. Dit is het makkelijkst voor jou, alhoewel COM zelf niet zo gemakkelijk is (maar het moet zeker te doen zijn, als je dat niet kunt maken dan vraag ik me af of je wel de juiste stage/opleiding doet).
ik doe hier totaal geen opleiding voor, ik vind het gewoon leuk om te doen, en hun waren er in geintresseerd! ik doe een opleiding voor ICT beheerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Hier kun je wel heel erg eenvoudig gegevens mee lezen: http://www.web-aware.com/biff/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
bedankt voor jullie hulp! ik heb nu een script wat een acces DB opent en een excel sheetje! nu had ik nog een vraagje voor de verandering:
elke pc heeft dus een nummer, bijv: 4-????-??-????
is het mogelijk dat ik een search script maak ofzo dat als je op een pc naam zoekt dat je alleen de specs van die pc krijgt?
zo ja, heeft iemand een voorbeeld of zoiets?
groetjes,
Willem
Pagina: 1