Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone Live! bedrog ! (en gelijksoortige diensten)

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Wat een bedrog dat Vodafone Live !

500 KB voor 5 euro. Paar keer mail checken .. spelletje downloaden, een ringtone'tje en OP is de voorraad !! Een belachelijke prijs per MB !

Het maakt het hele GPRS voor mij onbruikbaar omdat het data-verkeer onbetaalbaar is om het echt nuttig en zakelijk te gebruiken.
Om nog maar niet te spreken van de data-verkeer trekkende
'plaatjesrijke' en vooral ook TRAGE Live portal met veelal diensten waar OOK weer voor betaald moet worden!

Zoals ik al zei .. een leuke marketingstunt, maar technisch en qua bruikbaarheid is het 1 grote teleurstelling c.q. oplichterij !

Of ben ik de enige met deze mening?

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 22:08

MF

Take a Seat

Ik zeg maar zo, je bent niet verplicht het te nemen. Je weet wat het kost dus oplichterij is het zeker niet. Het kan vast wel goedkoper maar dan betaal je een hogere abonnementsprijs.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 15:49
GPRS is maar 33k6 als het lekker loopt..wat verwacht je er dan van?
en je weet dat het duur is.. waarom gebruik je het dan.. ?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad nogal erg prijzig ja.

Probeer anders Orange of Telfort met hun datadiensten, die zijn nogal goedkoper:
• Orange: 3 euro per MB
• Telfort: 1,50 euro per MB

[ Voor 14% gewijzigd door AtHomer op 16-02-2004 13:33 ]

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Byte_Me
  • Laatst online: 17-11 13:46
wat ik nog het meest frustrerende vind, is dat ik vrij vaak v-live open, zonder dat ik het wil. je hoeft maar op een knopje te drukken (en op de plaats van dat knopje zat op mijn vorige foon MENU).

• BoXie
Ja ik gebruik het inderdaad .. maar mijn posting is vooral bedoeld om duidelijk te maken hoe het tegenwoordig eraan toe gaat in telecomland.

Het is gebakken lucht en er wordt ons weer vanalles aangesmeerd waar we niks mee kunnen (tenzij het geld je op de rug groeit). Het hele Vodafone Live is een grote 'klantenuitmelk-portal' ... de helft van de klanten weet bijv. niet eens, dat je op een andere WAP URL al je ringtones gratis kan halen (ipv voor 1,50 euro op de Live portal). En bewust worden deze mensen dom gehouden (in handleidingen) door te doen voorkomen alsof de Live site het enige is wat mogelijk is om te benaderen op het 'wireless web'.

Adje Scheepbouwer vertelt trots dat de zoveelste I-Mode gebruiker is aangesloten (waarschijnlijk omdat die persoon dan een vette korting kreeg .. en niet omdat ie erop stond te wachten) .. Vodafone idem dito .. en plots stijgen de beurskoersen weer en wordt het vertrouwen in ICT weer groter.
Maar ooh wee .. functioneel gezien stelt het geen reet voor .. zelfs met het internet in de begindagen kon je meer doen voor minder geld.

Het is jammer dat veel managers de prachtige gebruikersmogelijkheden van bepaalde technologien de grond in boren door het totaal verkeerd in de markt te zetten en alleen maar te denken aan korte termijn 'cashen'.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 16:31

bladebla

<Piéééép>

Natuurlijk ben je niet verplicht om het te nemen, maar soms kom je pas in de praktijk achter dit soort dingen. Het wordt mooier voorgespiegeld dan het is!

Maar wat ik me afvraag: is het reëel dat deze datadiensten zoveel kosten? Uiteraard hebben ze investeringen gedaan. Maar verder lijkt het me dat hier dikke winst inzit.

Overigens is SMS ook niet goedkoop: gemiddeld zo 25 cent voor 160 bytes ;)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• m3gA
bladebla schreef op 16 februari 2004 @ 13:40:
Natuurlijk ben je niet verplicht om het te nemen, maar soms kom je pas in de praktijk achter dit soort dingen. Het wordt mooier voorgespiegeld dan het is!

Maar wat ik me afvraag: is het reëel dat deze datadiensten zoveel kosten? Uiteraard hebben ze investeringen gedaan. Maar verder lijkt het me dat hier dikke winst inzit.

Overigens is SMS ook niet goedkoop: gemiddeld zo 25 cent voor 160 bytes ;)
er zijn ontzettend veel investeringen erin gedaan.. het zal een aantal jaren duren voordat dit eruit is.

• BoXie
Over de investeringen valt niks te zeggen ! Denk niet dat een van ons daar inzicht in heeft.

