[Wanadoo] Van casema naar ADSL

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik zit met een probleem; ik ben niet meer zo tevreden met mijn kabelverbinding die er op 1 dag minstens 2 keer uitligt. Het betreft de 1024/128 Broadband Premium verbinding van Casema/Wanadoo.

Nu zit ik op de site van Wanadoo (ADSL) te kijken, en zie ik daar een prachtigen aanbieding; 1024/320 verbinding; eerste 6 maanden voor 20 euro, daarna voor de prijs van 35 euro. Geen downloadlimiet.

Klinkt erg interessant. Hoe pak ik zoiets aan? Moet ik eerst KaasHema afzeggen? Wanneer dat weg is kan ik pas ADSL aanvragen?

Zijn er nog punten waar ik bij de overgang rekening mee moet houden? Installatie van ADSL qua telefoontechnieken is iets anders, maar dat is te regelen. Verder.. is het bedrag (die 20 euro) het bedrag dat je in totaal kwijt bent, of moet je ook nog aan KPN een bepaald bedrag betalen voor het internetabo-tje? Kan ik met het door hun meegeleverde ethernetmodem nog wel mijn router gebruiken? (ondersteunt PPTP, PPPoE, DHCP, BIGPOND).

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
je kan natuurlijk wanadoo even bellen over de omzetting van het abbonement. Router nog gebruiken. Weet je hoeveel verschillende routers er op de markt zijn? :+

die 20 euro aan maandelijkskosten is ook gewoon KPN. Alle providers doen het inclusief KPN anders wordt het wel heeel erg ongemakkelijk voor de klanten.

• meelmark
Rody schreef op 16 februari 2004 @ 13:20:
je kan natuurlijk wanadoo even bellen over de omzetting van het abbonement.
heb hele site al doorgespit maar kan geen nummer van wanadoo vinden.. iemand?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
meelmark schreef op 16 februari 2004 @ 13:32:
[...]

heb hele site al doorgespit maar kan geen nummer van wanadoo vinden.. iemand?
09008896 10ct /min

• meelmark
is dat dan casema of wanadoo? :S

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
duh!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
Wannadoo helpdesk:
0900-0134

Wanadoo ADSL
0900-0156 (€ 0,10/min)

Wanadoo Cable (casema)
0900-8896

bedenk je goed dat je een abonnement bij een internetprovider hebt afgesloten, oftewel een contract voor een minimale duur (periode) dat net zoals bij alle andere providers vaak voor minimaal 1 jaar is.

Lees daarom goed de algemene voorwaarden door, alles wat de mensen van desbetreffende helpdesk je zullen gaan vertellen is hier in terug te vinden..

kosteloos overstappen van abonnement is volgens mij alleen mogelijk als de minimale contractsduur is verstreken..

Daarom raad ik je aan eerst goed bij jezelf na te gaan wat je precies wilt (en wilt betalen;) )

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 19:00
casema en kpn zijn andere bedrijven, dus eerst casema opzeggen en dan ondertussen adsl aanvragen met behoud van email.

aanvraag van adsl alleen resulteert dus in 2 verbindingen.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik kick dit topic even.

Ik heb proberen Casema af te zeggen vorig jaar. Hebben nu een bericht gestuurd via de post dat het pas in november afgezegd kan worden. Ik wil ook naar ADSL 1024/320, maar dat gaat dus niet omdat Casema hun voorwaarden heeft gewijzigd o.i.d ? Ook zeer laf en lomp dat zij het per mail laten weten (wij gebruiken dat adres nooit).

Misschien idd iets meer juridisch, maar toch laat ik het ff weten, wil zo snel mogelijk van deze baggerprovider af. (Premium, Zoetermeer)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Ik zou als ik jou was even wachten met opzeggen. Casema verhoogt zijn kabelsnelheden eerdaags (althans dat stond op hun site). Hun netwerk willen ze ook dan "optimaal" houden dus hier en daar worden verbeteringen aangebracht.

Kijk eerst even wat dat gaat opbrengen voor je.

Verwijderd

SgtStrider schreef op 20 februari 2004 @ 12:45:
Ik kick dit topic even.

Ik heb proberen Casema af te zeggen vorig jaar. Hebben nu een bericht gestuurd via de post dat het pas in november afgezegd kan worden. Ik wil ook naar ADSL 1024/320, maar dat gaat dus niet omdat Casema hun voorwaarden heeft gewijzigd o.i.d ? Ook zeer laf en lomp dat zij het per mail laten weten (wij gebruiken dat adres nooit).

Misschien idd iets meer juridisch, maar toch laat ik het ff weten, wil zo snel mogelijk van deze baggerprovider af. (Premium, Zoetermeer)
Ik heb met precies hetzelfde te maken... Heb al een mailtje naar Kassa en Ookdatnog gestuurd met mijn klacht... Maar het schijnt zo te zijn dat er wettelijk een opzegtermijn van 2 maanden bestaat, dus dat de regeling van Casema helemaal niet geldig is (ik weet dit niet zeker, maar is misschien wel interessant om eens na te kijken!)

Bij mij gaat het om erom dat ik een maand langer dan gewenst aan die lui vastzit, dus ik laat het maar zitten verder (ookal was ik woest dat ze weer zo'n klotegeintje geflikt hebben... De manier waarop ze het aangekondicht hebben schijnt ook niet rechtsgeldig te zijn!)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Laten we hopen dat Kassa het in de volgende uitzending behandeld, ik heb er goed vertrouwen in. Tevens is dit natuurlijk een belachelijke manier van klantenbinding, en zal het hun (in the end) niet ten goede komen.

Ik hoop echt dat iedereen hard naar oplossingen zoekt, heb net ff de voorwaarden uitgeprint, kijken of daar nog iets mee kan(denk het niet, maar niet geschoten is altijd mis)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 19:00
SgtStrider schreef op 20 februari 2004 @ 13:52:
Laten we hopen dat Kassa het in de volgende uitzending behandeld, ik heb er goed vertrouwen in. Tevens is dit natuurlijk een belachelijke manier van klantenbinding, en zal het hun (in the end) niet ten goede komen.

Ik hoop echt dat iedereen hard naar oplossingen zoekt, heb net ff de voorwaarden uitgeprint, kijken of daar nog iets mee kan(denk het niet, maar niet geschoten is altijd mis)
wat is er belachelijk aan? casema was 1 van de laatste die vol hield met 1 jaar en daarna per maand opzeggen. De markt is u duszodanig gedraaid dat er nu gestunt wordt met prijzen en snelheid. Dus wil elke provider een klant zolang mogelijk houden. Bijna alles wordt tegenwoordig met stilzwijgen 1 jaar verlengd

heb zelf ooit iets gehoord dat een klant minmaal 2 jaar dient te blijven opdat een berijf winst gaat maken op die installatie/investering.

Over dat vermelden van vernieuwde voorwaarde is erg trikkie. Het is namelijk nooit goed als er post is verstuurd is zoiets van ik ben net vhz etc en andersom met email voorbeeld hierboven in topic en beide te doen is duur dus is er goedkoopste manier emailen.
Maar het is wel een belangrijk criteria of klant op de hoogte was van nieuwe algemene voorwaarde. Klant heeft dan de keuze per direct opzeggen of mee akkoord, die er nu niet is. Maar het is niet dat casema er niks aan heeft gedaan, dus daarom trikkie en twijfel ik de kans op slagen. Maar laten we daar niet van uit gaan. Tis tenslotte eeuw van de consument volgens consumentenbond(die trouwens ook steeds met 1 jaar stilzwijgend wordt verlengd) })
Pagina: 1