Toon posts:

Wel netwerk geen Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

PC 1 (host) heeft Win98SE + 2 NIC's en is aangesloten op @home internet.

PC2 (client) laptop heeft XP + 1 NIC en is aangesloten op de host via een crosscable.

Via XP geprobeert netwerk in te stellen maar dat lukte niet.
Vervolgens zelf IP-addressen ingesteld en dat werkt wel.
Ze kunnen elkaar zien en het netwerk is geen probleem. Bestands en filesharing werkt allemaal.

PC 1 = IP 192.168.0.1 (via command ipconfig geeft ie trouwens 192.168.0.106)
PC 2 = IP 192.168.0.2 (als ik em op IP 192.168.0.107 zet werkt ie ook prima)

Subnet = 255.255.255.0

Alleen werkt internet niet op PC2. Heb ICS op de host geinstalleerd en die staat ook in netwerkomgeving gekoppeld aan de juiste NIC.

In de FAQ of Troubleshooting is nergens te vinden wat de std. instellingen moeten zijn. Als ik internet opstart op PC2 dan zegt ie dat de Server niet te vinden is.

Als ik op PC 2 de Gateway op 192.168.0.1 (of 106) zet dan doet ie het nog niet.

Moet ik de DNS ook instellen?
Ik heb al geprobeerd het DNS no. van @home in te stellen op PC2 maar dat werkt ook niet.

Is het raadzaam om Sygate te installeren of moet het wel lukken met ICS?

Is toch een kwestie van de juiste instellingen?

Bedankt voor de hulp en gaarne niet verwijzen naar FAQ of Troubleshooting want dat heb ik al 30x gelezen. ;)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
ping eens een ip-adres op internet.

Bijv. de van tweakers. >> cmd en dan ping 213.239.154.35.

Gateway MOET je instellen, dns ook. ICS zou standaard goed moeten zijn, misschien probz met xp <> win98.

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik zal vanavond dit IP adres eens proberen te pingen.

De host pc (PC1) is een PentiumII 333 Mhz. XP was erg traag op dat beestje dus heb et er maar afgehaald.
PC 2 is een laptop en die wil ik niet als server gebruiken maar puur als client.

Welke waarde moet bij DNS server ingesteld worden?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:40:

die van je provider ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Erkens op 16-02-2004 12:41 ]

Verwijderd

je moet bij internet opties en dan proxy instellingen de functie automatisch configuratiescript gebruiken, en dan het ip van de computer met internetmodem invullen. zo heb ik internet aan de praat gekregen. ;)
Kun je wel op die computer zien dat er een internetverbinding is?
kijk ook ff of het vinkje "instellingen automatisch door internet-explorer overnemen" oid ingeschakeld is. die ff uitzetten en het vinkje daaronder aanzetten van "handmatig configuratie-script gebruiken"

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 12:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:40:
toets eens ipconfig /all in bij je win98 bak en kijk ff welke dns er staat bij je internet verbinding ;) vul dat dan ff in op je laptop

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:46:
[...]

toets eens ipconfig /all in bij je win98 bak en kijk ff welke dns er staat bij je internet verbinding ;) vul dat dan ff in op je laptop
dat had ik van't weekend al geprobeerd (82.nog wat van @home) maar dan kon ie nog geen verbinding krijgen.
Als ik dan een website in typ dan zoekt ie wel langer naar de site dan zonder dit DNS nummer. Dan zoekt ie tot ie 2 blokjes heeft links onderin het scherm en dan geeft ie weer melding "kan server niet vinden".

@home geeft IP dynamische adressen op, toch, verandert het DNS adres daar niet telkens mee?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:45:
je moet bij internet opties en dan proxy instellingen de functie automatisch configuratiescript gebruiken, en dan het ip van de computer met internetmodem invullen. zo heb ik internet aan de praat gekregen. ;)
kijk ook ff of het vinkje "instellingen automatisch door internet-explorer overnemen" oid ingeschakeld is. die ff uitzetten en het vinkje daaronder aanzetten van "handmatig configuratie-script gebruiken"
Dit kan ik wel proberen idd.
Ik weet dat ie op automatisch overnemen staat.

Ik kan niet zien of er een internet verbinding is. Hij heeft gewoon 1 LAN verbinding met de host en op de host staat ICS aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:56:
[...]

@home geeft IP dynamische adressen op, toch, verandert het DNS adres daar niet telkens mee?
Voor zover ik weet zijn DNS adressen niet dynamisch.

Maar ik zou je aanraden om Sygate eens te proberen. Is erg makkelijk aan de praat te krijgen. Heb in het verleden ook nogal eens problemen gehad met internet delen onder win98. (Andere optie is een router, dat is helemaal makkelijk)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:46:
[...]

