[Laptop] hd tiks

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste medetweakers,

Ik ben sinds donderdag een trotse bezitter van een Acer Travelmate 240 die het uitermate goed doet. Als ik mijn laptop in idle laat staan hoor ik dat de harddisk om de 5 a 10 minuten een tikje geeft.
Nou ben ik natuurlijk nieuwschierig of hier iets mis mee is, dus heb ik een smarttool geinstalleerd maar er is niks aan de hand.
Hoort dat tikje of ben ik neurotish aan het worden :+ ?

Alvast Bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat tikje kan bij het calibreren horen, is verder niets ernstigs ofzo als je hdd gewoon goed werk.

• HyperDevil
ja de S.M.A.R.T tool geeft aan dat er niks mis mee is, lijkt me stug omdat die laptop hd's wel tegen een stootje kunnen :X !

[ Voor 8% gewijzigd door HyperDevil op 16-02-2004 11:51 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Tikje is dat de koppen op de ramp gaan staan, da's een plek waar ze staan als de HD uit staat en als ze niets te doen hebben, dit om de platters te beveiligen. Niets om je zorgen over te maken...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het is inderdaad niets om je zorgen over te maken. Gaat het tikken echter harder worden, gaat de doorvoer van je schijf achteruit of krijg je rare foutmeldingen als je copy/paste, dan zou ik eens de diag gaan draaien van de HD fabrikant.

* 2Dutch heeft een weekje een nieuwe HD in dr lap

Vorige begon dus de bovenstaande gebreken te vertonen: asap aan de backup :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• HyperDevil
Hopelijk gaat het goed, alvast bedankt ;)

Slotje })
Pagina: 1