En als de investeringen ZO hoog waren dat het alleen rendabel kan zijn met dit soort prijzen voor dataverkeer .. dan lijkt het me sowieso een slechte investering / ROI.

Er staat ons dan dus NOG meer ongein te verwachten wanneer UMTS het daglicht gaat zien !! NOG hogere prijzen !

Oftewel .. hoe kan slecht management een mooie techniek te gronde richten !

Viva la vida WIFI !

• m3gA
BoXie schreef op 16 februari 2004 @ 15:21:
Over de investeringen valt niks te zeggen ! Denk niet dat een van ons daar inzicht in heeft.

En als de investeringen ZO hoog waren dat het alleen rendabel kan zijn met dit soort prijzen voor dataverkeer .. dan lijkt het me sowieso een slechte investering / ROI.

Er staat ons dan dus NOG meer ongein te verwachten wanneer UMTS het daglicht gaat zien !! NOG hogere prijzen !

Oftewel .. hoe kan slecht management een mooie techniek te gronde richten !

Viva la vida WIFI !
prijzen van UMTS

Kosten Data Standaard Data 5 Data 10 Data 50 Data 100
Abonnement
Abonnementskosten maandelijks € 7.50 € 12.50 € 20.00 € 50.00 € 75.00

Bundelgrootte in MB 0 5 10 50 100
Gebruikskosten
Buiten de bundel per MB € 1.50 € 1.50 € 1.25 € 1.15 € 1.00
Starttarief in KB 10 10 10 100 100
Afronding op in KB 10 10 10 10 10

tabellen moet je er maar ff bijbedenken.. (vodafone prijzen) maar gezien je veelvuldig gebruik van "!"'s

zit je ergens mee? lijkt wel alsof je ruzie hebt over een rekening ofzo?

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
ik vindt bedrog nogal een groot woord. dat zou inhouden dat je zonder dat je het weet of zou kunnen weten wordt opgelicht. bij het aangaan van een overeenkomst zijn alle gegevens bekendt en weet je dus precies waar ja aan begint. Dat jij het duur vindt is een mening. Een ander zal zeggen dat het zijn geld dubbel en dwars waard is omdat hij veel flexibeler kan werken, bijvoorbeeld door zijn gegevens met de zaak onderweg te kunnen benaderen.

• BoXie
Nee ik zit nergens mee .. ben een tevreden Vodafone klant.
Maar ik baal gewoon van deze misleiding en het geheel nutteloze overpriced Live gebeuren (om nog maar niet te spreken van prijzen van SMS'jes en MMS'jes).

Het is gewoon een stom product wat er alleen op gericht is om ff wat 'quick bucks' te verdienen.

En ik weet gewoon zeker dat er in deze branche sprake is van prijsafspraken.

Reactie op Mughato: Heb jij het zelf wel?? Want als je het hebt .. dan moet je toch weten dat je je compleet BLAUW zou betalen als je met GPRS onderweg zou werken .. koppel het aan je laptop en HOOP maar dat je geen mails met attachment krijgt !
Het is voor MIJ niet zo'n bedrog .. omdat ik weet dat je voor 500 KB nog geen scheet kunt laten .. maar vele andere mensen denken niet in KB's en MB's .. en voor HUN zijn de advertenties misleidend en DUS bedrog !

[ Voor 39% gewijzigd door BoXie op 16-02-2004 15:41 ]

• m3gA
BoXie schreef op 16 februari 2004 @ 15:38:
Nee ik zit nergens mee .. ben een tevreden Vodafone klant.
Maar ik baal gewoon van deze misleiding en het geheel nutteloze overpriced Live gebeuren (om nog maar niet te spreken van prijzen van SMS'jes en MMS'jes).

Het is gewoon een stom product wat er alleen op gericht is om ff wat 'quick bucks' te verdienen.

En ik weet gewoon zeker dat er in deze branche sprake is van prijsafspraken.

Reactie op Mughato: Heb jij het zelf wel?? Want als je het hebt .. dan moet je toch weten dat je je compleet BLAUW zou betalen als je met GPRS onderweg zou werken .. koppel het aan je laptop en HOOP maar dat je geen mails met attachment krijgt !
Het is voor MIJ niet zo'n bedrog .. omdat ik weet dat je voor 500 KB nog geen scheet kunt laten .. maar vele andere mensen denken niet in KB's en MB's .. en voor HUN zijn de advertenties misleidend en DUS bedrog !
je kunt outlook instellen dat ie geen attachment meeneemt alleen de headers dus..

en het is niet gericht op quick bucks
heb je enig idee hoeveel zo'n netwerk kost? umts kost zowieso al enkele miljarden voor die licentie (dus geef de overheid maar de schuld) en de antennes kosten ook al enkele miljarden.

