Canon S20 of Canon Powershot a60

Pagina: 1
Acties:

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik ga 3 maanden naar het buitenland, en wilde daarvoor een digitale camera kopen.
Mijn budget ligt onder de 200 euro, maar wil er wel een van een goed merk.
Er is mij een Canon S20 aangeboden voor 175,- met 128mb geheugen.
Deze camera is 3.3mp, maar wel wat ouder dan de Canon A60, die 2mp heeft en 190 nieuw kost (zonder geheugen)

Weet iemand of er in de tijd dat die 2 zijn gemaakt grote technische verbeteringen zijn gemaakt zodat die van 2mp toch een beter beeld geeft dan een camera van 3mp.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.steves-digicams.com/s20.html

camera van begin 2000, maakt opzich nog best redelijke foto's alhoewel ik de kleuren wat onecht vind en redelijk wat ruis in de foto's zie

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a60.html

camera van eind 2003, resolutie iets minder maar wel goede kleuren, weinig ruis en scherp lensje
aan jou de keus wat je doet :) vergelijk ze eens en neem een besluit
ik zou zelf de a60 kopen aangezien die bijna 4 jaar nieuwer is (de digitale techniek is met flinke sprongen vooruitgegaan in die 4 jaar)

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
Ik heb ze allebei gehad en ik moet zeggen dat de a60 vele malen beter is....misschien doetie wat goedkoper aan, maar dat is dus echt niet zo...

die s20 is goed...maar niet voor die prijs...da's veel te duur...zonder geheugen zoudie 120-130 euro euro kosten voor je, maar ik zou er maximaal 100 euro voor betalen.

De a60 heeft gewoon veel meer mogelijkheden en heeft de ontwikkeling mee.

Waar ik vooral naar kijk is:

macromogelijkehden
fotokwaliteit
snelheid
mogelijkheden
batterijverbruik
accu of niet.

in al deze dingen is de a60 beter...vooral gewoon normale penlites zijn een heel groot voordeel to een dure canon accu...

dusss....

go go go !!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:37
ok bedankt, dan ga ik niet voor de s20 :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Die canon-accu's zijn ook wel weer prettig, maar ok ieder zijn voordeel.
De S20 is eenvoudigweg zwaar verouderd, dus een A60 lijkt mij een betere optie :)

Bericht hierboven