Vraagje,...
heb onlangs McAfee internet security (5.0) geïnstalleerd op een internet PC (pc1) die tevens dient als de server voor mijn "games" pc (pc2). Kortom... thuisnetwerkje. Voor de installatie werkte het netwerk perfect. Toegang op alle pc's tot alle stations & probleemloos internet op vanaf beide pc's (oa simultaan gamen). Maar ja.... die spam, virussen en hackers, hè!
Toen McAfee geïnstalleerd en geen spam meer, maar ook ... geen netwerk meer!
met pc2 kan ik niet meer naar pc1 (ook niet als ik firewall en security uitzet óf McAfee volledig deïnstalleer!!!)
met pc2 kan ik niet meer naar een externe gamesserver (ook niet als ik firewall en security uitzet)
mails (van de ene naar de andere pc) worden niet meer doorgelaten als firewall en internetsecurity actief is.
krijg waarschuwingen voor programma's waarvan ik allang heb gezegd "ik herken t programma en je kan t verbinding laten maken"
Dus.... frustratie van alle kanten.
vraag 1
Heeft iemand nog een tip voor mij? Zitten er verborgen luikjes in McAfee die ik niet heb gezien of is het gewoon een k..t programma. Wil McAfee niet meer terugbrengen want heb al 45 Euro gedokt en t boekje verkloot met een kop koffie.
vraag 2
internetsecurity op alleen de server PC is toch genoeg?
Thnx voor de replies !
Toen McAfee geïnstalleerd en geen spam meer, maar ook ... geen netwerk meer!
Dus.... frustratie van alle kanten.
vraag 1
vraag 2
Thnx voor de replies !