Ze maken er ws. verlies op.. maar ze kunnen niet achterblijven..

trouwens prijsafspraken? heb je een bron.. ongefundeerde beschuldigingen doen kan iedereen.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 16-02-2004 15:44 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 16:21
wat ik altijd doe, is gewoon inbellen, ipv gprs of umts, dat scheelt heel veel, en et gaat alleen van je belminuten af, en aangezien ik er toch 300 heb :P

• BoXie
m3gA schreef op 16 februari 2004 @ 15:42:
[...]

je kunt outlook instellen dat ie geen attachment meeneemt alleen de headers dus..

en het is niet gericht op quick bucks
heb je enig idee hoeveel zo'n netwerk kost? umts kost zowieso al enkele miljarden voor die licentie (dus geef de overheid maar de schuld) en de antennes kosten ook al enkele miljarden.

Ze maken er ws. verlies op.. maar ze kunnen niet achterblijven..

trouwens prijsafspraken? heb je een bron.. ongefundeerde beschuldigingen doen kan iedereen.
1) ja .. als je zo moet werken .. alleen headers bekijken .. dan is dat niet echt werken maar BEPERKEN he .. heb je er nog geen bal aan. Oftewel .. je betaalt je blauw en kunt nog niks doen voor dat geld -> nutteloos dus .. en de investering niet waard.

2) UMTS was inderdaad duur .. en gedeeltelijk ook de schuld van de overheid ja .. maar ja .. als een investering zich niet terug kan verdienen dan moet je hem NIET DOEN he?? Slecht management dus .. het is niet voor niks dat grote telecombedrijven hun UMTS licentie al als verliesposten hebben opgevoerd en aan het afschrijven geslagen zijn (bron: Computable tijdje geleden). Ze hadden beter kunnen investeren in WiFi. Ik denk zelf dat het nl. daar naartoe gaat in de toekomst .. veel goedkoper en flexibeler.

Maar wacht maar af .. de UMTS luchtbel komt ook nog wel naar boven !

• Reptile209
  • Laatst online: 23:23

Reptile209

- gers -

BoXie schreef op 16 februari 2004 @ 15:38:
Sja, dat waren de goeie-ouwe "ploppers" vroegah ook. Maar * Reptile209 * heeft er toch mooi mee gespeeld. Nut = 0, vermaak = hoog.
Maar mijn ouders hebben toen bij de Intertoys een enorme rel staan trappen: ja, en dan koop je voor fl. 2,50 een stukje rubber !! en dan kan je er niet eens onbeperkt hoog mee springen !! en jullie vertelden me ook al niet dat je 'm met waterverf van blauw rood kan laten worden !!!!!!!111 :D

Ik vind het nog steeds een goede zaak dat de consument die maar klakkeloos koopt en niet informeert naar wat hij koopt, genaaid wordt tot op zijn laatste cent. En laat dan de vrijkomende bandbreedte maar mijn kant op komen :). Dus sorry, medeleiden krijg je niet van mij. Moet de consument het maar de harde manier leren. Alleen als je bent voorgelogen, dan heb je een poot om op te staan.

Ergo: had het de verkoper in de winkel eens laten demonstreren, vraag eens naar het kB-verbruik, de prijs en de duur van je abo (Vodafone Live! is per 2 jaar, tenzij je telefoonabo korter duurt. Ik ging het toen dus maar niet uitproberen :X)

Zo scherp als een voetbal!

• m3gA
BoXie schreef op 16 februari 2004 @ 15:52:
[...]

1) ja .. als je zo moet werken .. alleen headers bekijken .. dan is dat niet echt werken maar BEPERKEN he .. heb je er nog geen bal aan. Oftewel .. je betaalt je blauw en kunt nog niks doen voor dat geld -> nutteloos dus .. en de investering niet waard.

2) UMTS was inderdaad duur .. en gedeeltelijk ook de schuld van de overheid ja .. maar ja .. als een investering zich niet terug kan verdienen dan moet je hem NIET DOEN he?? Slecht management dus .. het is niet voor niks dat grote telecombedrijven hun UMTS licentie al als verliesposten hebben opgevoerd en aan het afschrijven geslagen zijn (bron: Computable tijdje geleden). Ze hadden beter kunnen investeren in WiFi. Ik denk zelf dat het nl. daar naartoe gaat in de toekomst .. veel goedkoper en flexibeler.

