Toon posts:

[98SE] Outlook in LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht, maar niemand gevonden die dit verzonnen heeft.
Ik heb een LAN, 1 van de pc's is een webserver, deze wil ik ook gaan gebruiken als mailserver. Nou vroeg ik me af of het volgende een mogelijkheid is:

- Outlook express op de win98se server zetten en deze de mail van verschillende pop-accounts op laten halen. Op de clients vervolgens een snelkoppeling zetten naar outlook express op de server. Kan dit? Geeft dit conflicten als meerdere gebruikers dit doen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: hebben we het hier nu over Outlook of over Outlook Express?

Als je op een client Outlook Express opstart, zul je waarschijnlijk gewoon de wizard krijgen om een nieuw account aan te maken. Daarna zul je de lokale datafiles openen, niet die op de server, lijkt me. Je zult dat dan moeten instellen.

Iets dergelijks kan wat makkelijker met Outlook, maar een .pst mag volgens mij maar door 1 user geopend worden. Dus, als je de PST opent op de 'server' en door een 'user' tegelijk, gaat het fout.

Ergo: ga voor een fatsoenlijke mailserver met POP3 connector. Mailservers zijn wel gratis te krijgen, alleen de pop3 connector erin is misschien lastig.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, das duidelijk, niet aan beginnen dus. Dan moet ik dus mailserversoftware hebben die mail ophaalt van verschillende pop-accounts en vervolgens op de server opslaat. Deze moet vervolgens via de clients (outlook express) waarschijnlijk met IMAP ? te behandelen zijn. Is dit standaard mailserver-software?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 11:30:
Dan moet ik dus mailserversoftware hebben die mail ophaalt van verschillende pop-accounts en vervolgens op de server opslaat.
Dat doet dus de POP3 connector.
Deze moet vervolgens via de clients (outlook express) waarschijnlijk met IMAP ? te behandelen zijn.
Dat kan ja, of POP3, net wat je wilt.
Is dit standaard mailserver-software?
IMAP is redelijk standaard, POP3 connector wil wel eens tegenvallen.
Maar ik zie net dat mercury/32 dit beide aan boord heeft:
http://www.pmail.com/overviews/ovw_mercwin.htm
Da's een gratis mailserver, kun je eens overwegen. Anders kan ik MDaemon aanraden, maar da's niet gratis. Heeft wel alles aan boord wat je nodig hebt. www.altn.com

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 16-02-2004 11:34 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ga het eens uitproberen.

Belangrijkste is in dit geval dat de mail centraal enkelvoudig wordt opgeslagen, maar vanaf meerdere clients bekeken en beantwoord kan worden.