Dat is dan start> run.. > winipcfg

en dan in het ipconfig venster iets van "show all" doen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Recto schreef op 16 februari 2004 @ 12:40:
[...]

Okee ik zal vanavond dit IP adres eens proberen te pingen.

De host pc (PC1) is een PentiumII 333 Mhz. XP was erg traag op dat beestje dus heb et er maar afgehaald.
PC 2 is een laptop en die wil ik niet als server gebruiken maar puur als client.

Overigens: Waarom prik je er geen 256 MB bij in de server en installeer alsnog XP?

[ Voor 41% gewijzigd door Opa op 16-02-2004 13:11 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:59:
[...]

Maar ik zou je aanraden om Sygate eens te proberen. Is erg makkelijk aan de praat te krijgen. Heb in het verleden ook nogal eens problemen gehad met internet delen onder win98. (Andere optie is een router, dat is helemaal makkelijk)
Ik probeer eerst effe de genoemde opties en daarna probeer ik Sygate wel.
Ik bedoel het mot toch kunne, netwerk draait ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
victorvo schreef op 16 februari 2004 @ 13:10:
[...]

Overigens: Waarom prik je er geen 256 MB bij in de server en installeer alsnog XP?
T'is een tijdelijke oplossing. Over een paar maanden bouw ik een nieuwe pc met XP en alles erop.

Verwijderd

Topicstarter
MetHod schreef op 16 februari 2004 @ 11:08:
ping eens een ip-adres op internet.

Bijv. de van tweakers. >> cmd en dan ping 213.239.154.35.

Gateway MOET je instellen, dns ook. ICS zou standaard goed moeten zijn, misschien probz met xp <> win98.
Ik heb net geprobeerd te pingen vanaf PC2 (laptop) naar 213.239.154.35

Geeft gewoon 4x een TIME OUT (dus 4x 100% verlies) ;(

That means?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:45:
Ik heb dit ook geprobeerd. Niets.

DNS adres van @homo ook overgenomen op PC2 maar d'r gebeurt niets.
Hij doet er wel 2 blokjes over om naar een server te zoeken maar dan verschijnt er "kan geen server vinden"

Is SYGATE de oplossing of is dat zonde van de tijd indien ICS ook niet werkt?

Thanks

Verwijderd

Ik heb hier ook last van gehad, ik heb het volgende gedaan:

Netwerkkabel eruit gehaald
Winipcfg in uitvoeren ingetypt,
netwerkkaart gereset....
en toen de router aangesloten
en het werkte meteen!!!!!! met DHCP instelling....

Ik dacht dat het aan de router lag, maar had mijn labtop aangesloten gehad en deze liep meteen....(XP)
mijn PC Windows 98
mijn provider ..... hoe kan het anders @home

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niets verder nu. Gisteravond effe bezig geweest.

Op de host staat er bij systeem-apparaatbeheer tussen de twee goed werkende netwerkkaarten een netwerkkaart internetconnectionsharing.
En daar staat een uitroepteken bij. De driver werkt niet goed en opnieuw installeren helpt ook niets.

Heb geprobeerd Sygate te downloaden maar met de Shareware kan je verder niets. Is die ergens van het net te plukken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:59:
[...]

Ik heb Sygate Pro geprobeerd maar daar werd ik niks wijzer van.
Is toch alleen een firewall of zijn er meerdere versies?

Iemand? Helemaal niemand? ;(

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Heb je eigenlijk adsl van @home of kabel ?
Want ik weet niet wat voor ip adres het modem dan heeft omdat je het over twee nic's hebt in de host.
Als je de standaard adressen gebruikt van winxp/win98 en het modem heeft een heel anders ip adres is is het niet zo vreemd dat je wel netwerk hebt en geen internet.
Wel eens geprobeerd om je laptop direct aantesluiten op je modem ???

No signature found

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Recto ! !

Gebruik je de EDIT knop even ?

Er zijn zat tooltjes en handleidingen op internet die je erdoor heen kunnen helpen om dit probleem op te lossen.
Probeer google eens....

Verwijderd

Topicstarter
Edit knop? :?

Bij mijn weten heeft @home alleen kabelinternet.

De 1e NIC krijgt een IP-adres van @home, anders kan je internet niet op.

De 2e NIC heb ik een IP adres gegeven 192.168.0.1
En de laptop heeft 192.168.0.2

Als ik de kabelmodem rechstreekts op de laptop aansluit (of USB of NIC) dan doet internet het meteen (moet ik wel eerst IP-adres dynamisch instellen)

Dis gewoon vaag.

Verwijderd

dns van pc 2 instellen op 192.168.0.1 ( iig het ip van pc 1 ). en dan werkt ie ;)
Pagina: 1