Maar wacht maar af .. de UMTS luchtbel komt ook nog wel naar boven !
1) je haalt alleen de attachment ofmail binnenals ie belangrijk is

2) beter verlies maken dan straks technisch achter liggen op de concurent en dan klanten verliezen

WIFI is niet dekkend..UMTS straks wel. dus voor bedrijven wel belangrijk.
ze verwachten straks een soort roaming UMTS/WIFI.. er zijn al prototype telefoons hiervoor.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

OverSoft schreef op 16 februari 2004 @ 15:47:
wat ik altijd doe, is gewoon inbellen, ipv gprs of umts, dat scheelt heel veel, en et gaat alleen van je belminuten af, en aangezien ik er toch 300 heb :P
Da's niet overal zo, dat het van je belminuten af gaat. Dat heeft weer als reden dat een dataverbinding meer belasting op het netwerk veroorzaakt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• m3gA
Pogostokje schreef op 16 februari 2004 @ 15:59:
[...]

Da's niet overal zo, dat het van je belminuten af gaat. Dat heeft weer als reden dat een dataverbinding meer belasting op het netwerk veroorzaakt.
kan me zelfs een topic herrinneren van een tweaker die hier ruzie over had met zijn provider.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:03

4POX

Everybody is wired

Pogostokje schreef op 16 februari 2004 @ 15:59:
[...]

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat GPRS zo ontworpen is dat het netwerk zo weinig mogelijk belast omdat het met datapackets werkt..

Het oudewetse wap waarvoor je moest inbellen was pas een belasting voor het netwerk. Je gebruikte een stuk bandbreedte terwijl je meestal niet eens data naar binnen haalde.

GPRS is een stuk effecienter. Dan maak je pas gebruik van het netwerk als je daadwerkelijk is verstuurd en ontvangst.

* 4POX gebruikt GPRS meestal voor mirc en outlook. Mirc kun je uren lang chatten met een paar KB's . En ik kan me ook boos maken als ik een dikke attachment bij een email heb.

AKA Rinkel weblog

• Masselink
  • Laatst online: 20:34

Masselink

Voor de dorst

Voor de TS: Klaag je ook over SMS-jes ?

22 cent voor iets wat 6-8 cent kost.

Het is een kwestie of je het er voor over hebt of niet.

Koffie en meer...

• Gé Brander
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Ik denk dat als je het te duur vind, dat je dan maar geen early adaptor moet zijn. Alle nieuwe technieken zijn in den beginne duur en alleen voor de gadget minnende liefhebbers of de mensen die met zoveel kosten echt geld kunnen verdienen. Uit jouw post's vind ik blijken dat jij wel bij de early adaptor wil horen maar niet het geld er voor over hebt.

Ok, prima, maar dan niet gaan lopen zeuren. Bij het een komt het ander, zullen we maar zeggen. Wellicht dat het over twee jaar wel betaalbaar is in jouw ogen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• BoXie
c70070540 schreef op 16 februari 2004 @ 16:40:
Ik denk dat als je het te duur vind, dat je dan maar geen early adaptor moet zijn. Alle nieuwe technieken zijn in den beginne duur en alleen voor de gadget minnende liefhebbers of de mensen die met zoveel kosten echt geld kunnen verdienen. Uit jouw post's vind ik blijken dat jij wel bij de early adaptor wil horen maar niet het geld er voor over hebt.

Ok, prima, maar dan niet gaan lopen zeuren. Bij het een komt het ander, zullen we maar zeggen. Wellicht dat het over twee jaar wel betaalbaar is in jouw ogen...
Ja beetje gelijk heb je misschien wel .. ben tegenwoordig niet meer zo 'early' als vroeger (27 jr nu) .. Maar ik vind toch niet dat je kan stellen dat Vodafone Live gebruikers 'Early adaptors' zijn .. daarvoor is hun marktaandeel en aantal gebruikers al veeeeeeel te veel. Het is een mainstream product nu wat gewoon veel te duur is. En als je kijkt naar SMS wat NOOIT echt goedkoper is geworden (op een sms-voorraadje na dan) zie ik deze prijzen ook nog niet echt dalen.
Maar goed .. we'll see.

• Gé Brander
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

SMS was ook al in het begin van het GSM netwerk beschikbaar, en ook direct schrikbarend duur. Vergelijkbaar met wat jij nu betaalt voor Vodafone Live. Ze kunnen wel zeggen dat iedereen een gebruiker is, maar ik denk dat velen na even er mee gespeeld te hebben en geschrokken zijn van de rekening niet meer dan slapende gebruikers zijn intussen. SMS is ook pas echt mainstream geworden nadat de prijzen lager zijn geworden. Ik heb namelijk nog meegemaakt dat de SMS berichten in de goede oude gulden tijd 1,60 waren!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Baudje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 13:26
Off-dit-topic:

Heeft iemand te horen gekregen bij de aankoop van zijn live toestel (met abbo) dat het toestel sim-locked is?? Ik niet, live toestel + abbo per 4 jan 2003 en ik kom er nu achter dat deze sim-locked is. :(

• BoXie
Nee ik weet er niks van ..
Maar denk nu dat mijn E710'tje ook wel gelockt zal zijn ja.

