Toon posts:

Modem wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Modem wordt niet gedetecteerd op een ouwe comp:

Comp:
PIII 500 Mhz
384 Mb
Windows XP
Modem: Creative Modem Blaster V.92 PCI

Bijgeleverd driver CD'tje blijft hangen bij "Installation in Progress" maar dat even terzijde...toen heb ik de drivers van XP gepakt. Die zijn zowiezo goed. Ik heb dit modem immers op mijn eigen comp (2800HT met XP) erin gestoken en met de drivers van XP zit ik in 2 minuten op internet :S.
Dus de drivers zijn het probleem niet.

Voor de rest zit er niks anders in de pci sloten behalve een geluidskaart.
Uiteraard elk slot geprobeerd, met eerst de oude drivers verwijderen en de comp ff van het netstroom afhalen.
Ik heb net met een man van Creative ge-chat, maar die wist ook geen oplossing :S
Wie kan mij helpen met dit probleem?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wel behoorlijk karige informatie hierboven...

Wat voor moederbord heb je?
Welk chipset zit daarop?
Welk chipset zit op de modem?
Welk PCI slot zitten de modem en die geluidskaart, en hoe zit het met de interrupts van de AGP kaart en evt onboard/integrated zut?

Gokje: modem moet interrupt delen met geluid of VGA of iets anders en doet dat niet goed. Probeer het eens in een andere PCI slot.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik een P4P800, van die andere comp weet ik niet, hij is nl ook niet van mij, maar daar kan ik wel 8er komen.

Chipset van de modem is iig van creative zelf.
Alle slots slots 2 t/m 5 heb ik geprobeerd, maar zonder suc6.
In slot 1 zit een geluidskaart.
Er zat btw eerst nog een netwerkkaart in die het gewoon deed, maar die heb ik er ook maar uitgehaald.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

In de BIOS al geprobeerd alle seriele poorten te disabelen?
Welke typenr zit er exact op die Creative chipset als deze erop zit?
Staat ie er wel in apparaat beheer goed bij? Of heb je de hele tijd alleen setup van die CD gedraait?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
In het apparaatbeheer krijg ik " device cannot start code 10" :(
Driver CD heb ik niet meer gebruikt, want dan blijft de comp toch alleen maar hangen en drivers van XP zelf zijn wel goed (zie topicstart)

En typenummer van de chip??

DI5733 ...OEM versie dus

Helpt een update van de BIOS maybe???

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, het modem is dus zeker goed. In m'n ASUS P4P800 doet hij het meteen.

Het moederbord van de comp is een Aopen Ax63 pro
Ik heb de BIOS geflashed met de nieuwste versie maar het mocht niet baten.
Nu staat de COM poort waar het modem op geinstalleerd is (COM 3 (het is een softmodem schijnt hem daar automatisch neer te zetten :S)) niet in het apparatenbeheer. Alleen COM1 en 2 staan daar.

Ter info:
COM1 op IRQ4 (in BIOS en XP)
COM2 op IRQ3 (in BIOS en XP)
en modem op IRQ5 (in XP, in BIOS staat hier LPT2 bij :? )

In de BIOS kan ik wel aangeven naar welke IRQ het modem en het PCI slot waar het modem in zit gelinkt moet zijn, maar als ik daar IRQ 5 (standaard opIRQ 3) invul lukt het ook niet.

Ik heb een tijd lopen rommelen ben ik er nog steeds niet uit.
Wie weet hier een oplossing voor?

Verwijderd

Ik heb een paar jaar geleden ook problemen gehad met een 56k6 modem die ongeveer dezelfde kuren had (echter onder windows 98). Jammer genoeg ook geen mooie oplossing voor gevonden.

Echter als ik mijn com 1 of com 2 uitzette, (dus bij apparatenbeheer het apparaat uitschakelen, rood kruisje) deed deze het ineens wel... Schijnbaar was er bij mijn een conflict tussen de verschillende com-poorten.

Het is een mogelijkheid die je even kan uitproberen, baad t niet schaad t niet.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Ter info, COM1 en COM3 zitten op hetzelfde IRQ dit geld ook voor COM2 en COM4.
Zoals ik in mijn post boven zei, disable deze beide seriele poorten eens.

BF2 stats Systemen

Pagina: 1