Toon posts:

Barton 2500+ en ddr 2100

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is het verstandig om een barton 2500+ te kopen als ik hem in mijn systeem wil gaan gebruiken met een kingston reep 512mb PC2100 of kan ik mijn XP2000+ beter houden omdat deze op dezelfde bus draait als mijn geheugen?

Ander vraagje:

Zijn die koeler in de box van AMD wat of is het janken? Ik heb nu een kanie hedgehok 294 ( geheel koper) + sunon op 3500 rpm.

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
de vraag is nu wat voor een mobo je hebt...

een xp2500...heeft een hogere fsb dan je ram.. dus is het beter als je je ram omruilt voor pc2700..of liefst pc3200.

een xp2500 van voor week 40 is unlocked en haalt een fsb van 200...

je mobo en ram zijn nu de bottleneck.

lees anders even de faq hierover. ;)

Doe je ding.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 20:22
je systeem zal het snelste zijn als het geheugen sync loopt met de fsb van je proc :)
maar de 2500+ draait sowieso hoger als je 2000+, dus je zult er wel op vooruit gaan.
je kunt overwegen om je 2500+ ook op een 133 fsb te laten lopen zodat die gelijk is aan je geheugen en dan de multiplier omhoog gooien zodat je toch op een hoge snelheid uitkomt qua GHzen (let wel dat je proc dan niet gelocked is)

[edit]
wat betreft die koeler:
die boxed versie voldoet indien je niet gaat overclocken :)
voor gamen etc is ie voldoende en je kan altijd even testen wat het verschil is met je oude koeler en daarna beslissen welke je uiteindelijk gaat gebruiken.
indien je oude proc een Palomino core heeft dan trekt je huidige koeler die nieuwe Barton ook wel ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Crash op 16-02-2004 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
mobo is:

asus a7n8x de luxe (met alles erop en eraan)

zijn trouwens die in the box koeler van amd 2500 barton wat of kan ik beter mijn kanie hedgehok 294m hergebruiken.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 20:22
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:32:
mobo is:

asus a7n8x de luxe (met alles erop en eraan)

zijn trouwens die in the box koeler van amd 2500 barton wat of kan ik beter mijn kanie hedgehok 294m hergebruiken.
lezen graag, die vraag heb ik net beantwoord :P
ja, die boxed koelers zijn goed en ja je kan waarschijnlijk ook je oude koeler gebruiken. welke dat beter is valt niet te zeggen, dat zul je uit moeten proberen.

aangezien dat je een leuk mobo hebt: investeer in een nieuwe proc en nieuw geheugen, dan heb je optimaal profijt :Y)
en anders, zie hierboven

[ Voor 34% gewijzigd door Crash op 16-02-2004 12:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

alex21, je bent in het verleden al gewaarschuwd, maar je hebt je er blijkbaar niet veel van aangetrokken. GoT is een community, geen helpdesk. We willen al te graag andermans problemen helpen oplossen, maar dan moet je toch echt zelf ook wat moeite doen, zowel qua voorwerk (je eerste vraag hier kun je met de uitstekende handleiding van de A7N8X beantwoorden, je tweede is in 1001 fan/heatsink reviews te lezen) als qua inhoud en verzorging van je topicstart. Als jij wilt dat wij moeite voor jou gaan doen, moet je zelf ook moeite tonen met het verzoek :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.