Voorspelbaar ook.

Verwijderd

Is natuurlijk geen bedrog, maar is wel geldklopperij ja.

Verwijderd

Baudje schreef op 16 februari 2004 @ 16:53:
Off-dit-topic:

Heeft iemand te horen gekregen bij de aankoop van zijn live toestel (met abbo) dat het toestel sim-locked is?? Ik niet, live toestel + abbo per 4 jan 2003 en ik kom er nu achter dat deze sim-locked is. :(
ligt eraan welk toestel je hebt. Die van Sharp bijvoorbeeld wel. Want dat is samen met Vodafone gemaakt. Een nokia zal sim-lock vrij te koop zijn (of te krijgen) :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:25

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
tja wel duur hoor 5 euro voor 500 k..

Ik zit zelf bij Telfort, 1,50 per mb en het enigste wat ik doe is af en toe mail checken, headlines op fok lezen en de ns-reisplanner raadplegen als ik ergens gestrand ben ;) dat alles red ik ruim binnen die ene mb

Als je lekker spelletjes en plaatjes en ringtones enzo gaat zitten downloaden gaat het idd hard...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 14:24

liberque

Vrijzinnig!

Weet je wat ik pas echt erg vind.. Men neme een leuke GSM'metje... bv. P900... Men stelt het zo in dat het om het uur je mail checked daarbij neemt men een 10mb abbo... Moet voldoende zijn in een spamfree mailbox.

Dan rijdt men doodleuk ff de grens over.. bv. Belgie... en goh.. je ontvangt net een email.... Maandje later krijg je de rekening en schrik je je rot....:

30 euro per mb voor GPRS in het buitenland...

Leuk he.. heb je als je in een grensgebied woont gelijk niks meer aan het automatisch pollen van je mail op je gsm.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• m3gA
4POX schreef op 16 februari 2004 @ 16:34:
[...]

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat GPRS zo ontworpen is dat het netwerk zo weinig mogelijk belast omdat het met datapackets werkt..

Het oudewetse wap waarvoor je moest inbellen was pas een belasting voor het netwerk. Je gebruikte een stuk bandbreedte terwijl je meestal niet eens data naar binnen haalde.

GPRS is een stuk effecienter. Dan maak je pas gebruik van het netwerk als je daadwerkelijk is verstuurd en ontvangst.

* 4POX gebruikt GPRS meestal voor mirc en outlook. Mirc kun je uren lang chatten met een paar KB's . En ik kan me ook boos maken als ik een dikke attachment bij een email heb.
GPRS gebruikt meerdere GSM lijnen.. 9k6 per lijn. max 5 afhankelijk van de manier waarop het netwerk ingericht. (oudere toestellen kunnen zowieso maar 3 slots)

• m3gA
Chiron schreef op 16 februari 2004 @ 17:28:
tja wel duur hoor 5 euro voor 500 k..

Ik zit zelf bij Telfort, 1,50 per mb en het enigste wat ik doe is af en toe mail checken, headlines op fok lezen en de ns-reisplanner raadplegen als ik ergens gestrand ben ;) dat alles red ik ruim binnen die ene mb

Als je lekker spelletjes en plaatjes en ringtones enzo gaat zitten downloaden gaat het idd hard...
de prijzen zijn ook afhankelijk van je databundel en je abbo.

• stylezzz
  • Laatst online: 21:49
liberque schreef op 16 februari 2004 @ 17:49:
Weet je wat ik pas echt erg vind.. Men neme een leuke GSM'metje... bv. P900... Men stelt het zo in dat het om het uur je mail checked daarbij neemt men een 10mb abbo... Moet voldoende zijn in een spamfree mailbox.

Dan rijdt men doodleuk ff de grens over.. bv. Belgie... en goh.. je ontvangt net een email.... Maandje later krijg je de rekening en schrik je je rot....:

30 euro per mb voor GPRS in het buitenland...

Leuk he.. heb je als je in een grensgebied woont gelijk niks meer aan het automatisch pollen van je mail op je gsm.
Nog nooit op me rekening gezien, 'GPRS roaming' of zoiets dan. Toch al verschillende MMS'jes vanuit belgie gestuurd....... :?
Pagina: 1