[linux] Diagnostic tool

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een diagnostic tool zoals AIDA16, maar dan voor Linux. Dus een tooltje wat je op diskette (of op de HDD van de computer) kan zetten en dan een rapportje kan laten genereren van de aanwezige hardware, de instellingen, HDD partities etc.

Ik heb AIDA16 al geprobeerd vanaf een DOS bootable, maar dat heeft een paar nadeeltjes, o.a.:

* Geen linux info over bv. de geinstalleerde kernel en de gebruikte linux distro
* Alleen partition info van de 1ste HDD, en geen info over het gebruikte filesystem (ext2, ReiserFS etc.)
* Geen netwerkkaart info en netwerk settings.
* Een hele hoop DOS gerelateerde info, die niet van toepassing is.

Op de linuxmachines waar we het tooltje willen gebruiken draait géén desktop, dus het moet gewoon vanaf de commandprompt kunnen draaien.

PS: als dit meer thuishoort in [SA], dan bij deze een vriendelijk verzoek aan de mod om het daarheen te schoppen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

hardinfo
of
si

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 11:13 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Thanx maui71! Ik ga er eens mee aan de gang. :)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Zie de /proc directory op een willekeurig linux systeem. Deze directory staat boordevol met "filetjes" vol met hardware info.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb overigens in de tussentijd een klein progsel genaamd sitar gevonden wat prima werkt op het gebruikte SuSE Linux.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Doet een cat /proc/pci | less geen wonderen?
Of een less /var/log/dmesg , afhankelijk van je distro.

Verder heb je ook nog tools als GKrellm, etc.

Maar ja, dan moet je ingelogd zijn natuurlijk.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Loeren in /proc is leuk, maar daarmee heb ik nog geen report file. Dat is wat ik nodig heb.

Ja, je kan natuurlijk ook met een script cat /proc/pci > report.txt, cat /proc/cpuinfo >>report.txt etc. doen. ;)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

JeroenT

hoi!

Geen van alles werkt onder Unix :+

dan maar met sysctl :P

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sitar !!!1 :)
SITAR is suitable for preparing system documentation, it is not the right tool for system monitoring.

At the moment, SITAR is capable, to produce documentation in, HTML, LaTeX/PDF/PostScript, and YaST1/2-sel-files.
http://sitar.berlios.de/

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1