Database-koppeling werkt in ene keer niet meer..

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:38

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb in een site een koppeling naar een database gemaakt. Die koppeling heeft het eigenlijk altijd gedaan, nu wilde ik een uitbreiding maken en nu doet de gehele koppeling het niet meer. Ik zou helemala niet weten wat ik verkeerd gedaan heb, daar ik haast niets gedaan heb!

De volgende melding krijg ik nu:
Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.
/Docenten.asp, line 32

Ik heb de Access-database al bekeken, ook naar de geavanceerde opties, alle programma's die de database kunnen gebruiken heb ik afgesloten, maar niets helpt, ook geen herstart :( iemand een idee?

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Is je machine soms een keer gecrashed ... misschien denkt je machine of de database nog open staat. Kijk eens of er bij je database een lock bestandje staat (of een onbekende file). Haal dat bestand eens weg en probeer het opnieuw.

suc6

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Hmm neej dat is het niet, dat is niet gebeurd tussen het nog wel functioneren en het niet meer functioneren. Ook staat er geen extra bestandje bij!

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Ik kreeg die melding ook vaak (lees: onregelmatig) als ik lokaal naar m'n ASP'tjes keek en tegelijk in Access dezelfde database geopend had.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Nou en nu weer enorm vaag:

Ik zit hier met win2k op NTFS 5.0 partitie.

Nu stel ik voor de gein in:
database.mdb: everyone heeft read rechten.

Doe ik refresh, zie ik wel het juiste resultaat, maar dat maar een keer, daarna valt ie terug in een nieuwe melding:
Error Type:
Provider (0x80004005)
Unspecified error
/Docenten.asp, line 32

Geeft ie in de knowledge base aan, script time-out ......

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 18:51 schreef ChUcKiE het volgende:
Nu stel ik voor de gein in:
database.mdb: everyone heeft read rechten.
Geweldig, het werkt nu perfect hiero :):):)
Pagina: 1