Toon posts:

[winxp] disk full error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn XP systeem geeft sinds kort onterechte disk full foutmeldingen.

De schijf waarover het gaat heeft 8 GB schijfruimte vrij. Deze schijf wordt ook niet gebruikt voor een swap file. Wanneer ik bestanden probeer te kopieren van >1GB krijg ik de error. Heeft iemand enig idee wat hier mis kan gaan?

Ook hibernating en systeem herstel staan uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 12:56 ]

Verwijderd

Ik zou eerst even een tooltje van je hdd fabrikant downloaden en je hdd checken op fouten....

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Defragmenteer de schijf eens. Fragmentatie kan er voor zorgen dat je meer ruimte kwijt bent dan het totaal aan bestanden dat erop staat.

Echter, als de schijf al bijna vol zit is het wel aan te raden om tijdelijk het nodige aan files te verplaatsen naar een andere schijf. Om een beetje rap te kunnen defragmenteren heb je minstens 25% vrije schijfruimte nodig.

En uiteraard is opstarten in safe mode en virusscanner uitschakelen ook geen slecht idee om defragmenteren sneller te laten verlopen.

* JumpStart trapt weer eens een open deur in ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb laatst iets soortgelijks gehad, daar bleek het uiteindelijk het probleem te zijn dat mijn HD nog FAT32 was, en FAT32 kan iig geen bestanden aan groter dan 2 GB, converteer eens naar NTFS, wellicht helpt dat?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Defragmenteren is al gebeurd, daar ligt het dus ook niet. De schijf lijkt ook goed te zijn...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
Heb je Norton software geinstalleerd? Kijk dan ook even of je die irri Recovery Bin van Symantec hebt geinstalleerd.. die wil daar nog wel eens voor zorgen..

Pvouput live

• DasHMauL
  • Laatst online: 07-04-2025
Clear je temp directory eens. Wil ook nog wel eens helpen. C:\Documents&Settings\%Userprofile%\LocalSettings\Temp

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een data schijf, niet de windows schijf.

Ik heb idd die vervelende reclycle bin van Norton, die zal ik er eens afkieperen en kijken wat het resultaat is.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
Dan was dat je probleem.. Symantec laat Windows wel de ruimte weergeven, maar bezet de vrijgekomen ruimte wel nogsteeds... Snap niet waarom ze dat pakket nog uitgeven..

Pvouput live

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 09:54

JaltaH

meh

(jarig!)
Je kan ook die meldingen in XP uitzetten door een extra key in de registry te zetten.
In HK_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer een nieuw DWORD aanmaken met de naam NoLowDiskSpaceChecks en die de waarde 1 geven.

Careful. We don't want to learn from this.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

die NTFS suggestie is het dus zeker niet?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1