[HW]opstart problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 11:00

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Systeem info:

MSI k7t turbo
AMD duron 1000 Mhz
512 mb sdram
Geen idee welk vid kaart, in ieder geval 4x agp, 32mb
40 speed cdrom
20GB hd 7200rpm
WinXP pro
350wat voeding.

De pc wil niet meer opstarten, hij blijft hangen na de boot, na het geheugen controle en ide, als je die tabel krijgt te zien. Hij geeft aan dat hij geen bootable device kan vinden, maw er staat geen OS op de hd ofzo.....
Dat staat er wel degelijk op, dus, toen maar de bios gereset, atx reset, alles opnieuw ingesteld in de bios en jawel hij startte weer normaal op.
In XP in het foutenlogboek gekeken en gezocht naar de fouten maar geen enkele fout was soep van te maken voor mij, dus maar een datum uitgezocht waarop er geen fouten waren, 5 dagen eerder, en toen een systeemherstel gedaan van 5 dagen eerder. Echter vanmorgen weer het zelfde probleem, bleef weer hangen. Weer de kast open gemaakt en alle kabels goed aangeduwd en toen startte hij wel weer op, ik weet niet of het dom geluk is maar ik snap er geen ene biet meer van.
Ook bij apparaatbeheer is niets bijzonders te zien.

• bvk007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 23:38
Blijven je bios settings ook hetzelfde?? Enne wat voor harde schijf heb je (merk, type??)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:26
Weer de kast open gemaakt en alle kabels goed aangeduwd en toen startte hij wel weer op
Mijn conclusie... schijf beetje kadoek aan het gaan, of kabels waren gewoon niet 100% goed aangesloten, of de IDE poorten op het moederbord zijn niet al te goed meer...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Tja, het is inderdaad een wat ouder msi mobo die wat problemen schijnt te hebben met de condensators.
De pc is van mijn zusje en ik heb al deze handelingen aan haar uit moeten leggen over de telefoon, ben allang blij dat ik al zoveel heb kunnen doen, respect voor mijn zus :)
Als ze er weer is zal ik kijken welke hd het is.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

dat heb ik ook met mn PIII 866

dan start ie overnieuw op, en dan vind ie een Maxtor 6y******* ipv mijn eigen schijf (40gb Maxtor 54098H8) , dan start je 5 overnieuw op en doet het weer, dan zit de IDE Kabel denk ik niet goed, als je een klap tegen de kast geeft wil het ook wer us helpen >:)

ligt dus niet aan Bios ATX reset of windhoos, puur BIOS ( van mijn Aopen AX34 Pro II mobo dan)

[ Voor 8% gewijzigd door Night89 op 16-02-2004 11:40 . Reden: domme vraag :P ]

Met Vriendelijke Groet,

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Dan vraag ik mij af waarom deze problemen zich nu pas voordoen, hij heeft het toch 1,5 jaar goed gedaan met de laatste bios update!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Super_Grover schreef op 16 februari 2004 @ 11:45:
Dan vraag ik mij af waarom deze problemen zich nu pas voordoen, hij heeft het toch 1,5 jaar goed gedaan met de laatste bios update!
begon bij mij ook pas na 2 jaar ofzo, en oms 2 3 maanden niet, dan om de week weer, verschilt wel

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1