Toon posts:

McAfee erop ... netwerk in de soep

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,... :? heb onlangs McAfee internet security (5.0) geïnstalleerd op een internet PC (pc1) die tevens dient als de server voor mijn "games" pc (pc2). Kortom... thuisnetwerkje. Voor de installatie werkte het netwerk perfect. Toegang op alle pc's tot alle stations & probleemloos internet op vanaf beide pc's (oa simultaan gamen). Maar ja.... die spam, virussen en hackers, hè!

Toen McAfee geïnstalleerd en geen spam meer, maar ook ... geen netwerk meer! |:(

:( met pc2 kan ik niet meer naar pc1 (ook niet als ik firewall en security uitzet óf McAfee volledig deïnstalleer!!!)

:( met pc2 kan ik niet meer naar een externe gamesserver (ook niet als ik firewall en security uitzet)

:( mails (van de ene naar de andere pc) worden niet meer doorgelaten als firewall en internetsecurity actief is.

:( krijg waarschuwingen voor programma's waarvan ik allang heb gezegd "ik herken t programma en je kan t verbinding laten maken"

Dus.... frustratie van alle kanten. 8)7

vraag 1 :? Heeft iemand nog een tip voor mij? Zitten er verborgen luikjes in McAfee die ik niet heb gezien of is het gewoon een k..t programma. Wil McAfee niet meer terugbrengen want heb al 45 Euro gedokt en t boekje verkloot met een kop koffie.

vraag 2 :? internetsecurity op alleen de server PC is toch genoeg?

Thnx voor de replies ! ;)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is wel de beste beveiliging: disable die LAN :) Heeft wel een paar nadelen maar goed.

Het ziet ernaar uit dat je hele firewall niet is geconfigureerd met wat je wél of niet wil toestaan. Daar zal je dus eerst naar moeten kijken. Er zit een wizard in die je kunt doorlopen om de meest standaard dingen al goed te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op 16 februari 2004 @ 13:42:
Is wel de beste beveiliging: disable die LAN :) Heeft wel een paar nadelen maar goed.

Het ziet ernaar uit dat je hele firewall niet is geconfigureerd met wat je wél of niet wil toestaan. Daar zal je dus eerst naar moeten kijken. Er zit een wizard in die je kunt doorlopen om de meest standaard dingen al goed te zetten.
Ja... kan ook gewoon t netwerkkabeltje doorknippen >:) . Dat is pas beveiliging! ;)

Zonder dollen, dat is het aparte ervan. :? Heb de wizard al doorlopen en o.a. gezegd... internetverkeer via deze computer toestaan, toegang tot mijn shares toestaan, toegang naar andere shares toestaan, etc. etc. Maar t mocht niet baten.

Daarbij vind ik het gek dat ik eerst moet deïnstalleren om terug te komen tot het "oude" netwerk. Firewall en internetsecurity stoppen moet toch genoeg zijn.

Misschien is dit onderwerp wel te vaag voor tweakers. }:O Je kan teveel kanten op.

Één vraagje nog....... Firewall, internetsecurity en virus op server PC en virus op niet-server PC is toch afdoende? Hoeft toch ook niet firewall en internetsecurity op die andere PC te zetten? ;)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Het zou niet moeten liggen aan MacAffee, want alhoewel ik ben overgestapt ben op Norton, heb ik toch ook echt een thuisnetwerk gedraait zonder dit soort problemen.

Als je windows hebt: misschien moet je de thuisnetwerk wizard opnieuw doorlopen?

DM!

Verwijderd

Topicstarter
idontlikepizza schreef op 16 februari 2004 @ 14:29:
Het zou niet moeten liggen aan MacAffee, want alhoewel ik ben overgestapt ben op Norton, heb ik toch ook echt een thuisnetwerk gedraait zonder dit soort problemen.

Als je windows hebt: misschien moet je de thuisnetwerk wizard opnieuw doorlopen?
Da's een goed idee. Dus geen problemen met McAffee? Wist wel dat t aan mij moest liggen }:O

Ik zal ff de bridge wegdonderen en die wizard opnieuw doorlopen. Kijken of t helpt. Enneeuh.... alleen firewall op de PC waar ADSL binnenkomt is toch genoeg voor t hele netwerk? :X

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

bonzz.netninja

Niente baffi

ik wel problemen met mcafee, lijkt op zelfde problemen. Hij installeert namelijk een winsock filter, en ook als je mcafee uitzet blijft filter erop zitten. Die zorgde bij mij ervoor dat al het udp verkeer geblockt werkt, dus ik kon geen ip meer krijgen van dhcp

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 16 februari 2004 @ 15:01:
ik wel problemen met mcafee, lijkt op zelfde problemen. Hij installeert namelijk een winsock filter, en ook als je mcafee uitzet blijft filter erop zitten. Die zorgde bij mij ervoor dat al het udp verkeer geblockt werkt, dus ik kon geen ip meer krijgen van dhcp
_/-\o_ Dat klinkt inderdaad bekend. Alles uit en toch wordt alles tegengehouden. Hoe heb je dit opgelost? :?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Je zou zoiezo Norton erop kunnen zetten, dat werkt wel ;)

DM!

