Rounded Cables kapot?

Pagina: 1
Acties:

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
ik heb 2x UV Sense. 90cm. rounded cables, alleen als ik ze aansluit en ff een half uurtje computer hoor ik een geluid wat lijkt alsof me HD blijft resette! :?
iemand die weet hoe dat komt?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:07

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

wilmocs schreef op 16 februari 2004 @ 11:35:
ik heb 2x UV Sense. 90cm. rounded cables, alleen als ik ze aansluit en ff een half uurtje computer hoor ik een geluid wat lijkt alsof me HD blijft resette! :?
iemand die weet hoe dat komt?
tsja.. hoeven niet persé de kabels te zijn.. kan ook aan de hdd of mobo liggen.
test iig even de rounded cables in een ander systeem, of vervang ze door "gewone" IDE cabels, en kijk of de pc ook na 30 minuten reset.

www.google.nl

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 21:28
Als ik jou was zou ik nu een eerst een backup maken van je data, echt zo snel mogelijk. Heb je de S.M.A.R.T. status van je HD al eens uitgelezen? Je krijgt ook geen S.M.A.R.T. melding als je boot?

• wilmocs
me pc reset niet, je hoord het geluid van de HD, dat de RPM omlaag gaat en gelijk weer omhoog, voorheen had ik daar met gewone IDE kabels geen last van!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Run anders eens scandisk om te kijken of er een kapotte sector op je schijf zit. Daar kunnen schijven ook nog al eens lang over doen en een hoop kabaal maken. :)

Of misschien denkt je schijf wel dat hij in slaapmodus kan gaan. :?
Dan zou het een software probleempje in windows zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door -=bas=- op 16-02-2004 11:40 ]

Senile! Senile Oekaki

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Check ook je voedingskabeltje (molex aansluiting) even.
Dit had ik ook toen ik mijn casefan en radeon 9700 op dezelfde voedingskabel had hangen als mijn hdd. Toen kapte die er ook mee en spinde die weer op.

Dus probeer gewoon een flat ide kabeltje en op een andere molex.
Gewoon blijven testen en zoals eerder gezegd, maak alvast een backup voor het geval dat ;)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Klein feitje:

ATA133 kabels mogen, per specificatie, maar 60 cm lang zijn. Dat ATA kabels 80-aderig zijn, 40 aders voor data, de andere 40 voor afscherming/aarding, zegt ook iets. Die horen om-en-om in een flatcable te zitten.

Nou gebruik je kabels die 50% langer zijn dan de officiele specs toelaten èn het signaal-filterende om-en-om liggen van de aders is weg nu je rounded cables gebruikt.

Tel uit je "winst"... :|

Hier op mijn werk hadden we een 3Ware ATA133 RAID 5 controller met 4 ATA133 schijven. De 3Ware monitor software begon te zeiken over CRC errors, en dat hij terugschakelde naar een lagere transfer snelheid. Bleek dat de PC met rounded 90 cm ATA100 kabels was afgeleverd.

Na verwisselen van de rounded kabels met single ended ATA133 kabels die bij de 3Ware controller hoorde was er niets meer aan de hand, geen CRC errors, controller op 4x ATA133 RAID5. De 4 stuks rounded ATA100 kabels gingen retour naar de leverancier.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20
SaiBork schreef op 16 februari 2004 @ 11:41:
Check ook je voedingskabeltje (molex aansluiting) even.
Dit had ik ook toen ik mijn casefan en radeon 9700 op dezelfde voedingskabel had hangen als mijn hdd. Toen kapte die er ook mee en spinde die weer op.

Dus probeer gewoon een flat ide kabeltje en op een andere molex.
Gewoon blijven testen en zoals eerder gezegd, maak alvast een backup voor het geval dat ;)
hehe dat had ik dus ook paar dagen geleden, me harde schijf spinde opeens uit, en dan herstartte me PC :?

Ander molexstekkertje op gedaan en hij deed weer normaal (de oude zat er stevig in)
Ik dacht dat dit bij voedingen niets zou mogen uitmaken, maarja.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als je harddisk freaky doet, zou ik als eerste de voeding van je PC checken. Daarna pas de harddisk.

• wilmocs
ik zit nu op men werk dus kan niet kijken maar het zou best kunnen dat me HD aan me 9800 XT ligt, want die zuipt wat stroom naar mijn weten! maar ik heb een 550 watt voeding, die zou dat toch moeten trekken?

[ Voor 20% gewijzigd door wilmocs op 16-02-2004 11:55 ]

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ja maar soms beter als hij dus op een ander kabeltje hangt, met een 550 watt voeding heb je vast nog wel een extra kabeltje met molex aansluitinkje over ;)

Verwijderd

move CME > OM

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 17:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit euvel heb je dus niet met de gewone kabels? Indien dat inderdaad niet het geval is, dan ligt het inderdaad aan de kabels, simple as it is :Y)

Wat je nu moet doen? Nou, kabels proberen omruilen bij de leverancier of andere nemen :)
Pagina: 1