Toon posts:

[iis] Caching

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken een website draaien waarbij in gebruik maak van IIS onder Windows 2000 en SQL Server. Ik heb echter een probleem met caching dat ik niet kan vinden.

Wanneer ik namelijk een query verander of gewoon een stukje tekst wordt dit niet ververst wanneer ik de pagina opnieuw opvraag.

Ik ben er 100% zeker van dat het niet aan de instellingen van internet explorer ligt, ik heb er namelijk geen problemen met andere internetsites. En mijn probleem is hetzelfde wanneer ik andere pc's probeer.

Iemand een oplossing/idee. :?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Ik moet toch aan een cache denken die niet goed ververst, heb je al een andere browser geprobeerd? Mss dat er een bugje in IE zit of toch een hardnekkige instelling die fout staat.
En blijft je pagina bij een ctrl+F5 (of was het shift+F5) ook onveranderd?

Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat een proxy-server je pagina cached, enne check ff of je server het resultaat van de querry wel opslaat :P

[ Voor 30% gewijzigd door Mac_Cain13 op 16-02-2004 13:27 . Reden: FF bericht wat beter geformuleerd ]

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik in mijn frame rechtermuisknop > refresh doe wordt alles wel opnieuw opgevraagd. Wanneer ik ctrl+f5 doe werkt het niet.

Ook na het verwijderen van mijn temp files ed werkt het nog niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah je werkt in een frame, best relevante info ;) :+
Ook na het verwijderen van mijn temp files ed werkt het nog niet.
Dus als je lokale cache leeg is krijg je nog de oude versie? Dan zou ik toch nog eens even kijken of er een proxy server tussen zit.

Wat wordt er eigenlijk op de server gebruikt - bijv. ASP (/ASP.net), PHP of kale HTML?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Je kunt in IIS anti caching headers opgeven. Deze vertellen aan client-browser en evt. proxy of een pagina bewaard mag blijven. Als je zoekt naar "anti caching headers" vindt je vast heel veel informatie.

GoT stuurt b.v. deze headers mee:
code:
1
2
3
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate
Cache-Control: post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik maak inderdaad gebruik van frames. En ik gebruik alleen PHP (en html natuurlijk), misschien later nog wat js of vb script erbij, maar dat is even niet belangrijk.

Verder zit er nu geen proxy tussen en zelfs wanneer ik het lokaal uitvoer gaat het nog niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op 16 februari 2004 @ 13:51:

Ik heb die headers die je had gepost toegevoegd, maar merk geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een beetje verder gezocht te hebben heb ik nu ook content expiring aangezet, dit heb ik nu ingestelt op onmiddelijk, wat volgens mij betekend dat alles steeds opnieuw opgevraagd zou moeten worden.

Maar helaas, nog steeds geen resultaat.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-02 16:04
Je kunt natuurlijk ook in je pagina een tijd meegeven (gegenereerd door de server), dan weet je direct of de pagina gecached is of niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mooi meegedacht maar je kunt ook naar de datum kijken die het forum meegeeft, dan zie je dat dit een jaar geleden is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.