Hallo,
PC 1 (host) heeft Win98SE + 2 NIC's en is aangesloten op @home internet.
PC2 (client) laptop heeft XP + 1 NIC en is aangesloten op de host via een crosscable.
Via XP geprobeert netwerk in te stellen maar dat lukte niet.
Vervolgens zelf IP-addressen ingesteld en dat werkt wel.
Ze kunnen elkaar zien en het netwerk is geen probleem. Bestands en filesharing werkt allemaal.
PC 1 = IP 192.168.0.1 (via command ipconfig geeft ie trouwens 192.168.0.106)
PC 2 = IP 192.168.0.2 (als ik em op IP 192.168.0.107 zet werkt ie ook prima)
Subnet = 255.255.255.0
Alleen werkt internet niet op PC2. Heb ICS op de host geinstalleerd en die staat ook in netwerkomgeving gekoppeld aan de juiste NIC.
In de FAQ of Troubleshooting is nergens te vinden wat de std. instellingen moeten zijn. Als ik internet opstart op PC2 dan zegt ie dat de Server niet te vinden is.
Als ik op PC 2 de Gateway op 192.168.0.1 (of 106) zet dan doet ie het nog niet.
Moet ik de DNS ook instellen?
Ik heb al geprobeerd het DNS no. van @home in te stellen op PC2 maar dat werkt ook niet.
Is het raadzaam om Sygate te installeren of moet het wel lukken met ICS?
Is toch een kwestie van de juiste instellingen?
Bedankt voor de hulp en gaarne niet verwijzen naar FAQ of Troubleshooting want dat heb ik al 30x gelezen.
PC 1 (host) heeft Win98SE + 2 NIC's en is aangesloten op @home internet.
PC2 (client) laptop heeft XP + 1 NIC en is aangesloten op de host via een crosscable.
Via XP geprobeert netwerk in te stellen maar dat lukte niet.
Vervolgens zelf IP-addressen ingesteld en dat werkt wel.
Ze kunnen elkaar zien en het netwerk is geen probleem. Bestands en filesharing werkt allemaal.
PC 1 = IP 192.168.0.1 (via command ipconfig geeft ie trouwens 192.168.0.106)
PC 2 = IP 192.168.0.2 (als ik em op IP 192.168.0.107 zet werkt ie ook prima)
Subnet = 255.255.255.0
Alleen werkt internet niet op PC2. Heb ICS op de host geinstalleerd en die staat ook in netwerkomgeving gekoppeld aan de juiste NIC.
In de FAQ of Troubleshooting is nergens te vinden wat de std. instellingen moeten zijn. Als ik internet opstart op PC2 dan zegt ie dat de Server niet te vinden is.
Als ik op PC 2 de Gateway op 192.168.0.1 (of 106) zet dan doet ie het nog niet.
Moet ik de DNS ook instellen?
Ik heb al geprobeerd het DNS no. van @home in te stellen op PC2 maar dat werkt ook niet.
Is het raadzaam om Sygate te installeren of moet het wel lukken met ICS?
Is toch een kwestie van de juiste instellingen?
Bedankt voor de hulp en gaarne niet verwijzen naar FAQ of Troubleshooting want dat heb ik al 30x gelezen.