Verwijderd

idontlikepizza schreef op 16 februari 2004 @ 15:21:
Je zou zoiezo Norton erop kunnen zetten, dat werkt wel ;)
Nee daar zijn tegenwoordig geen problemen mee.. :X

Verwijderd

Topicstarter
;( Argh... ik heb net t begeleidende boekje verstiert met een overheerlijke senseo crema dus da's nog een keer een Nortonkostenpost ad 59 ?!?!?!! Euri. 8)7 (Norton is sowieso duurder dan McAfee.

Er moet toch een manier zijn om dit te verhelpen. Het kan toch gewoon niet dat een thuisnetwerk niet is getest door de MCAffee techneuten? :? ;(

Verwijderd

Koop vooral weer direct software zonder eerst te trialen..
/subtiele hint. :P

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

nouja, ik heb dus ook mcafee gekocht (met dat complete gezeur idd met internet security) en heb het na een jaar kloten van mijn balkon gegooid. Helemaal gallisch werd ik ervan.
Opnieuw installeren hielp wel soms bij mij. Maar soms van een op andere dag werkte inet weer eens niet, doordat dat gare filter weer eens iets had veranderd. Je zou kunnen kijken naar de packet filter ding wat bij je netwerk instellingen ding komt te staan (bij tcp/ip enzo) maar ik weer niet zeker of het daar stond of niet

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 16 februari 2004 @ 15:55:
nouja, ik heb dus ook mcafee gekocht (met dat complete gezeur idd met internet security) en heb het na een jaar kloten van mijn balkon gegooid. Helemaal gallisch werd ik ervan.
Opnieuw installeren hielp wel soms bij mij. Maar soms van een op andere dag werkte inet weer eens niet, doordat dat gare filter weer eens iets had veranderd. Je zou kunnen kijken naar de packet filter ding wat bij je netwerk instellingen ding komt te staan (bij tcp/ip enzo) maar ik weer niet zeker of het daar stond of niet
;( Dus hieruit mag ik concluderen dat McAffee sucks? ;( Ik voel er weinig voor een jaar te klooien met iets wat t gewoon moet doen.

Heb jij nu ook Norton erop gezet? :?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

nouja, ik was er niet blij mee. Maar misschien kan ik er gewoon niet meer omgaan :) Ik heb ook geen norton, maar nu gewoon sygate personal firewall icm met de AC etrust virusscanner (via MS site is die 1 jaar gratis). Een gratis combi die eigenlijk wel bevalt. Ik had even geen zin meer om weer kosten te moeten maken voor software, volgend jaar poging2.
Die AC etrust scanner heeft trouwens ook een firewall (volgens mij een clone van zonealarm) maar ik had sygate al, dus die heb ik niet geprobeerd. Nouja, wel geprobeerd, maar beviel niet beter dan sygate)

[ Voor 37% gewijzigd door bonzz.netninja op 16-02-2004 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 16 februari 2004 @ 16:02:
nouja, ik was er niet blij mee. Maar misschien kan ik er gewoon niet meer omgaan :) Ik heb ook geen norton, maar nu gewoon sygate personal firewall icm met de AC etrust virusscanner (via MS site is die 1 jaar gratis). Een gratis combi die eigenlijk wel bevalt. Ik had even geen zin meer om weer kosten te moeten maken voor software, volgend jaar poging2.
Die AC etrust scanner heeft trouwens ook een firewall (volgens mij een clone van zonealarm) maar ik had sygate al, dus die heb ik niet geprobeerd. Nouja, wel geprobeerd, maar beviel niet beter dan sygate)
Misschien kan ik dan wel een combi maken 8) .... de virusscan van MCAffee en de firewall van sygate. Heb ik MCAffee niet alleen gekocht voor de fancy rode doos en kan ik in ieder geval nog de updates downloaden. Kan een optie zijn ..... _/-\o_

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ja dat dacht ik ook, totdat die firewall dus ook al die rare filter leek te installeren (als ik het natuurlijk goed heb, want het is een beetje een zwart gebied voor me)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan je bij de installatieopties aangeven wat je wil. Het hele pakket of alleen de virusscanner. Zou ie dan ook dat filter installeren met alleen de virusscanner? :?

Heb je trouwens ook alleen firewall op je server-pc of op alle PC's in je netwerk? :? :) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:31:
Volgens mij kan je bij de installatieopties aangeven wat je wil. Het hele pakket of alleen de virusscanner. Zou ie dan ook dat filter installeren met alleen de virusscanner? :?
Dan installeert hij de filter, natuurlijk, niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:37:
[...]

