Toon posts:

Programma toch onder XP draaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma Music Manager van Davilex. Die hebben ze nu onder gebracht in de serie Easy .......... Bestaat nu geloof ik ook niet meer.
Hoe dan ook, ik heb heel zorgvuldig alle cd's in die database gezet. Veel werk, maar je hebt er plezier van.

Maar, dit draaide onder W98SE. M'n nieuwe pc die ik binnenkort krijg, draait onder XP home. En je raadt het al, dit schijnt niet te gaan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen, of is het gewoon einde oefening, en moet ik helemaal opnieuw beginnen binnen een ander programma? Via de search zag ik wel een oudere reply van iemand die het had over een patch, maar daar was geen antwoord op gekomen. En op de site van Davilex kom je ook niet verder.

Verwijderd

Compatibility instellen in de properties voor de betreffende executable. Je kunt zelfs in Windows95 mode draaien dan !

hmm , dubbel antwoord !

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 11:58 ]

Verwijderd

Wat je kan proberen is de compatibiliteits-modus in te stellen. Dit kan bij de eigenschappen van het pictogram van het programma. Derde tabblad: Compatibiliteit > Compatibiliteitsmodus: Windows 98 / Windows Millennium.
Is een mogelijkheid. Misschien dat je het al even kan testen bij iemand die al Windows XP heeft draaien, dan weet je in ieder geval of dit een oplossing is.

Verwijderd

Topicstarter
OK, zal ik proberen, eind deze week is het nieuwe beest er, denk ik.

Alhoewel Davilex zelf aangeeft dat het programma niet onder XP werkt.......

• jan_hut
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 14:59
tis davilex he? die hebben toch niet echt verstand van software :) Laat me raden, er is een nieuwere versie van het programma en Davilex raad je aan dit te kopen?

Fudd's First Law of Opposition: Push something hard enough and it will fall over.

Verwijderd

Topicstarter
jan_hut schreef op 16 februari 2004 @ 16:44:
tis davilex he? die hebben toch niet echt verstand van software :) Laat me raden, er is een nieuwere versie van het programma en Davilex raad je aan dit te kopen?
Nou, Davilex had toen niet zo'n erg slechte naam, dat moest je meer zoeken in Domus. Die club nam gewoon een buitenlands programma, trok vervolgens een blik studenten open die het voor de NL-markt moesten bewerken. Met alle narigheid vandien.......
En bovendien, Music Manager heeft bij mij altijd uitstekend gewerkt.

Maar zoals je in m'n start kunt lezen, bestaat het programma niet meer. De pretsector hebben ze overgedaan aan de serie "Easy.......". Maar ook in die serie is geen muziek-beheerprogramma meer. Het wordt nog wel genoemd, maar is niet meer te koop.

Hoe dan ook, ik hoop vurig dat ik hem nog draaiend kan krijgen, want er zijn talloze uren werk in gaan zitten.......

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 09:36 ]

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Je oude PC er naast laten draaien is geen oplossing?
Dan heb je gewoon een PC met je muziek database en je nieuwe systeem

Verwijderd

Topicstarter
SimplyMe schreef op 17 februari 2004 @ 09:37:
Je oude PC er naast laten draaien is geen oplossing?
Dan heb je gewoon een PC met je muziek database en je nieuwe systeem
Nou, m'n oude pc niet, die gaat naar vrienden van ons. Maar als het echt helemaal niet wil, dan kan ik op een oude pc op m'n werk nog wel wat regelen.
Maar, eerst maar eens afwachten of die speciale modus in XP werkt.
Alleen, een patch of zoiets zo het mooist zijn natuurlijk.

Afwachten maar, misschien is er nog iemand die zoiets heeft of weet te vinden. Want hij schijnt wel bestaan te hebben.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

een dual win98 / xp boot systeem kan natuurlijk ook, is niet echt eenvoudig al winxp er al op staat.. dus pas op

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
freddifish schreef op 17 februari 2004 @ 10:04:
een dual win98 / xp boot systeem kan natuurlijk ook, is niet echt eenvoudig al winxp er al op staat.. dus pas op
Ja, heb ik ook aan zitten denken. Mocht ik daartoe besluiten, dan zal ik zeker je waarschuwing in gedachten houden!
Pagina: 1