2 pc's samen laten werken met outlook, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100868

Topicstarter
hallo,

mijn situatie:
ik heb hier 2 computers staan en beide met outlook 2000 erop staan met dezelfde (2) e-mailaccounts erop ingesteld.
tussen de 2 computers is een crosslink-kabel gelegd als netwerk, ze zijn beide appart aan het internet (adsl) aangesloten.

probleem:
momenteel lezen de beide computers de mails appart, dus wat bij de ene pc al gelezen is, is bij de ander nog niet gelezen.
ik wil gaan proberen om beide computers samen te laten werken met outlook, dus dat als een mail op de ene computer al gelezen is, dezelfde mail op de andere computer ook als "gelezen" gemarkeerd wordt.

heeft iemand een idee of dit mogelijk is, en zo ja, HOE ?? 8)7

Alvast bedankt !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mailserver opzetten die IMAP ondersteund. Met IMAP kun je met een account op twee computers gebruik maken van dezelfde mail. Een mailserver die dit ondersteund is Kerio Mailserver, deze gebruik ik ook en met een 30 dagen versie kun je kijken of dit iets voor je is...

Kerio haalt dan je POP3 mail voor je op en zet dat in een eigen inbak, hiermee kun je dus vanuit twee pc's in lezen...

[ Voor 19% gewijzigd door Tags NL op 16-02-2004 13:02 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

mmm, exchange server op een van de pcs. alleen das nogal omslachtig... ik ben zelf ook op zoek naar een goede oplossing hiervoor, je zou de bestandsmappen gedeeld kunnen maken, en beide outlooks de zelfde bestanden kunnen laten gebruiken. nadeel is dan dat je maar 1 outlook ingeschakeld kan hebben, en het is niet de meest nette oplossing

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 18:13
Misschien is jullie oplossing wat te fancy mensen..

Je kunt met outlook gewoon instellen dat je de E-mail 10 dagen (ofzo) op de server wil laten staan (ook met POP3). Doe dit bij beide PCs en je bent klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105765

Op mijn werk hebben we zo'n account ingericht via een IMAP server. Ik kan je niet vertellen hoe het werkt, :? maar mogelijk heb je nu een lead om verder op te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jaccoh schreef op 16 februari 2004 @ 13:05:
Misschien is jullie oplossing wat te fancy mensen..

Je kunt met outlook gewoon instellen dat je de E-mail 10 dagen (ofzo) op de server wil laten staan (ook met POP3). Doe dit bij beide PCs en je bent klaar..
Maar als je op de ene computer een mail wist, dan staat deze nog op de andere computer. Beetje veel handmatig werk zo...

Webmail gebruiken van je provider is dan misschien nog handiger...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 18:13
Tja als je de E-mail verwijderd op 1 PC en je wilt dat hij op de andere ook weg is .. vage behoefte trouwens.. dan is IMAP beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:53

momania

iPhone 30! Bam!

Heeft niks direct met Windows Operated Systems te maken...

>> Software Algemeen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan ook de map waarin het .pst bestand staat op een computer delen, en dit als standaard voor persoonlijke mappen instellen op de andere pc. Nadeel is dan dat je niet allebei tegelijk in de mappen kan.

[ Voor 1% gewijzigd door sanfranjake op 16-02-2004 13:58 . Reden: typo ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100868

Topicstarter
Sorry Momania.. ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gebruik de search eens. Volgens mij is dit nog maar 1000 keer eerder gevraagd.
Pagina: 1