Dan installeert hij de filter, natuurlijk, niet. :)
Tja,.. zo natuurlijk vind ik het intussen allemaal niet meer. :+ Want als je de hele santekraam uitzet in het daarvoor bedoelde MCAfee menuuuutje, gaat ie ook nog vrolijk verder met filteren en je netwerkie blokkeren 8)7

Vóórdat everybody verder surft naar een leukere topic...... Moet die firewall nou ook op de PC die via de andere PC verbinding maakt met het internet of is dat niet nodig? Ik zie t zelf maar als een gebouw met twee kamers en alleen de voordeur op slot. Ik wil immers van de kamer naar de keuken lopen zonder een sleutel uit mijn zakt te hoeven trekken. }:O

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

firewall problematiek weet ik eigenlijk niet, maar ik neem aan alleen de server. Daar kun je namelijk de poorten regelen en dat geld dan natuurlijk ook voor de clients,

Dat filter installeert hij dus ook met alleen de virusscanner, helaas. Tenminste, toen ik alleen de virusscanner had, kapte mijn udp verkeer er ook mee :(

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 16 februari 2004 @ 16:55:
firewall problematiek weet ik eigenlijk niet, maar ik neem aan alleen de server. Daar kun je namelijk de poorten regelen en dat geld dan natuurlijk ook voor de clients,

Dat filter installeert hij dus ook met alleen de virusscanner, helaas. Tenminste, toen ik alleen de virusscanner had, kapte mijn udp verkeer er ook mee :(
;) Ik dacht t al. Nah, ... ik ga een poging wagen en zo nee,... dan gebruik ik die McAfee CD gewoon als onderzetter voor mijn koffie (hoef ik ook geen boekjes meer te verstieren). ;)

Als t nix wordt doe ik gewoon de bonzz.combi en ga ik m testen op t net. Heb van een collega een site gekregen om je beveiliging te testen,...... maar ik ben t internetadres weer s kwijt...... zal ik nog ff aan m vragen. :+

Allemaal onwijs bedankt voor jullie info en bonzz.netninja natuurlijk in het bijzonder. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:10

Smarron

The bend

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Misschien is het beter om Zonealarm te installeren als firewall, en Norton Antivirus 2004 als scanner. Werkt hier perfect.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 17:08:
Misschien is het beter om Zonealarm te installeren als firewall, en Norton Antivirus 2004 als scanner. Werkt hier perfect.
Heeft ie daarvoor dat pakket gekocht?
Daarnaast is de NAI scanner veruit superieur aan die van NAV qua detectie.

Edit:
Dat filter installeert hij dus ook met alleen de virusscanner, helaas. Tenminste, toen ik alleen de virusscanner had, kapte mijn udp verkeer er ook mee
Dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Welke versie van McAfee gebruiken jullie beide?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 17:10 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

norton kost geld :) dat wil hij dus niet. En waarom zonealarm? nouja, datgeeft een hele eigen discussie, dus ga ik niet op in.

nog even benadrukken dat ik het mcafee probleem niet zeker weet, maar ik alleen uitga van eigen ervaringen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 17:09:
[...]

Heeft ie daarvoor dat pakket gekocht?
Daarnaast is de NAI scanner veruit superieur aan die van NAV qua detectie.

Edit:

[...]

Dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Welke versie van McAfee gebruiken jullie beide?
Dat moet dan de McAfee Internet Security 5.0 (versie 5.0) zijn, met de virusscan home edition 7.0, firewall 4, quick clean lite, shredder, etc. :) Maar aan jou replies te proeven ben je wel een McAfee-fan. Heb je daar nog goeie redenen voor? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 17:15:
[...]

Dat moet dan de McAfee Internet Security 5.0 (versie 5.0) zijn, met de virusscan home edition 7.0, firewall 4, quick clean lite, shredder, etc. :) Maar aan jou replies te proeven ben je wel een McAfee-fan. Heb je daar nog goeie redenen voor? ;)
Ik ben geen McAfee-fan. :D
NAI = concurrentie, zie ook Sig/Icon. :P

Ik heb een tijd geleden eens wat geprutst met de firewall en het was ongeveer dezelfde paniek als wat in dit topic wordt besproken.

Ik zie NAI als enige échte concurrentie van KAV qua detectieratio. :)
Zeg dan ook alleen dat NAI in dat opzicht superieur is aan de meeste andere AVs.

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki..... weet weer wat. Bedankt allemaal voor jullie input _/-\o_

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

nouja paniek paniek. Mcafee ontneemt je gewoon de controle uit handen. En dat lijkt me nooit goed, bij geen enkel software pakket

Pagina: 1