Welke digitale camera?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Nou, hier weer een vraagje van mij.
Mijn vader is van plan een digitale camera aan te schaffen. Hij is kritisch, het moet dus een goede zijn. Spiegelreflex (of kan dat niet bij een digitale camera?)
Ik heb natuurlijk eerst wel rondgezocht voordat ik deze topic plaatste, maar nergens kon ik een goede review vinden.

De Groet'n

Verwijderd

Ik heb zelf pas een Sony Cybershot F55 gekocht, en die bevalt me prima. Is wel klein dingetje, maar kan een hoop.

Maar misschien is voor je vader de F505 geschikter, die is maar een paar honderd gulden duurder, maar kan wel meer. Vooral de lens is indrukwekkend. Je kan er ook mpeg-filmpjes mee opnemen. Ik dacht tot 2 minuten lang. De F55 kan dat maar tot maximaal 1 minuut op het kleinste formaat, en 15 seconden op het grootste formaat.
Ze gebruiken beide memorysticks, en inmiddels zijn die ook verkrijgbaar in 64Mb en 128Mb.
Voordeel is dat de Sony Digitale camcorders ook die memorysticks gebruiken, dus mocht je ooit ook zo'n ding kopen, dan kun je ze voor allebei gebruiken.

Kijk even op http://www.cybershot.nl voor meer details.

Groetjes
Henny

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb een Canon Powershot A50 (adviesprijs FL.1500,-) en die is uiterst compact.
Werkt met Flashcards van 8 t/m 48MB, en geeft mooie, scherpe plaatjes in een maximum resolutie van 1280x960 (dus ongeveer 1,2 Megapixels).
Overpompen van data gaat via een RS-232kabeltje.
Kaj.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Canon PowerShot S10 is een A50 maar dan met hogere resolutie en belangrijker: USB. Zelf heb ik een A5 Zoom (voorganger van A50 met iets lagere resolutie) en die bevalt prima.